طبق توضیحات سخنگوی وزارت بهداشت تمام استان های کشورمان از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز، نارنجی یا زرد هستند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۴۱۹ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۶ هزار و ۵۷۹ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

سیما سادات لاری روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۴ آبان ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هشت هزار و ۴۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۸۵۲ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۴۶ هزار و ۱۶۴ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۵۰۰ هزار و ۴۰۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۴۲۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و ۷۳ هزار و ۳۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

وی گفت: با توجه به همه گیری بیماری کووید۱۹ در دنیا و عدم کشف واکسن و داروی قطعی برای این بیماری، همزیستی هوشمندانه با این ویروس اجتناب ناپذیر است. در این شرایط از همه مردم می خواهیم برای خرید کالا تا جای ممکن به صورت مجازی خرید کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: توصیه اکید این است که تا جای ممکن بیماران مزمن از جمله افراد دچار دیابت و فشارخون و سالمندان برای خرید به بیرون از خانه نروند و از خرید کردن خودداری کنند. خانواده ها نیز از  خرید به صورت جمعی خودداری کنند و اگر به ضرورت برای خرید به فروشگاه ها می روند،ساعات خلوت و کم تردد را انتخاب کنند و از رفتن به فروشگاه های شلوغ و فاقد تهویه خودداری کنند.

لاری ادامه داد: در صورت مراجعه برای خرید نیز حتما ماسک بزنند و فاصله ۱.۵ تا دو متری را با دیگران حفظ کنند، از دست زدن غیر ضروری به کالاها خودداری و برای پرداخت از کارتخوان استفاده کنند، همچنین در زمان مراجعه برای خرید از دست زدن به چشم، دهان و بینی خودداری کنند.

 

آخرین وضعیت استان ها

در آذربایجان غربی که وضعیت همه شهرستان‌های آن به لحاظ شیوع کرونا قرمز شده است، فوتی‌های ناشی از این بیماری طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ نفر افزایش یافت و به هزار و ۹۲۵ نفر رسید.

دکتر جواد آقازاده رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با اعلام این خبر افزود: با بستری شدن حدود ۲۹۰ نفر دیگر در مراکز درمانی آذربایجان غربی طی ۲۴ ساعت گذشته نیز، تعداد بستری های بیماران حاد تنفسی در استان به یک هزار و ۶۰۱ نفر رسید که آن هم رقم بسیار بالایی است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم  با اشاره به روند صعودی ابتلای افراد به ویروس کرونا گفت: ۵۹۴ فرد مبتلا به این ویروس ۲۴ ساعت گذشته در استان شناسایی شدند.

به گفته سید ابراهیم سلمانی، از این تعداد ۱۶۵ نفر در بیمارستان‌های استان تحت درمان و مابقی در منازل خود دوران درمان را طی می کنند. 

آمار مبتلایان در کهگیلویه و بویراحمد هم زنگ خطر را به صدا دراورده است و به گفته حسین کلانتری استاندار، ماه جاری نسبت به ماه گذشته روند ابتلا به کرونا در استان رشد چند برابری داشته و با توجه به افزایش شمار مبتلایان و افراد بستری باید شاهد مرگ و میرهای بیشتر در طی دو تا چهار هفته آینده باشیم.

در همین ارتباط، پرویز یزدان پناه رییس ‌دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران از نظر شیوع کرونا از شرایط قرمز فراتر رفته و وارد وضعیت سیاه شده اند.

در خمین هم رئیس دانشکده علوم پزشکی از ابتلای ۳۰ درصد از مدافعان سلامت و کادر درمانی و بهداشتی این شهرستان به کرونا خبر داد و با بیان این که این افراد مراحل قرنطینه و درمان را می گذرانند، افزود: کادر درمان بیمارستان امام خمینی(ره)  به‌دلیل بی‌توجهی برخی مردم به ضوابط بهداشتی تحت فشار هستند.

دکتر مجتبی دیده دار اظهار داشت: پرستاران خسته و فرسوده هستند و سهل‌انگاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی جان کادر درمان را به‌خطر انداخته است.

در همین حال خبر رسید که کادر درمان همدان اولین شهید را را تقدیم دفاع از سلامت شهروندان کرد. 

