طبق گفته سخنگوی وزارت بهداشت 27 استان کشور در وضعیت قرمز کرونایی هستند و 4 استان نیز در وضعیت نارنجی و زرد به سر می برند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۵۷۴ هزار و ۸۵۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۳۷ نفر از بیماران کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۲ هزار و ۹۵۳ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۵ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۹۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۳۵ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۵۷۴ هزار و ۸۵۶ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۳۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۲ هزار و ۹۵۳ نفر رسید.

لاری افزود: خوشبختانه تاکنون ۴۵۹ هزار و ۲۵۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۹۸۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت گفت: تاکنون چهار میلیون و ۷۵۳ هزار و ۳۵۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

وضعیت کرونا در استان لرستان

سخنگوی وزارت بهداشت درباره وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان لرستان اظهار کرد: پس از گذر از خیز جدی بیماری در تیر ماه امسال، از اوایل شهریور ماه نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در استان لرستان دوباره روند افزایشی گرفت و شیب صعودی موارد ابتلا و بستری به شکل نگران کننده‌ای در حال امتداد است.

وی افزود: هم اکنون شهرستان چگنی در این استان در وضعیت خطر متوسط، شهرستان‌های بروجرد و رومشکان در وضعیت هشدار و بقیه شهرستان‌های استان یعنی هشت شهرستان دیگر در وضعیت قرمز بیماری کووید ۱۹ قرار دارند. در این بین شهرستان الیگودرز، پل دختر، دورود و کوهدشت در فهرست ۴۳ شهرستان بحرانی کرونا قرار دارند.

میزان استفاده از ماسک

لاری گفت: میزان استفاده از ماسک توسط مردم استان لرستان در مراکز و اماکن عمومی ۷۵ درصد و در وسایل نقلیه عمومی درون و برون شهری ۶۵ درصد گزارش شده است.

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی

وی ادامه داد: بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان در اداره‌ها و سازمان‌های دولتی و کمترین میزان رعایت در پاساژها و آرامستان‌های استان است.

موارد بستری و مرگ به علت کرونا

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: در هفته گذشته، بروز موارد مثبت بستری در استان لرستان حدود ۴۳ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گزارش شده که نرخ بروز در این شاخص با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میانگین کشور است. همچنین بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در این استان، ۳۰ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده که میزان بروز در این شاخص نیز بالاتر از میانگین کشوری است.

وی افزود: در حال حاضر تعداد ۳۸۱ بیمار قطعی مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان لرستان بستری هستند که تعداد ۸۸ نفر از این افراد به علت شرایط بالینی نامناسب در بخش مراقبت‌های ویژه حضور دارند.

اعمال محدودیت‌های کرونایی

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بر اساس پیشنهاد کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا و مصوبه این ستاد، از امروز اعمال محدودیت‌های شغلی در ۴۳ شهرستان کشور که با وضعیت حاد و خطرناک بیماری مواجه هستند آغاز شده و فعالیت مشاغل گروه‌های دو و سه و چهار در شهرستان‌های اعلام شده به مدت یک هفته ممنوع است.

وی ادامه داد: همچنین از امروز تا پایان آبان، حضور کارکنان دولت، دستگاه‌های اجرایی و نهادها و موسسه‌های عمومی مستقر در کلانشهر تهران به میزان ۵۰ درصد کاهش یافته و مقرر است که با بهره گیری از روش‌های الکترونیک و انجام دورکاری، در ارائه خدمات به شهروندان وقفه‌ای حاصل نشود.

لاری بیان کرد: امیدواریم با نهادینه شدن حس مسئولیت پذیری اجتماعی در مردم و عمل به توصیه‌های بهداشتی و همچنین تقویت و تداوم همکاری‌های بین دستگاهی در اعمال محدودیت‌ها و نظارت‌های لازم بر اجرای صحیح پروتکل‌های بهداشتی شاهد توقف روند رو به رشد بیماری در کشور باشیم.

 

کرونا در آذربایجان‌غربی و وضعی که هر روز بحرانی‌تر می‌شود

وضعیت کرونا در شهرهای مختلف آذربایجان‌غربی هر روز بحرانی‌تر از گذشته می‌شود و روند ابتلا و مرگ و میر و البته شدت ابتلا به کرونا در مناطق گوناگون این استان نیز هر روز بدتر از دیروز است.

