طبق توضیحات سخنگوی وزارت بهداشت هیچ یک از استان های کشور در وضعیت سفید نیستند و 27 استان در وضعیت قرمز هستند و 4 استان هم در وضعیت نارنجی و زرد به سر می برند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۵۹۶ هزار و ۹۴۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۹۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۴ هزار و ۱۱۳ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز پنجشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۸ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۲۹۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۹۲۴ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۹۶ هزار و ۹۴۱ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۹۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۴ هزار و ۱۱۳ نفر رسید.

لاری افزود: خوشبختانه تا کنون ۴۷۲ هزار و ۵۹۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۰۵۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت گفت: تاکنون چهار میلیون و ۸۵۷ هزار و ۳۹۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

 

اولویت در تصمیم‌گیری، سلامت مردم است

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: شرایط سخت و طاقت فرسای حال حاضر بیماری در کشورمان به گونه‌ای‌ اقتضا می‌کند که کلیه دستگاه‌های دولتی و نهادهای حاکمیتی در کشور باید با یک آرایش کاملا جنگی و با حداکثر توان، وارد میدان نبرد با ویروس شوند. مطمئنا در شرایط فعلی کشور احتمال تعارض جنبه‌های سلامت با مسائل امنیتی و اقتصادی وجود دارد، اما همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، «اصل و اولویت در تصمیم گیری‌ها می‌بایست سلامت مردم باشد.»

وی ادامه داد: امیدواریم با اتخاذ تصمیمات قاطع حاکمیتی، همکاری جدی تر دستگاه‌های اجرایی و همراهی مسئولانه شما مردم عزیز کشورمان در عمل به توصیه‌های بهداشتی شاهد توقف شیوع گسترده بیماری در کشور باشیم.

لاری گفت: همکاران ما در نظام سلامت کشور نیز به عنوان سربازان خط مقدم این نبرد سهمگین با وجود رنج‌ها و سختی‌های فراوان متحمل شده در این مسیر ناهموار، تا زمان برچیده شدن این مهمان ناخوانده از مرزهای این مرز و بوم در کنار  شما عزیزان خواهند بود.


آخرین وضعیت کرونا در استان ها

در استان سیستان و بلوچستان هم تاکنون ۴۴۴ هزار و ۷۹۰ از مردم این استان توسط نیروهای هلال احمردر قالب ۳۹ پایگاه امسال در مبادی ورودی و خروجی شهرها مورد غربالگری کرونا قرار گرفتند و ۱۸۹ نفر از افراد مورد غربالگری قرار گرفته سیستان و بلوچستان به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری گفته که در ۲ماه اخیر پاسخ ۵۵ تا ۶۵ درصد نمونه‌گیری‌های کرونا در این استان مثبت بوده است.

فرزین رضاعی رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در خبری آمار مرگ و میرهای ناشی از کرونا در استان را ۶ درصد اعلام کرد و افزود: اکنون هر روز ۳۰ نفر به تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان نسبت به روز قبل از آن اضافه می‌شود و اینک به رقم نگران کننده شناسایی ۲۵۰ تا ۳۰۰ مورد مبتلا در روز رسیده‌ایم.

آمارهای دانشگاه های علوم پزشکی نشان می دهد که تاکنون حدود ۵۰ هزار نفر در آذربایجان غربی، ۵۰۳ نفر از کادر بهداشت و ۶۱۲ نفر از پرسنل درمانی در استان سمنان مبتلا و ۶۳۶ نفر از مردم این استان فوت شده اند و از ابتدای اپیدمی تاکنون ۶ هزار و ۴۶۰ بیمار مثبت در بیمارستان های استان کرمانشاه بستری و ۲۰ هزار و ۹۲۵ بیمار مثبت سرپایی در استان شناسایی شدند و در نهایت ۸۳۷ نفر براثر ابتلای قطعی به کرونا جان خود را از دست دادند.

در آذربایجان غربی نیز تاکنون یک هزار و ۴۶۹ نفر به خاطر بیماری های حاد تنفسی بستری شده که از این تعداد، ۵۸۶ نفر با تست مثبت کرونا بوده و ۸۸۳ نفر مشکوک به این بیماری هستند و در مجموع یک هزار و ۷۱۹ نفر نیز در مقابل این ویروس نتوانستند مقاومت کنند و جان خود را از دست دادند.

شمار جانباختگان کووید ۱۹ استان چهارمحال و بختیاری نیز تاکنون به ۲۰۵ نفر رسیده ‌و هم اکنون ۳۳۹ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند.

در نظر گرفتن ۲ مکان برای بستری بیماران کرونایی در شهرستان ایوان، تمدید تعطیلی مدارس شهرستان های تربت‌حیدریه، کاشمر و درگز در خراسان رضوی به مدت یک هفته، آمادگی سازمان بسیج جامعه پزشکی یزد به منظور ایجاد نقاهتگاه، بیمارستان صحرایی و درمانگاه پیش بیمارستانی برای ارایه خدمات بهتر و بیشتر به بیماران کرونایی، فوت ۷ نفر و بستری شدن ۷۱ نفر در استان اردبیل، شناسایی یکهزار و ۵۹ مورد جدید مبتلا به کرونا طی ۴۸ ساعت در لرستان، بستری شدن ۱۴۲ بیمار بدحال کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی و جان باختگان یک هزار و ۶۶۰ نفر در استان البرز، دیگر مطالبی هر چند ناخوشایند است که امروز توسط خبرنگاران ایرنا منتشر شد. 

