بنا بر توضیحات سخنگوی وزارت بهداشت 27 استان کشور در وضعیت قرمز کرونایی به سر می برند و وضعیت سایر استان ها هم از نظر شیوع کرونا نارنجی و زرد است.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۴۶۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۳۹ هزار و ۲۰۲ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

سیما سادات لاری روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۱ آبان ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۷۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و سه هزار و ۳۳۹ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۱۵ هزار و ۶۸ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۵۳۶ هزار و ۱۰۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۶۰۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و ۳۴۴ هزار و ۸۲۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

 

آخرین وضعیت کرونا در استان ها

 

مشاهدات میدانی در شهرهای مختلف مازندران نشان می‌دهد که اصناف استان در نخستین روز اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی همراهی نسبتا خوبی داشتند و تقریبا بیش از ۸۰ درصد مشاغل غیرضروری و خارج از سطح یک در برخی از شهرها مانند ساری از ساعت ۱۸ تعطیل شد.

فرماندار همدان نیز اعلام کرد که  ۸۰ درصد کسبه و بازاریان به این قانون تمکین کرده‌اند.

شهر همدان  ۳۰ هزار واحد صنفی دارد و به گفته حسین افشاری ، در بازدید از سطح شهر، مشاغل و کسبه مشمول طرح به خوبی مصوبه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا را رعایت کرده اند. 

همچنین از مرکز استان خراسان شمالی گزارش رسیده است که بیش از ۹۵ درصد اصناف بجنورد با دستورالعمل محدودیت فعالیت بازار همراهی کردند

۹۰ درصد مردم و اصناف در مرکز استان مرکزی  هم پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند و به گفته فرماندار اراک، طرح تعطیلی سراسری گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار در شهرستان اراک از ساعت ۱۸ عصر روز گذشته (سه‌شنبه) در این شهرستان اجرایی شد و در نخستین روز همکاری خوبی صورت گرفت و انتظار پیش‌بینی شده محقق شد.

حسین بختیاری تصریح کرد: صنوفی که در اجرای این طرح همکاری لازم را نداشته باشند، نخستین بار به آن‌ها تذکر داده می‌شود و بار دوم اخطار و برای سومین بار مهر و موم می‌شود و در این مسیر تعارفی با اصناف متخلف وجود ندارد.

در مرکز استان کرمانشاه هم  محدودیت‌ها، ممنوعیت‌ها و تعطیلی‌های کرونایی تا روز دوشنبه ۲۶ آبان ماه تمدید شد و به گفته استاندار، مشاغل غیرضروری شهرستان کرمانشاه تا ۲۰ آذرماه از ساعت ۱۸ به بعد تعطیل است.

 «هوشنگ بازوند»  افزود: ۲۲ محدودیت و ممنوعیتی که از سوم آبان آغاز و یک بار تمدید شده بود برای بار دوم تمدید و چند محدودیت و ممنوعیت جدید هم به آن اضافه شده است.

محدودیت های جدید از دیروز در شهر اردبیل هم به اجرا درآمد و به گفته بهروز ندایی معاون سیاسی استاندار،  ایجاد قرارگاه نظارتی با هدف رصد فضای عمومی استان و تشدید بازدیدها از صنوف بطور مداوم ادامه می‌یابد.

در مشهد هم دبیر ستاد مقابله با کرونا گفت: با اعمال محدودیت‌های جدید یک ماهه برای فعالیت شبانه برخی اصناف و فعالیت های عمومی در این کلانشهر ۲۷ تیم مشترک بر اجرای این محدودیتها و مصوبات نظارت می‌کنند.

احمد ریواده افزود: نمایندگانی از فرمانداری مشهد، مراکز پنجگانه بهداشت شهرستان، اتاق اصناف، اداره صنعت، معدن و تجارت و اداره اماکن نیروی انتظامی در ۲۷ تیم نظارتی مشترک حضور دارند.

محدودیت های کرونایی جدید در هشت منطقه اهواز آغاز شده و دستگاه‌های مختلف نیز نمایندگانی را در این مناطق مستقر خواهند کرد.

به گفته جمال عالمی فرماندار اهوار، برخی اصناف اهواز در ابتدای اجرای این طرح نمره منفی گرفته‌اند که ابتدا تذکر لازم به اصناف داده، و در صورتی که رعایت نکنند با آنها بر اساس قانون برخورد، و فروشگاه پلمب می‌شود.

