طبق توضیحات امروز سخنگوی وزارت بهداشت 31 استان کشور در وضعیت قرمز، نارنجی یا زرد به سر می برند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۵۵۰ هزار و ۷۵۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۰۴ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۱ هزار و ۶۵۰ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز پنجشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز اول آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۴۷۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۲۴۲ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۵۰ هزار و ۷۵۷ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۰۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۱ هزار و ۶۵۰ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۴۴۲ هزار و ۶۷۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۸۹۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون چهار میلیون و ۶۲۸ هزار و ۸۶۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

مشارکت مردمی موثرترین عامل مبارزه با کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: مشارکت‌های مردمی به عنوان موثرترین عامل مبارزه با بیماری کرونا در جهان محسوب می‌شود و همان‌طور که بارها به اطلاع رسانده‌ایم هرگونه تلاش از طرف پرسنل خدوم نظام سلامت کشور، بدون همکاری مردم در عمل به توصیه‌های بهداشتی، به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

وی اظهار کرد: ‌‎از طرفی اگرچه مدیریت بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بر عهده مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پرشکی است، ‌‎ولی نباید فراموش کنیم که مدیریت ویروس و  پیشگیری از شیوع آن در کشور، بحثی فرا وزارتخانه‌ای و فرا دستگاهی بوده و این امر مستلزم  تلاش و همکاری همه جانبه و جدی‌تر کلیه دستگاه‌ها و بخش‌های حاکمیتی کشور با مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که امیدواریم این مهم مورد توجه بیشتر مسئولان کشور قرار گیرد.

 

کرونا سبب مرگ ۱۷ نفر دیگر در البرز شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که کرونا در ۲۴ ساعت گذشته سبب مرگ ۱۷ نفر دیگر در این استان شد و شمارجان باختگان را به یک هزارو۵۱۱ نفر رساند.

دکتر محمد فتحی روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: از دیروز تا صبح  امروز ۱۴۶ بیمار با علائم کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری شده اند که اکنون در مجموع ۸۱۳ نفر در بیمارستان ها تحت درمان قرار دارند.

وی بیان داشت : از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۰ هزار و ۹۴۴ بیمار در بیمارستان های استان البرز بستری شده اند که از این تعداد ۱۸هزارو۵۹۱ نفر پس از بهبودی ترخیص شده اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از مردم خواست برای مهارکرونا استفاده از ماسک ، رعایت فاصله اجتماعی و شستشوی مستمر دستان با صابون و مواد ضدعفونی کننده را نگاه ویژه خود قرار دهند.

استان البرز از هفته گذشته وارد وضعیت فوق العاده و اضطراری کرونا شده است.

 

آمار مبتلایان و بیماران مشکوک به کرونا در گیلان به بیش از ۴۰۰ نفر رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: آمار بیماران مبتلا به کرونا یا مشکوک به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان به بیش از ۴۰۰ نفر رسیده است.

دکتر آبتین حیدرزاده روز پنجشنبه افزود: طی هفته اخیر آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ بستری در بیمارستان های استان گیلان روند افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۹۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک به این بیماری در بیمارستان های گیلان بستری شده اند، اظهار داشت: هم اکنون شهرستان آستارا در این استان در مقایسه با سایر نقاط استان بدترین وضعیت را در این رابطه دارد.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم از جمله اصناف، ادارات و غیره خاطر نشان کرد: با اصنافی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند، برخورد می شود ضمن اینکه در اداراتی که کارمندان توصیه های بهداشتی پیشگیری از ویروس کرونا را رعایت و از ماسک استفاده نکنند برخورد قانونی می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان بیان داشت: متاسفانه استفاده از ماسک در این استان به زیر ۶۰ درصد رسیده است و ضروری است برای پیشگیری از ابتلا به کرونا استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی جدی گرفته شود.

گیلان از جمله نخستین استان های درگیر کرونا بود و هم اینک نیز چندین ماه است که جزو استان های قرمز است.

 

اصفهان را برای سفر انتخاب نکنید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از هموطنان می‌خواهیم در تعطیلات پیش رو به این خطه سفر نکنند زیرا ضمن خطر ابتلا به کووید-۱۹، خدمات گردشگری و مسافرتی به آنان اراده نمی‌شود.