به گفته هادی زرینی رییس نظام پرستاری همدان، سید زهرا موسوی ارفع بهیار بیمارستان سینا پس از ابتلا به ویروس کرونا و تحمل یک هفته بیماری شب گذشته آسمانی و نامش به عنوان اولین شهید سلامت استان ماندگار شد.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم بیان کرد: شیفت های مستمر و شب نخوابی پرستاران موجب کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن آنها شده و با وجود مراقبت ها و رعایت اصول بهداشت فردی، بدن آنها در برابر ویروس ضعیف و آسیب پذیر است.

همچنین در استان سمنان،رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گفت: کادر درمان و پزشکی و بخش بهداشتی، نزدیک به ۹ ماه است که به صورت مستمر و شبانه‌روز در حال فعالیت هستند و به واسطه فشار کاری و همچنین مشکلات متعدد، فرسایش کادر درمانی در حال افزایش است .

وی بیان کرد: با وجود هشدارها در زمینه موج فزاینده شیوع کرونا، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی افزایش نیافته است و برگزاری اجتماعات ادامه دارد و افراد کمتر به استفاده ماسک توجه می‌کنند.

محدودیت‌های بیشتر در استان‌ها 

در حالی که چشم انداز نزدیکی برای کاهش آمار مبتلایان و قربانیان ابتلا به کرونا متصور نیست، مسوولان و ستادهای استانی مدیریت کرونا محدودیت های بیشتری را برای شهرستان ها در نظر گرفته اند. 

بر این اساس امروز در استان اردبیل، محدودیت‌های جدید با تصمیم ستاد استانی مدیریت کرونا در زمینه فعالیت اصناف و تردد شهروندان به اجرا درمی‌آید از جمله  برگزاری مراسم و مهمانی‌های خانوادگی به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری و در نتیجه انتشار کنترل نشده ویروس از این طریق ممنوع اعلام شده است. 

در ادامه روند افزایشی ابتلا به بیماری کرونا، استان اردبیل همچنان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارد و ۲ شهرستان اردبیل و مشکین‌شهر در وضعیت مشکی(حاد و بحرانی) قرار گرفته است.

در خراسان رضوی هم فرماندار گناباد گفت: با عنایت به شرایط بحرانی و شیوع موج سوم ویروس همه‌گیر کرونا و افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ محدودیتهای کرونایی مشاغل در این شهرستان افزایش یافت.‌

حامد قربانی افزود:محدودیت فعالیت گروههای شغلی سه و چهار از سه روز گذشته در گناباد آغاز شده است و محدودیت فعالیت گروه شغلی دو از امروز چهارشنبه آغاز و تا ۲۳ آبان ماه جاری ادامه می یابد.

در لرستان نیز سیدموسی خادمی استاندار این استان گفت:‌ محدودیت‌های جدید کرونا در خرم‌آباد مرکز استان از امروز چهارشنبه ۱۴ آبان به مدت ۱۰ روز اعمال خواهد شد و در چارچوب این محدودیت، تمام فعالیت‌های اصناف و مشاغل سطح سه و چهار که اغلب آموزشی و تجمع در مناسبت‌های مختلف است ممنوع شده است.

همچنین در سبزوار، مشاغل بیشتری مشمول محدودیت‌های کرونایی شدند.

به گفته حسین شاد سرپرست فرمانداری سبزوار، محدودیت‌های مشاغل گروه سه و چهار شغلی از هفته‌های گذشته در سبزوار اعمال شده بود اما از امروز ۱۴ آبان‌ماه بر مبنای مصوبات ستاد ملی کرونا، مشاغل گروه دوم هم مشمول محدودیت شده است.

وی ادامه داد: همچنین برای پیشگیری از شیوع ویروس همه‌گیر کرونا، توصیه‌های بهداشتی به سایر واحدهای صنفی سبزوار ابلاغ شده و چنانچه واحدی تخلف کند با آن برخورد می شود.

علاوه بر این، مسوول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از اعمال محدودیت تردد در منطقه طاق‌بستان از امروز خبر داد و گفت: براساس مصوبه ستاد استانی کرونا در منطقه هفت شهرداری محدودیت‌های تردد برای حضور نیافتن مردم در مناطق تفریحی شهر  اعمال می‌شود.