بی توجهی به موارد بهداشتی و اجرای پروتکل های پیشگیرانه از یک طرف و ترس از دادن تست کرونا و حضور در بیمارستان و مراکز درمانی از طرف دیگر، وضعیت آذربایجان غربی را در یک شرایط بحرانی در خصوص شیوع بیماری کرونا قرار داده است.

در این استان که همه ۱۷ شهرستان آن با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می کنند، روزانه بیش از ۲۰۰ نفر به این ویروس مبتلا می‌شوند که البته سهم شهرهای بزرگتر نظیر ارومیه، خوی، میاندوآب، مهاباد و بوکان بسیار بیشتر است.

هرچند ستاد ملی مقابله با کرونا در روزهای پایانی هفته گذشته، سه شهرستان پیرانشهر، ماکو و مهاباد را شهرستان های بحرانی آذربایجان غربی معرفی کرد و محدودیت های شدیدتر در آنها در دستور کار قرار گرفت، ولی طبق آمار و اطلاعات، حداقل ۲ شهرستان خوی و ارومیه نیز می‌توانست به این تعداد افزوده شود تا کمی از روند شیوع ابتلا به کرونا، طی هفته های آتی بکاهد.

طی پنج روز گذشته تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی به کمتر از ۲۰۰ نفر در روز نرسیده و در ۲ هفته گذشته نیز تنها یک روز، کمتر از ۲۰۰ نفر بوده که همه این آمار نشان دهنده وضعیت نامناسب کرونایی در این استان است.

آذربایجان‌غربی در بدترین شرایط کرونایی از اسفند سال گذشته تاکنون قرار دارد

 

جانشین قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش تعداد بستری‌ها در مراکز درمانی استان به خاطر ابتلا به بیماری کرونا گفت: این استان در حال حاضر، در بدترین شرایط کرونایی خود از اسفند سال گذشته و آغاز شیوع بیماری تاکنون قرار دارد.

ایرج محبی افزود: در حال حاضر، یک هزار و ۳۷۵ نفر در مراکز درمانی استان به خاطر سندرم های حاد تنفسی بستری هستند که از این تعداد، ۷۸۵ نفر مشکوک و ۵۹۰ نفر مبتلا به کرونا هستند.

وی بیان کرد: تعداد بستری‌شدگان در آی‌سی‌یو نیز به ۲۶۱ نفر رسیده که از این تعداد، ۸۶ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

جانشین قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی با اشاره به افزایش ۳۹ نفری تعداد فوت‌شدگان بر اثر بیماری کرونا در استان اظهار کرد: از این تعداد، ۲۴ نفر مربوط به ۲۴ ساعت گذشته و ۱۵ نفر دیگر مربوط به نتایج مثبت فوت شدگان روزهای گذشته است.

محبی گفت: تعداد کل فوت‌شدگان بر اثر بیماری کرونا در آذربایجان غربی به ‌هزار و ۵۸۸ نفر رسیده که روند افزایشی آنان بسیار خطرناک است.

وی افزود: از  کل فوت شدگان ۲۴ ساعت گذشته، ۹ نفر مربوط به ارومیه و بقیه مربوط به شهرهای بوکان، سلماس، میاندوآب، نقده، شاهین دژ، اشنویه و خوی هستند.

وی تاکید کرد: با وجود تداوم روند افزایشی ابتلا و فوتی ناشی از کرونا در آذربایجان‌غربی، همچنان شاهد بی‌توجهی عده زیادی در این خصوص هستیم که می‌تواند موجب بروز مشکلات بسیار زیادی شود.

البته در این میان، وضع ارومیه از دیگر شهرهای نظیر مهاباد، پیرانشهر و ماکو، بدتر نباشد، بهتر نیست و باید برای جلوگیری از بدتر شدن اوضاع در این شهر یک میلیونی، اقدامات ویژه ای صورت گیرد.

امری که رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی به طور تلویحی در صفحه اینستاگرامی خود مطرح کرد؛ دکتر جواد آقازاده در این باره نوشت: "ارومیه نیز جزو مناطق سیاه از نظر انتشار ویروس است و بایستی محدودیت های شدید اعمال شود. "

البته در نگاه آماری نیز می توان این وضعیت شدید ابتلا و مرگ و میر کرونایی را مشاهده کرد.