منصور شیشه فروش روز پنجشنبه اظهارداشت: اوج گیری شیوع کرونا و وضعیت قرمز این استان ایجاب می‌کند محدودیت سفر به اصفهان تا پایان یکشنبه هفته آینده همچنان ادامه پیدا کند زیرا مهم‌ترین اصل در وضعیت فعلی حفظ جان مردم است.

وی با اشاره به تصمیمات ستاد استانی مقابله با کرونا ادامه داد: در روزهای تعطیل پیش رو تمام اماکن گردشگری، تاریخی و تفرجگاه‌های اصفهان تعطیل است و با هدف جلوگیری از تجمع شهروندان، روشنایی پارک‌ها هم حداقل خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر همکاری همگانی برای کاهش شمار مبتلایان خاطرنشان کرد: به دلیل وضعیت قرمز نماز جمعه این هفته نیز برگزار نخواهد شد.

شیشه فروش به تدوین طرح تشویقی برای نهادها و دستگاه‌های که پروتکل‌های بهداشتی را بخوبی اجرا می کنند اشاره کرد و گفت: این طرح در قالب فعالیت یک گروه نظارتی تخصصی برای تمامی مراکز از جمله اداره‌ها، بانک‌ها و شهرداری ها اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم استفاده از ماسک افزود: بیماری کووید-۱۹ که ماه هاست ادامه داشته و افزایش آلودگی هوا در روزهای اخیر می‌طلبد که شهروندان خطرات این دو را جدی بگیرند و ضمن حضور حداقلی در سطح شهر برای پایداری تندرستی خود بکوشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: به ۳۵۰ جایگاه سوخت هم ابلاغ شده که سوخت پاک عرضه کنند و فروش سوخت مازوت ممنوع است.

شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۱ هزار و ۳۴۶ نفر رسید و ۳۱ استان همچنان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا هستند. 

بر اساس اعلام مراجع بهداشتی از هنگام آغاز همه گیری بیماری کووید ۱۹ در ایران، افزون بر۴۲ هزار نفر از ساکنان استان اصفهان به سبب ابتلا به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند و از بین آنان چهار و ۶۰۰ تن جان باختند که آزمایش دو هزار و ۳۰۰ تن از جانباختگان مثبت بوده است.

هم اینک میانگین فوت بیماران کرونایی در استان اصفهان روزانه ۱۸ تن است.

 

کرونا مدارس چهار شهرستان خراسان رضوی را تعطیل کرد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بر اساس تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا مدارس شهرستانهای تربت‌حیدریه، سبزوار، گناباد و کاشمر در این استان طی هفته آتی تعطیل اعلام شدند.

قاسمعلی خدابنده روز پنجشنبه افزود: اطلاعات و آخرین وضعیت برگزاری کلاس‌های درس در مدارس به اطلاع ستاد استانی مقابله با کرونا رسیده و بر این اساس تعطیلی یک هفته‌ای مدارس این شهرستانها باهدف کاهش و کنترل شیوع ویروس کرونا تصویب و ابلاغ شد.

وی ادامه داد: برگزاری کلاس‌های حضوری برای دانش آموزان در مدارس سایر شهرستانها همچون گذشته ادامه دارد و دانش‌آموزانی که در کلاس درس حاضر نمی‌شوند از آموزشهای شبکه شاد یا تلویزیون بهره می‌برند.

استان خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار دانش آموز است و میانگین حضور دانش‌آموزان در کلاس درس در استان ۳۰ درصد و در مشهد ۱۰ درصد است.

 

مراکز درمانی قم ۱۴۷ بیمار کرونایی را پذیرش کردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در قم گفت: در شبانه روز گذشته ۱۴۷ بیمار با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند.

محمد رضا قدیر اظهار داشت: در ۲۴ ساعت منتهی به اول آبان ۸۲ بیمار جدید کرونایی در بخش ها و تحت نظر اورژانس بیمارستان قم بستری شدند.

 وی  با اشاره به ترخیص ۶۰ تَن از کل بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری بودند افزود: در حال حاضر ۶۷۵ تَن مشکوک به کرونا در بیمارستان های قم بستری می باشند که وضعیت ۱۵۱ تَن از آنها وخیم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ بیمار که نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت بود نیز جان خود را از دست دادند.

وضعیت کرونا در قم از روز بیستم شهریورماه و به دنبال افزایش قابل توجه بیماران و مبتلایان این بیماری فوق قرمز شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.