«بهمن خدادادیان» در گفت و گو با ایرنا افزود: با تمام تاکیدات انجام شده در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی متاسفانه در چند شب گذشته شاهد حضور جمعیت زیادی از خانواده‌ها و جوانان در محوطه طاق بستان و چم‌بشیر و همچنین رستوران‌ها و قلیان سراها که کانون‌های خطرناکی برای انتقال کرونا هستند، بودیم.

خدادادیان افزود: لذا از امروز چهارشنبه ۱۴ آبان ماه با محوریت شهرداری منطقه هفت کرمانشاه تمام مسیرهای منتهی به آثار باستانی طاق بستان و همچنین رستوران‌ها و چم بشیر تا پایان زمان اعمال محدودیت های کرونایی بسته خواهد بود و وسایل نقلیه حق ورود به این منطقه را نخواهد داشت.

استان‌ها و تدابیر مقابله با کرونا 

در کردستان رییس پلیس راه استان گفت: از آغاز اجرای طرح محدودیت و ممنوعیت تردد، تاکنون حدود یک هزار دستگاه خودرو از مبادی ورودی سنندج بازگشت داده شده و برای بیش از ۱۰ مورد نیز اعمال قانون صورت گرفته است.

سرهنگ عیسی گوهری یادآور شد: برابر دستورالعمل اجرایی ستادهای ملی و استانی مبارزه با کروه ها در ابتدای ورودی محورهای سنندج به کامیاران، همدان و سقز از ورود خودرو با پلاک‌های انتظامی غیر ایران ۵۱ به سنندج ممانعت به عمل می‌آید و به خودروهای با پلاک ۵۱ نیز اجازه خروج داده نمی‌شود.

وی افزود: همزمان با ۲۵ مرکز استان دارای وضعیت قرمز کشور در سنندج از ساعت ۱۲ ظهر روز دوشنبه ۱۲ آبان تا ساعت ۲۴ جمعه ۱۶ این ماه (به مدت پنج روز) محدودیت تردد خودورهای بومی و غیر بومی به این شهر اعمال ‌شده است.

از سوی دیگر، عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بیمه سلامت کشور گفت: تمامی هزینه‌های مربوط به درمان بیماران کرونا تحت پوشش بیمه قرار گرفت و سقف ریالی ارایه خدمات به این بیماران برداشته شد.

یحیی ابراهیمی اظهار داشت: هزینه معالجه و درمان بیماران مبتلا به کرونا بر اساس وضعیت جسمانی بیمار تغییر می‌کند که در بسیاری از بیماران وخیم به بیش از ۴۰ میلیون تومان می رسد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از رایزنی های صورت گرفته با وزیر بهداشت، هزینه های سنگین درمان توسط خانواده های متوفیان کرونا نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته و به این اجحاف پایان داده شد.

ابراهیمی با اشاره به برگزاری نشست شورای عالی بیمه عنوان کرد: با تصویب این شورا، تمامی بیماران کرونایی تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و سقف ریالی برای مراکز درمانی و داروخانه ها نیز برداشته شد.

همچنین با افزایش موارد حاد ابتلا به کرونا، نیاز بیشتری به دستگاه های اکسیژن ساز در مراکز درمانی کشور از جمله یزد ایجاد شده است. نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: تامین مخزن و دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستان‌های این حوزه با همکاری مسوولان وزارت بهداشت و درمان پیگیری و اقدام شد و برای رفع تمامی نیازها تلاش ادامه دارد.

محمدرضا صباغیان با اشاره به  اهمیت تامین تجهیزات مراکز بهداشتی و درمانی در رسیدگی مناسب و به موقع به بیماران، گفت: در این خصوص سعی شده برای هر پنج شهرستان مهریز، خاتم، ابرکوه، بافق  و بهاباد که دارای مشکلات کرونا به ویژه دستگاه‌های مورد نیاز از جمله اکسیژن‌ساز هستند، پیگیری شود.