تنها در ۲۴ ساعت گذشته، از ۲۴ فوتی مبتلا به بیماری کرونا در آذربایجان غربی، ۹ نفر که حدود ۴۰ درصد کل فوتی ها را شامل می شود، مربوط به ارومیه بود که این رقم در بررسی کل فوتی ها حادتر است؛ از کل فوتی های ناشی از کرونا که به حدود ۱۶۰۰ نفر می رسد، بیش از ۴۰۰ نفر مربوط به ارومیه است.

طبق گفته مدیران علوم پزشکی، همه ظرفیت بیمارستان های دولتی ارومیه در راستای درمان بیماران کرونایی، پر شده که این روند می تواند در ارائه خدمات مطلوب تر بسیار اثرگذار باشد.

از ارومیه که بگذریم، دیگر شهرهای آذربایجان غربی هم شرایطی شبیه به مرکز استان دارند و کمابیش با این معضل دست و پنجه نرم می کنند.

حدود ۳۹۰۰ نفر در مهاباد کرونا مثبت شده اند

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در جلسه اخیر بررسی وضعیت کرونا در این شهرستان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون سه‌هزار و ۸۸۹ نفر در مهاباد به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۱۶۴ نفر جان خود را ازدست داده‌اند.

امیر بهزاد افزود: هم اکنون ۱۲۹ بیمار در بخش ایزوله بیمارستان این شهرستان بستری بوده که ۲۵ نفر آنان کرونا مثبت و  مابقی مشکوک هستند.

وی با اشاره به اینکه قدرت انتقال ویروس کرونا چند برابر شده است، افزود: از مجموع کل بستری شدگان ۱۵ نفر در بخش آی سی یو هستند که وضعیت عمومی آنان مناسب نیست. 

بخش ویژه کرونا در تنها بیمارستان بوکان پر شده است

 

رییس بیمارستان شهید قلی پور بوکان نیز با بیان اینکه بخش ویژه کرونا در این بیمارستان پرشده و افراد بیمار در صف ورود به بخش قرار دارند، گفت: وضعیت بوکان در شرایط بحرانی قرار دارد و کارکنان بیمارستان به شدت خسته هستند.

صلاح الدین قادرزاده بوکانی افزود: کادر پرستاری و پرسنل بیمارستان از مردم می‌خواهند که به اماکن عمومی نرفته و پروتکل‌های را به شدت رعایت و از رفتن به مراسم عروسی و عزاداری خوداری کنند.

وی با بیان اینکه روزانه ۱۰ تا ۱۵ مراسم عروسی در بوکان برگزار می‌شود، افزود: از مسوولان درخواست می‌شود که جلو این برنامه‌ها و دیگر مراسم مشابه گرفته شود تا بتوانیم زنجیره کرونا را قطع کنیم.

مبتلایان به کرونا در ماکو به ۲ هزار نفر رسیده است

سرپرست فرمانداری ماکو با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تعداد مبتلایان در این شهرستان به حدود ۲ هزار نفر رسیده، افزود: از مجموع مبتلایان متاسفانه تاکنون ۲۶ مورد فوتی در شهرستان به ثبت رسیده و در حال حاضر نیز ۵۸ نفر در بیمارستان بستری و از این تعداد ۱۴ نفر به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

رعنا قربانی ادامه داد: محدودیت‌های جدید در این شهرستان شامل گروه‌ های ۲، ۳ و ۴ بوده که باید فعالیت خود را تا یک هفته تعطیل کنند که در صورت مشاهده فعالیت، واحد صنفی متخلف پلمب و با مدیر آن برخورد قانونی خواهد شد.

وی گفت: مسوولیت اجرای این طرح بر عهده نیروی انتظامی با همکاری اصناف و شبکه بهداشت و درمان است.

وی با بیان اینکه برگزاری هرگونه مراسم و مجلس ترحیم ممنوع است، اظهار کرد: همچنین درج و انتشار آگهی تشییع جنازه در فضای مجازی تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و با انتشاردهندگان از طریق پلیس فتا برخورد خواهد شد.

ابتلای ۷۰۰ نفر در اشنویه تنها در یک ماه به کرونا

 

فرماندار اشنویه نیز با اشاره به ابتلای بیش از ۷۰۰ نفر در این شهرستان به کرونا اظهار کرد: فقط طی مهرماه امسال، ۳۰۰ نفر به کرونا مبتلا شده و آمار فوتی‌ها نیز در این مدت محدود به ۲۱ نفر رسیده است.

