طبق گفته سخنگوی وزارت بهداشت 31 استان کشور در وضعیت قرمز، نارنجی یا زرد به سر می برند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۴۲۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۶ هزار و ۱۶۰ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۳ آبان ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هشت هزار و ۹۳۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و سه هزار و ۲۹۴ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۳۷ هزار و ۷۱۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۴۹۵ هزار و ۴۷۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۳۷۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و ۳۶ هزار و ۶۳۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

وی گفت: ویروس کرونا از طریق عطسه، سرفه و صحبت کردن به اطراف فرد ناقل منتقل می شوند و حتی ویروس های دارای وزن سبک تر تا ساعتها در هوای پیرامون فرد باقی می ماند بنابراین خطر انتقال بیماری در محیط های سربسته بسیار زیاد است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: این نگرانی به خصوص در فصول سرد سال که در و پنجره ها بسته است بیشتر است بنابراین لزوم استفاده از تهویه مناسب برای جلوگیری از قدرت سرایت ویروس کرونا بسیار مهم است و یکی از نگرانی های جدی وزارت بهداشت در فصول سرد سال نبود تهویه مناسب در اماکن سربسته و افزایش قدرت انتقال این ویروس و افزایش تصاعدی موارد بیماری در کشور است.

لاری ادامه داد: با توجه به این نگرانی جدی از مردم درخواست داریم تا جای ممکن از حضور در فضاهای سربسته و اماکن پرتجمع و پرتردد مانند پاساژها و مراکز خرید سربسته خودداری کنند و در صورت حضور در این اماکن حتما ماسک بزنند و فاصله ۱.۵ تا دو متری را از دیگران حفظ کنند.

وی گفت: توصیه مهم دیگر وزارت بهداشت این است که از مردم می خواهیم در این شرایط خطرناک از هر گونه برگزاری مهمانی، دورهمی های خانوادگی با اقوام و آشناسان جدا خودداری کنید تا شاهد افزایش بیشتر موارد ابتلا و مرگ ناشی از بیماری کووید۱۹ در کشور نباشیم.


۴۰۰ نفر از پرستاران قزوینی به کرونا مبتلا شدند

 مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: تا کنون ۴۰۰ نفر از پرستاران قزوینی به بیماری کرونا مبتلا شدند.

فاطمه تیموری  افزود: هم اکنون تمام پرستارانی که حین خدمت در بیمارستان‌های این شهر به بیماری کرونا مبتلا شده بودند بهبود یافته‌اند و یا در حال درمان هستند.

وی اظهار داشت: برخی از پرستاران مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده و شرایط سختی را سپری کرده‌اند، که متاسفانه ۲ نفر از این افراد به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

تیموری با اشاره به اینکه ۲ هزار پرستار در سطح بیمارستان های استان مشغوع فعالیت هستند، افزود: ۹۰ درصد کادر پرستاری استان قزوین را بانوان تشکیل می‌دهند که در ۱۵ مرکز درمانی مشغول فعالیت هستند.

وی عمده مشکلات گروه پرستاری در شرایط فعلی را خستگی و فشار روانی پرسنل ناشی از طولانی شدن دوره بیماری دانست و تصریح کرد: همچنین افزایش آمار استعلاجی پرسنل شاغل در بیمارستان‌های استان بدلیل ابتلا به بیماری کرونا و بدنبال آن افزایش بار کاری سایر همکاران، افزایش استرس کاری پرسنل به دلایلی ترس از انتقال بیماری به اعضا خانواده و مواجهه با صحنه های آزار دهنده و دلخراشی چون بد حالی و مرگ بیماران مبتلا، عدم امکان استفاده کادر درمان از مرخصی استحقاقی در ایام تعطیلات عید نوروز، تابستان از ابتدای شیوع بیماری تاکنون است.

این مسوول اضافه کرد: در ابتدا شیوع بیماری کرونا نیروهای داوطلب از سازمان هلال احمر استان در مراکز درمانی فعالیت داشتند و قرار است  مجدا از همکاری نیروهای پرستاری داوطلب سازمان هلال احمر و دانشجویان سال آخر پرستاری در بیمارستان‌های بوعلی سینا و ولایت استفاده شود.

به گفته وی در حال حاضر ۶ مرکز مراقبت پرستاری در منزل در سطح استان درحال خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کووید۱۹ و پس از ترخیص از بیمارستان هستند که مردم استان می توانند اطلاعات این مراکز را از اداره پرستاری معاونت درمان دریافت کنند.

 مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین بر ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی اعلام شده توسط وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی قزوین توسط شهروندان تاکید کرد و افزود:  با توجه به خطر شیوع بالای ویروس کرونا، لزوم مراقبت‌های حداکثری بهداشتی از سوی تمامی شهروندان همچنان باید جدی گرفته شود.

تیموری اضافه کرد: حضور در تجمعات و تردد در میان جمعیت، خطر ابتلا و انتقال ویروس را بسیار بالا می‌برد و در خانه ماندن برای تمامی افرادی که ضرورت حضور آنها در اجتماع وجود ندارد، همچنان و بیش از پیش توصیه می‌شود.

وی یاد آور شد : امیدوارم در کنار تلاش های شبانه روزی کادر درمانی بویژه پرستاران در کنترل و مقابله با بیماری کرونا، با کمک و همکاری مردم و مسوولان بتوانیم از این مرحله سخت عبور کنیم و قدردان جامعه پزشکی و پرستاری به عنوان سرمایه‌های اجتماعی باشیم.