 

تشدید محدودیت ها موضوع اصلی دیگر خبرهای امروز را تشکیل می دهد که در قالب گفت و گو و یا اطلاعیه های ستادهای استانی مقابله با کرونا جزئیات این محدودیت ها به اطلاع مردم رسیده است.

بر این اساس محدودیت های کرونایی در آذربایجان غربی که در ۴ هفته گذشته برقرار بود تا ۱۶ آبان ادامه دارد که شامل تعطیلی دانشگاه ها، مدارس، مدارس شبانه روزی، حوزه های علمیه، آموزشگاه های فنی و حرفه ای، مهدهای کودک، زبانسراها و سایر آموزشگاه ها و کتابخانه‌ها، استخرهای سرپوشیده، سینما، تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه‌ها، آرایشگاه‌های زنانه و سالن های زیبایی، مساجد و مصلاها، برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ها، باشگاه های ورزشی ورزش های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه، کافه، قهوه خانه و چایخانه ها، باغ وحش و شهربازی ها، مراکز تفریحی آبی، باشگاه های بدنسازی و برگزاری نماز جمعه است.

همچنین در پی ادامه شیوع ویروس کرونا و با هدف پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری، استاندار فارس دستور تشدید محدودیت‌های کرونایی که از ۲۳ مهرماه آغاز شده را صادر کرده است و بر اساس اعلام دکتر عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان فارس اکنون در وضعیت هشدار به سر می برد، ۲۱ شهرستان فارس در وضعیت قرمز، ۱۲ شهرستان نارنجی و سه شهرستان در وضعیت احتیاط یا سفید هستند.

به دنبال افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان کرمانشاه هم براساس دستور ستاد مدیریت کرونا استان فعالیت ادارات و اصناف و بازاریان ۶ شهرستان تعطیل و برای مابقی شهرستان‌ها نیز محدودیت و ممنوعیت هایی در نظر گرفته شده است.

به گفته مسوولان ذیربط وضعیت شیوع کرونا در کاشمر نیز اوضاع وخیم است لذا علاوه بر تمدید تعطیلی مدارس شهرستان و ممنوعیت ورود به آرامستان ها و بوستان های شهری پارک ها، بیمارستان شهید مدرس کاشمر به طور کامل به پذیرش و بستری بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

در استان البرز نیز بنا بر اعلام عزیزالله شهبازی  استاندار این استان محدودیت های کرونایی البرز به مدت یک هفته دیگر از ۱۰ تا ۱۶ آبان ماه تمدید شده است.

محدودیت های یک هفته ای در البرز شامل غیرحضوری شدن  دانشگاه ها  ،مدارس ، مدارس شبانه روزی ، حوزه های علمیه ، آموزشگاه های فنی و حرفه ای ، زبانسراها ، و سایر آموزشگاه ها و تعطیلی استخرهای سرپوشیده ، سینما ، تئاتر و مراکز مشابه،  موزه و باغ موزه ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه های زنانه و سالن های زیبایی، مساجد و مصلاها ، کتابخانه ها،  باشگاه های ورزشی ورزش های پربرخورد از جمله کشتی ، کاراته و جودو و موارد مشابه، کافه ، قهوه خانه و چایخانه ها، باغ وحش و شهربازی،  مراکز تفریحی آبی ، استخرهای سرپوشیده ، باشگاه های بدنسازی، برگزاری نماز جمعه و برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی ، فرهنگی ، مذهبی و همایش است.

همچنین بر اساس اعلام ستادهای استانی مقابله با کرونا اکنون دورکاری کارکنان دستگاه  های اجرایی در استان های مختلف همچنان ادامه دارد و در تهران نیز محدودیت ها با جدیت اعمال خواهد شد.


کرونا جان ۱۲ کرمانشاهی دیگر را گرفت

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به افزایش مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در دومین ماه پاییز، تعداد موارد فوت در اثر ابتلا قطعی به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان را ۱۲ نفر اعلام کرد.

«مهدی محمدی» روز پنجشنبه افزود: از مجموع فوتی‌ها، سه نفر در شهرستان کرمانشاه، سه نفر کنگاور، ۲ نفر اسلام آبادغرب، ۲ نفر هرسین، یک نفر پاوه و یک نفر در روانسر جان خود را از دست دادند.

وی اظهار داشت: با احتساب این تعداد، مجموع جان‌باختگان در اثر ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه از ابتدای اپیدمی تاکنون به ۸۴۹ نفر رسید.

او همچنین گفت: در شبانه‌روز گذشته ۱۲۸ مورد بیمار مثبت بستری و ۳۶۵ مورد بیمار مثبت سرپایی در استان شناسایی شدند.

وی در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۴۶ بیمار جدید با علایم بیماری کرونا در استان بستری و ۱۸۶ نفر از بیمارستان پس از بهبودی ترخیص شد.

به گفته او، از ابتدای اپیدمی تاکنون ۱۷هزار و ۹۶ بیمار با علایم بیماری کرونا در استان بستری ۱۵هزار و ۲۹۹ نفر نیز از بیمارستان پس از بهبودی ترخیص شده است.

محمدی افزود: اکنون ۹۶۰ بیمار بر روی تخت‌های بیمارستان‌های استان کرمانشاه در حالی که ماسک اکسیژن بر صورت دارند تحت مداوا و مراقبت هستند.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: ۳۱۳ بیمار از این تعداد (۳۲٪) در بیمارستان‌های شهرستان‌ها و مابقی در شهر کرمانشاه بستری هستند.

به گفته او، حال ۱۳۰ نفر از این بیماران نامساعد و حال ۳۲ نفر که به ونتیلاتور وصل هستند وخیم است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.