عبدالسلام مام عزیزی ادامه داد: استفاده از ماسک توسط شهروندان نسبت به ماه‌های گذشته بیش از ۹۰ درصد کاهش یافته به طوری که هم اکنون بیشتر مردم در این شهرستان از این اقلام بهداشتی و مقابله‌ای استفاده نمی‌کنند.

وی افزود: مردم باید توجه ویژه ای در راستای پیشگیری از بیماری کرونا داشته باشند تا مشکلات بیشتر نشود و رسانه ها با تاکیدات خود در بحث مبارزه با بیماری نقش خوبی ایفا می کنند و باید این روند ادامه یابد.

با ادامه این روند و بی توجهی مردم به شیوع بیماری کرونا، همه شهرستان های آذربایجان غربی به وضعیت بحرانی نزدیک شده و حتی در برخی موارد، از آن رد می شوند که برای جلوگیری از این روند، اتخاذ تدابیر پیشگیرانه، افزایش استفاده از ماسک و رعایت موارد بهداشتی بسیار ضروری به نظر می رسد.

هرچند آمار دقیقی از روند استفاده از ماسک در آذربایجان غربی وجود ندارد، ولی به نظر می رسد که با وجود افزایش رعایت مردم در این خصوص طی هفته اخیر، ولی همچنان این میزان کمتر از ۵۰ درصد است که باید حداقل به ۹۰ درصد برسد.

 

محدودیت‌های کرونایی در مازندران تا ۹ آبان تمدید شد

روند صعودی آمار ابتلا به کرونا در مازندران و نگرانی از ورود استان به موج سوم ابتلا به بیماری کووید-۱۹ سبب شده است تا ستاد استانی مقابله با کرونا محدویت‌های کرونایی را در این خطه شمال کشور تا پایان هفته جاری تمدید کند.

طبق آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران هم اکنون ۷۲۲ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند. این رقم حدود ۲۰ درصد بیشتر از هفته گذشته و حدود ۲ برابر اوایل ماه مهر است.

بر اساس گزارش این دو دانشگاه ، ۱۷۰ نفر از بیماران کووید-۱۹ بستری در بیمارستان های مازندران در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

گزارش مقایسه ای روزانه هم نشان می دهد که آمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های مازندران روز یکشنبه چهارم آبان ماه نسبت به ۲۴ ساعت قبل از آن حدود سه درصد بیشتر شد.

مسئولان حوزه بهداشت و درمان و اعضای ستاد مقابله با کرونای مازندران در تازه ترین نشست خود هشدار داده اند که موج سوم شیوع کرونا در استان با گذشت زمان به خاطر عادی انگاری پروتکل های بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک با سرعت بیشتری نزدیک می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت :  با افزایش روند صعودی آمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان ، محدودیت های ۱۳ گانه کرونایی در این استان تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت و در صورت تداوم روند صعودی احتمال تمدید مجدد این محدودیت ها نیز وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، دکتر سید عباس موسوی افزود : مازندران در زمره استان های با وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و محدودیت های کرونایی که شامل تعطیلی فضای های آموزشی اعم از دانشگاه‌ها، مدارس، مدارس شبانه‌روزی، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها باید تا پایان هفته ادامه داشته باشد و آموزش در این شهرستان ها باید از طریق فضای مجازی ارایه شود.

وی خاطرنشان کرد : علاوه بر آن تعطیلی  استخرهای سرپوشیده و مراکز آبی، سینما، تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ‌موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، کافه، قهوه‌خانه و چایخانه‌ها، مساجد و مصلی‌ها نیز باید ادامه داشته باشد..

 رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران گفت : همچنین ، مرکز تفریحی و گردشگری شامل باغ‌وحش و شهربازی‌ها، باشگاه‌های بدنسازی، باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه از دیگر اماکن و مشاغلی هستند که تا پایان هفته اجازه فعالیت ندارند.

موسوی گفت : کرونا در روزهای اخیر روند افزایشی پیدا کرد و تنها  راه کنترل این وضعیت، افزایش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده بیشتر از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط همه افراد جامعه است.

 

نظارت‌های کرونایی در خرمشهر تشدید شد

رئیس شبکه بهداشت و درمان خرمشهر به پلمب ۶ قلیان‌سرا و یک کافه تریا به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: طرح تشدید و بازرسی از اصناف به منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا اجرا شد.