همچنین در خراسان رضوی معین شده است که بیماران کرونایی که امکان قرنطینه‌شدن در منزل را ندارند می‌توانند با مراجعه به مرکز تکمیل درمان دانشگاه علوم پزشکی ، ادامه درمان خود را طی کنند.

دکتر محسن ذاکریان رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی افزود: مرکز تکمیل درمان برای بیماران کرونایی که به دلیل حضور بیماران دیابتی و یا بیماران خاص امکان قرنطینه شدن در منزل را ندارند و همچنین طی کردن دوره نقاهت بیماران کرونایی بستری در بیمارستانها  راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: این گونه بیماران با تایید پزشک در این مرکز ادامه درمان خود را طی می‌کنند تا ضمن کاهش بار بیمارستانها، تیم درمان مشغول ارائه خدمت به بیماران بدحال شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان نیز گفت که هشت مرکز منتخب جامع سلامت در شهرستان‌های استان تحت پوشش این دانشگاه آماده پذیرش و بررسی پزشکی افراد مشکوک به کرونا هستند.

نوید دانایی ابراز داشت:  با توجه به افزایش مجدد شیوع بیماری کووید١٩ ، برای افزایش میزان رضایتمندی و کیفیت ارائه خدمات بهداشتی و تسهیل در امر بیماریابی به موقع و همچنین آموزش، اطلاع رسانی و ارائه خدمات بهداشتی بهتر، در تمام مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، مراکز منتخب جهت مراجعه افراد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا فعال است

از سوی دیگر  مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی از پرداخت ۷۴۰ میلیارد ریال تسهیلات جبران خسارت کرونا در این استان خبر داد و گفت: چهار هزار و ۶۶۶ نفر از این مبلغ بهره‌مند شدند.

به گفته «محمدتقی آبایی هزاوه» ،تاکنون ۶ هزار و ۴۰۳ متقاضی دریافت تسهیلات کرونا در استان مرکزی ثبت‌نام کرده‌اند که هنوز یک‌هزار و ۷۳۷ متقاضی موفق به دریافت تسهیلات خود نشده‌اند و انتظار است بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلاتی که مهلت آنها تا پایان آبان‌ماه است، بیشتر تلاش کنند.

در استان قم که وضعیت کرونا از بیستم شهریورماه و به دنبال افزایش قابل توجه بیماران و مبتلایان این بیماری فوق قرمز شده است، طی روزهای گذشته به‌صورت متوسط روزانه ۹ نفر به دلیل کرونا جان خود را از دست داده اند و بالا بودن میزان ترددها یکی از عوامل مهم در سرایت ویروس بیماری شناخته شده است. 

براین اساس، استاندار قم از ادامه محدودیت های کرونایی در هفته آینده خبر داد و گفت: برگزاری هرگونه مراسم و تجمع در این استان همچنان ممنوع است.

بهرام سرمست  با اشااره به این که ادای نمازهای یومیه صحن‌های روباز در حرم مطهر حضرت معصومه(س) مجاز است، گفت: رستوران‌ها، کبابی‌ها، اغذیه‌فروشی و غیره هم فقط با یک‌سوم ظرفیت می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند و محدودیت‌های هفته گذشته در رابطه با مراکز آموزشی، ورزشی، مراکز تفریحی و غیره تا پایان هفته آینده تداوم خواهد داشت.

به گفته سرمست، ممنوعیت ورود پلاک‌های غیربومی و خروج پلاک‌های بومی از شهر قم تا عصر روز جمعه این هفته ادامه خواهد یافت.

 

پاکدشت همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد

فرماندار شهرستان پاکدشت با اشاره به موج سوم کرونا و شیب صعودی ابتلا و فوتی‌های ناشی از این بیماری، گفت: با افزایش میزان آمار ابتلا در شهرستان و مشکلات پیش رو، لازم است برنامه‌ریزی و تدبیر جدی‌تری برای مقابله با این بیماری اتخاذ شود.

هادی تمهیدی روز چهارشنبه در جلسه ستاد کرونا که در محل فرمانداری پاکدشت برگزار شد، اظهار کرد: با اعلام وضعیت قرمز در استان تهران و شهرستان پاکدشت، تمامی دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد کرونا و گروه‌های جهادی و بسیجیان شهرستان پاکدشت به حالت آماده باش کامل در آمده است.