اما در شیراز ، ظاهرا تعطیلی عصرگاهی مشاغل با ناخرسندی برخی مواجه شده است. به واقع، عصر دیروز برخی اصناف در شیراز داوطلبانه با تبعیت از ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا و با هدف کمک به ریشه‌کن کردن این بیماری راس ساعت ۱۸ فعالیت خود را تعطیل کردند و به خانه رفتند. اما بازدیدهای میدانی خبرنگار ایرنا نشان داد که در گوشه و کنار کلانشهر شیراز بسیاری از فعالان صنفی تا پایان شب به فعالیت خود ادامه دادند.

در تهران هم تا ساعت‌ها پس از آغاز طرح، برخی از مغازه‌ها  در چشم و همچشمی صاحبانشان با یکدیگر تعطیل نشد.


۱۵ نفر بر اثر کرونا در استان مرکزی جان باختند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۱۵ نفر از ظهر دیروز تا امروز (چهارشنبه) بر اثر بیماری کووید- ۱۹ در استان مرکزی جان باختند.

دکتر سید «محمد جمالیان» افزود: شمار جان باختگان از ویروس کرونا در استان مرکزی تاکنون به یک‌هزار و ۴۷ نفر رسیده است.

وی بیان کرد: ۳۱۶مورد جدید ابتلا بر اساس نتایج آزمایشگاهی شناسایی در ۲۴ ساعت گذشته در استان شناسایی شد و مجموع تعداد مبتلایان به ۲۷ هزار و ۳۳۸ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: از تعداد مبتلایان جدید شناسایی شده در این استان، ۵۳ نفر در بیمارستان‌های بستری شده‌اند که درمان‌های تخصصی برای آنها آغاز شده است.

دکتر جمالیان اظهار داشت: ۲۶۳ مورد از بیماران جدید شناسایی شده نیز به صورت سرپایی خدمات درمانی را دریافت کرده و این افراد باید تا زمان منفی شدن جواب آزمایش خود و درمان نهایی، در منزل قرنطینه باشند.

 

کرونا در استان مرکزی هر ساعت ۱۲ ابتلای جدید دارد

معاون تحقیقات فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بر اساس مستندات قطعی تشخیصی کرونا در استان مرکزی هر ساعت ۱۲ مورد جدید ابتلا دارد و روند رو به رشد این بیماری نگران‌کننده است.

دکتر «علیرضا کمالی» روز چهارشنبه افزود: شیوع بالای کرونا در موج سوم به گونه‌ای است که میانگین ابتلای شهروندان استان مرکزی در ۲۴ ساعت  اکنون به ۱۸ تا ۲۰ نفر رسیده و پیش‌بینی می‌شود در آذرماه جاری روزهای دشواری پیش‌روی مسئولان و مدافعان سلامت این خطه  باشد.

وی اظهارداشت: تحقیقی که در اسفند ماه پارسال و فروردین سال جاری(موج اول کرونا)  روی بیماران کرونایی استان انجام شده ،بیانگر آن است که ۵۵ درصد مبتلایان بستری مرد و ۴۵ درصد زن بوده‌اند و سن ابتلای زنان به کرونا ۶۱ سال و بالاتر از این شاخص برای مردان بوده است اما این الگو در موج سوم کرونا استان تغییر یافته و هنوز نتایج جمع‌بندی شده آن ارایه نشده است.

دانشیار بیهوشی و مراقبت های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۶۰ درصد بیماران مبتلا به ویروس کرونا دارای بیماری زمینه‌ای هستند و سن بیماران فوت شده نیز بیشتر از ۷۵ سال سن است.

معاون تحقیقات فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بیشترین علایم بالینی بیماران کرونایی تب، تنگی نفس، سرفه و کم اشتهایی بوده اما، تظاهرات بالینی متنوع دیگری نیز در بیماران بستری مشاهده می‌شود.

 

۹۵ بیمار کرونایی در بیمارستان های قم پذیرش شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در این استان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۹۵ بیمار کرونایی با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا در بیمارستان ها و مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند.

محمد رضا قدیر اظهار داشت: در شبانه روز منتهی به بیست و یکم آبان ماه ۸۲ تَن در بخش ها و تحت نظر اورژانس بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه ۶۸ تَن از کل بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری بودند نیز ترخیص شدند افزود: در حال حاضر ۵۵۷ تَن مشکوک به کرونا در بیمارستان های قم بستری هستند که حال ۱۳۱ تَن از آنها وخیم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین بیان کرد: ۱۰ تَن که نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت بود جان خود را از دست دادند.

وضعیت کرونا در قم از روز بیستم شهریورماه و به دنبال افزایش قابل توجه بیماران و مبتلایان این بیماری فوق قرمز شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.