هنگامه پروین دوشنبه اظهار داشت: در راستای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا به صورت بازرسی ویژه ضربتی بهداشتی در قالب طرح تشدید نظارت و بازرسی با مشارکت اماکن نیروی انتظامی و واحدهای اجرایی شهرداری خرمشهر در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه طرح تشدید نظارت بهداشتی از بازار خرمشهر به مدت ۱۰ روز اجرا می‌شود افزود:درمرحله اول به کسبه‌ و بازاریان آموزش و نکات بهداشتی یادآوری و در صورت تدوام رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و همچنین عرضه قلیان و مواد غذایی در محیط بسته پلمب خواهند شد.

پروین با اشاره به بازرسی و نظارت بر دستفروشان بازارهای خرمشهر گفت: در بازرسی‌های انجام شده ۹۵ درصد دستفروشان بازارهای خرمشهر به خصوص بازار روز این شهر آموزش‌های لازم برای استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را دریافت کردند.

وی از بازاریان و شهروندان خرمشهر خواست ضمن رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، دستورالعمل ستاد کرونا را جدی بگیرند. 

شهرستان خرمشهر ۶ هزار واحد صنفی فعال دارد. 

 

کرونا جان ۳۲ کارمند استان تهران را گرفته است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: تاکنون ۳۲ نفر از کارمندان ۱۱ دستگاه اجرایی این استان بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

مسعود شفیعی روز دوشنبه با اعلام این آمار در قالب رشته توئیتی، نوشت: تاکنون ۲ نفر از تعاون کار و رفاه اجتماعی، ۲ نفر از صنعت، معدن و تجارت، یک نفر از ورزش و جوانان، ۲ نفر از ⁧فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ هفت نفر از امور مالیاتی، یک نفر از دامپزشکی، ۱۱ نفر از تامین اجتماعی⁩، یک نفر از برق منطقه‌ای⁩، ۲ نفر از ⁧آب منطقه‌ای، ۲ نفر از کمیته امداد امام خمینی⁩ (ره) و یک نفر از حج و زیارت جان خود را بر اثر ابتلا به کوید - ۱۹ از دست داده‌اند. 

وی همچنین بر اجرای مصوبه‌های چهل و یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر تکلیف دستگاه‌های اجرایی در خصوص برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات حوزه مسئولیت خود با حضور ۵۰ درصد کارکنان تاکید کرد.

وی در ادامه این توئیت نوشت: این کاهش حضور کارمندان باید به نحوی باشد که در  ارائه خدمات به مردم و ارباب رجوعان، به ویژه در زمینه «خدمات ضروری» به شهروندان وقفه‌ای ایجاد نگردد.

شفیعی در این رشته توئیت ضمن ابراز امیدواری برای اجرای مصوبه‌های ستاد کرونا، ⁩ نوشت: در بخشنامه شماره ۳۷۰۵۷۱ مورخ سوم آبان سال ۱۳۹۹ سازمان اداری و استخدامی کشور⁩ به همه دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی مستقر در استان تهران وظایفی ابلاغ شده است که امیدواریم آن ها با دقت به اجرا درآید.

وی افزود: ‌بر اساس این بخشنامه دستگاه‌های اجرایی موظفند ضمن برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات حوزه مسئولیت خود «با حضور ۵۰ درصد کارکنان»، ترتیبی اتخاذ کنند که در ارائه خدمات به مردم و ارباب رجوع، به ویژه «خدمات ضروری» به شهروندان وقفه ای ایجاد نشود. ⁧

 

استاندار یزد: روزهای کرونایی سختی در پیش داریم

استاندار یزد در صفحه شخصی خود نوشت: رکورد بستری، فوت و تست مثبت کرونا در استان باز هم شکسته شد تا یادآوری کند شرایط بحرانی و روزهای سختی در پیش داریم.

محمدعلی طالبی یکشنبه‌شب از مردم خواست همکاری بیشتری در رعایت محدودیت‌های اعمال شده و دستورالعمل‌های بهداشتی داشته باشند و به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در استان کمک کنند.