وی اظهار کرد: دو بیمارستان شهدا و زعیم پاکدشت با تمام ظرفیت آماده پذیرش بیماران کرونایی است و کادر درمان تلاش دارند تا ضمن پیشگیری از ابتلای افراد به این ویروس، نسبت به مداوای بیماران کرونایی اقدام کنند.

تمهیدی تأکید کرد: وضعیت قرمز حاکم بر شرایط شهرستان به این معنی است که اگر مردم این بیماری را جدی نگرفته و همچون روزهای عادی در خیابان‌ها و محلات حضور پیدا کنند، علاوه بر افزایش میزان مبتلایان و تلفات انسانی ناشی از کرونا، کادر درمان نیز فرسوده و مقابله با این بیماری سخت‌تر از قبل می‌شود.

وی تصریح کرد: بهترین راه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، قطع زنجیره انسانی با ممانعت از خروج افراد از منازل، استفاده همگانی از ماسک و حفظ فاصله‌ اجتماعی است؛ در غیر این صورت تمامی اقدامات صورت گرفته برای مقابله با این بیماری بی‌نتیجه باقی می‌ماند.

فرماندار پاکدشت اظهار کرد: موضوع تدفین اموات ناشی از کرونا نیاز به ساماندهی تمامی دستگاه‌ها دارد و لازم است تا آرامستان‌های شهرستان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی زیر نظر شبکه بهداشت و درمان نسبت به دفن اموات اقدام کنند.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

 

۳۰ درصد مدافعان سلامت خمین به کرونا مبتلا شدند

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: ۳۰ درصد از مدافعان سلامت و کادر درمانی و بهداشتی این شهرستان به کرونا مبتلا شده‌اند و مراحل قرنطینه و درمان را می گذرانند.

دکتر «مجتبی دیده‌دار» روز چهارشنبه افزود: کادر درمان بیمارستان امام خمینی(ره) زادگاه امام راحل به‌دلیل بی‌توجهی برخی مردم به ضوابط بهداشتی تحت فشار هستند.

وی اظهار داشت: پرستاران خسته و فرسوده هستند و سهل‌انگاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی جان کادر درمان را به‌خطر انداخته است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: ارزیابی‌ها بیانگر آن است که ۸۰ درصد از مردم خمین از ماسک استفاده می‌کنند در حالیکه این رقم باید به بیش از  ۹۵ برسد.

دیده دار اضافه کرد: با وجود هشدارها و محدودیت‌ها هنور برخی خانواده‌ها برای برگزاری جشن عروسی در شرایط بحرانی  در این شهرستان اصرار دارند و این تجمع‌ها به شدت در تکثیر ویروس و تهدید سلامت شهروندان اثر دارد.

وی با اشاره به جان باختن ۱۶ بیمار مبتلا به کرونا طی۲ هفته اخیر در خمین ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود از اواخر آبان  شرایط سخت‌تری از شیوع اینکرون در خمین تجربه شود و برای کنترل آن فقط مردم باید همکاری کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: از امروز محدودیت‌های جدید برای گروه های شغلی دو، سه و چهار درخمین آغاز می‌شود و انتظار می‌رود تمام اصناف با احترام به این محدودیت‌ها کادر درمان را در این شرایط سخت یاری کنند. 

 دیده دار تصریح کرد: تاکنون ۲ هزار و ۷۰۹ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در این شهرستان انجام شده است.

وی افزود: یک‌هزار و ۴۵ بیمار مبتلا به کرونا در خمین شناسایی شدند  و از این شمار بیمار ۸۰۵ نفر بهبود یافتند و از بیمارستان مرخص شدند.

دیده دار بیان کرد: از آغاز شیوع کرونا تا کنون ۷۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خمین جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین تاکید کرد: از مردم درخواست می‌شود که در این شرایط خطرناک از هر گونه برگزاری مهمانی، دورهمی های خانوادگی با اقوام و آشنایان پرهیز کنندتا وضعیت وخیم‌تری رقم نخورد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۴۲۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۶ هزار و ۱۶۰ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.