استان قزوین ۱۵ بیمارستان دانشگاهی، تامین اجتماعی، خصوصی و خیریه و ۲ هزار  پرستار دارد.


۳۰۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های کرمانشاه بستری شدند

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به سیر صعودی بیماران بستری گفت: حدود ۳۰۰ بیمار جدید مربوط به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

«مهدی محمدی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون هزار و ۱۲۰ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۱۵۷ نفر از آنان دارای حال نامساعد بوده و در بخش آی‌سی‌یو مراقبت می‌شوند. 

وی در ادامه گفت: در شبانه‌روز گذشته در استان ۱۱۷ مورد بیمار مثبت بستری و ۳۵۳ بیمار مثبت سرپایی شناسایی شدند.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، همچنین تعداد موارد فوت با ابتلای قطعی در ۲۴ ساعت گذشته را ۱۰ نفر در استان اعلام کرد و گفت: از این تعداد سه نفر در شهرستان کرمانشاه، ۲ نفر در کنگاور، ۲نفر در گیلانغرب، یک نفر در اسلام آبادغرب، یک نفر جوانرود و یک نفر در دالاهو جان خود را از دست دادند.

محمدی، مجموع جان باختگان استان از ابتدای شروع اپیدمی تاکنون را ۹۰۸ نفر اعلام کرد.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته  ۲۹۵ بیمار جدید با علائم بیماری کرونا در استان بستری و  ۲۰۹ نفر از پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

به گفته او، از ابتدای اپیدمی تاکنون ۱۸هزار و ۱۷۷ بیمار با علایم بیماری کرونا در استان بستری و ۱۶ هزار و ۱۵۹ از بیمارستان پس از بهبودی ترخیص شدند.

 

معاون وزارت بهداشت: آمار افراد بستری به کرونا در اردکان بالاست

معاون درمان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از بیمارستان ضیایی اردکان خواهان همکاری بیشتر مردم در مبارزه با ویروس کرونا شد و گفت: آمار افراد بستری به بیماری کووید ۱۹ در این واحد بهداشتی و درمانی به نسبت جمعیت شهرستان بالاست.

دکتر قاسم جان بابایی در این بازدید به بررسی روند خدمت رسانی به بیماران بستری در بخش های حاد تنفسی بیمارستان پرداخت و افزود: این بیمارستان با کمبود نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز روبروست.

وی با ابراز رضایت از  کیفیت ارایه خدمات در این مرکز درمانی و بهداشتی بر تامین نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز تاکید کرد و خواستار همکاری مردم برای مقابله با کرونا شد و گفت: شهروندان در صورتی که علایم سرماخوردگی، تب و سردرد داشته باشند با مراجعه به پزشک و بهبودی خود، زنجیره این ویروس را قطع کنند.

وی با بازدید از پروژه های عمرانی حوزه بهداشت اردکان بر اتمام طرح استانداردسازی اورژانس این شهر تاکید کرد و قول مساعدت در این مورد داد.

وی همچنین امروز از بیمارستان میبد باردید کرد و با تاکید براینکه همه داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی فراهم است، گفت که کادر درمانی کشور با استفاده از تجربه ۹ ماه گذشته، بیماران مبتلا به کووید - ۱۹ را درمان و از آنها به خوبی مراقبت می کنند.

وی افزود: تمامی امکانات و زیرساخت‌های این واحد بهداشتی و درمانی در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته و همکاران بسیار خوب از بیماران مراقبت می‌کنند.

 

۴۷۷ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان مرکزی شناسایی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: ۴۷۷ مورد جدید ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در استان مرکزی شناسایی شد.

دکتر«محمد جمالیان» عصر سه‌ شنبه افزود: ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان ۱۸ نفر دیگر را در این استان گرفت.

وی بیان کرد: با ثبت این تعداد فوتی در ۲۴ ساعت اخیر، شمار جانباختگان کرونا در استان مرکزی از زمان شیوع تاکنون به ۹۱۸ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: بدین ترتیب تعداد موارد مبتلا به کرونا از زمان شیوع این ویروس تا کنون به ۲۷هزار و ۴۳۵ نفر رسیده است.

جمالیان افزود: از تعداد ۴۷۷ مورد جدید در استان ۱۰۳ نفر از بیماران در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که تحت مراقبت قرار دارند و خدمات تخصصی درمانی را دریافت می‌کنند.

وی اظهار داشت: ۳۷۴ مورد از بیماران جدید شناسایی شده نیز به صورت سرپایی تحت درمان هستند که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه شده‌اند.

 

 

۱۵ بیمار کرونایی در قم جان باختند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در این استان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ تَن که نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت بود جان خود را از دست دادند.

محمد رضا قدیر اظهار داشت: در شبانه روز منتهی به سیزدهم آبان ماه ۱۰۹ تَن با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند.

وی با اشاره به بستری شدن ۷۸ بیمار جدید کرونایی تحت نظر اورژانس بیمارستان افرود: ۶۹ تَن از کل بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری بودند نیز ترخیص شدند.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۵۷۹ تَن مشکوک به کرونا در بیمارستان های قم بستری می باشند که وضعیت ۱۳۷ تَن از آنها وخیم است.

وضعیت کرونا در قم از روز بیستم شهریورماه و به دنبال افزایش قابل توجه بیماران و مبتلایان این بیماری فوق قرمز شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.