وی از عموم شهروندان برای توجه بیشتر به مقررات و اجرای مصوبات ستاد پیشگیری و مهار کرونا در استان و عمل به شیوه‌نامه‌های بهداشتی همکاری بیشتر مردم را در شرایط حال به جد خواستار شد.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز(یکشنبه) گفته بود که از اوایل اسفند ماه ۹۸ تاکنون ۵۶۸ هزار و ۸۹۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۲۹۶ نفر از بیماران در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۳۲ هزار و ۶۱۶ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری بیان کرد: از۲۴ ساعت گذشته تا ظهر چهارم آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۱۹۱ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شدند که این تعداد ۲ هزار و ۴۱ نفر آنها بستری شدند.

وی افزود: تاکنون ۴۵۵ هزار و ۵۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و چهار هزار و ۹۶۹ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون چهار میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۹۷ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی اظهار کرد: از لحاظ شیوع کرونا شرایط در استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز است  و  استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارد.

 

فرماندار: مردم استهبان از رفت و آمد غیرضروری خودداری کنند

فرماندار شهرستان استهبان فارس که به لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت بحرانی قرار دارد به مردم توصیه کرد برای مقابله با این بحران از رفت و آمد غیرضرور خودداری کنند.

احمدرضا کمالی سروستانی دوشنبه افزود: براساس مصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اقدامات لازم برای مقابله و پیشگیری از این بیماری در سطح شهرستان در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه‌ها، مدارس، زبان سراها و کتابخانه‌ها در استهبان تعطیل هستند که این مراکز باید آموزش‌های خود را به شکل مجازی انجام دهند.

فرماندار شهرستان استهبان گفت: همچنین استخرهای سرپوشیده، سالن‌های سینماها و تئاتر، تالارهای پذیرایی، کافی شاپ‌ها و قهوه خانه‌ها، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و باشگاه‌های بدنسازی و برخی رشته‌های ورزشی مانند کشتی و کاراته و جودو و بازی‌های پر برخورد تعطیل هستند.

کمالی سروستانی افزود: رستوران‌ها، فست فودها و آب میوه و بستنی فروشی‌ها نیز تنها به شکل بیرون بر خدمات خود را ارایه می‌دهند.

وی استفاده از ماسک برای تمامی مراجعه کنندگان به دستگاه‌های اجرایی و کارکنان شهرستان استهبان را الزامی دانست و گفت: از ابتدای کرونا تا کنون ۹ نفر در شهرستان استهبان براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که هشت نفر از آنان در چند روز گذشته جان خود را دادند.

فرماندار استهبان بیان کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته در مناطق آسیب پذیر کرونا در شهرستان، به مردم توصیه می‌کنیم در دید و بازدیدها و برگزاری مراسم‌ها تجدید نظر کنند.

کمالی سروستانی افزود: ۳۲ درصد از مبتلایان به کرونا در استهبان زنان خانه دار هستند که بیشتر برای خرید بیرون می‌آیند که بهتر است خرید خود را در یک روز انجام دهند و کمتر بیرون بیایند.

وی همچنین از مردم خواست حتما در هنگام خروج از خانه از ماسک استفاده و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و گفت: قطعا را رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانیم از بحران کرونا خارج شویم.

 

بر اساس اعلام کمیته‌های درمان و اجتماعی امنیتی ستاد ملی مقابله با کرونا در ۴۳ شهرستان بحرانی کشور که بیشترین میزان ابتلا به ویروس کرونا را دارند، از روز دوشنبه پنجم آبان ماه ۹۹ به مدت یک هفته محدودیت‌های شدید اعمال و درصورت لزوم در هفته بعدی هم اعمال خواهد شد. شهرستان استهبان از فارس در این فهرست قرار دارد. 

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت و درمان نیز درباره آخرین آمار ابتلا، بهبودیافته و جان‌باختگان ناشی از بیماری کرونا ویروس در کشور تا تاریخ چهارم آبان گفت: در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر یکشنبه چهارم آبان ۶ هزار و ۱۹۱ مبتلای جدید شناسایی شد که با احتساب این تعداد مجموع مبتلایان به کرونا در کشور تا امروز به ۵۶۸ هزار و ۸۹۶ نفر رسیده است.

وی افزود: از تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های کشور تاکنون ۴۵۵ هزار و ۵۴ نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت و درمان شمار جان باختگان مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت اخیر در کشور را ۲۹۶ نفر اعلام و بیان کرد: با احتساب این آمار از ابتدا تاکنون در کشور بر اثر بیماری کرونا ۳۲ هزار و ۶۱۶ نفر جان باخته‌اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.