سخنگوی وزارت بهداشت با تایید شکسته شدن رکورد فوتی های روزانه کرونا، اعلام کرد که 30 استان کشور در وضعیت قرمز و هشدار به سر می برند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۲۷۹ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۹ هزار و ۳۴۹نفر رسید و ۳۰ استان همچنان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا هستند.

سیما سادات لاری روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۳ مهر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، چهار هزار و ۸۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۲۳۷ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۱۳ هزار و ۲۱۹ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۴۱۴ هزار و ۸۳۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۶۰۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون چهار میلیون و ۳۹۸ هزار و ۷۲۳آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

 

ممنوعیت سفر به ۵ شهر در آخر هفته

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: همان طور که بارها اعلام شده، افزایش تردد و سفر در جاده های کشور رابطه مستقیم و معناداری با میزان ابتلا به کرونا دارد بنابراین با توجه به تعطیلات پیش رو و در این شرایط حساس با پیشنهاد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و موافقت و ابلاغ رئیس جمهوری، ممنوعیت سفر از مبدا و به مقصد شهرهای تهران، کرج، اصفهان، مشهد و ارومیه از ساعت ۲۴ امروز اعمال می شود و تا ظهر شنبه ادامه دارد.

وی افزود: این ممنوعیت شامل سفرهای درون شهری نیست و فقط مربوط به سفرهای بین شهری است و ممکن است در آینده با  توجه به شرایط اپیدمی کرونا در استانها و شهرهای دیگر نیز اعمال شود.

لاری گفت: از همه مردم می خواهیم در این شرایط حساس از هر گونه سفر در تعطیلات پیش رو خودداری کنند و با پرهیز از رفتارهای اجتماعی که به شیوع کرونا دامن می زند کمک کنند تا هر زودتر شاهد توقف روند شیوع گسترده کرونا در کشور باشیم.

 

محدودیت‌های کرونایی درقم تمدید شد

استاندارقم از تمدید یک ‌هفته دیگر محدودیت‌های کرونایی دراین استان خبر داد.

بهرام سرمست روز چهارشنبه درجلسه ستاد مدیریت بحران قم در سالن کرامت استانداری، اضافه کرد: اعمال محدودیت‌ها در شرایط کنونی استان لازم است.

وی بیان داشت: به دلیل تعداد زیاد بیماران بدحال کرونایی انتظار می‌رود طی دو هفته آینده تعداد فوتی‌های این ویروس درقم افزایش یابد.

به گفته سرمست، کم کردن تعداد کارکنان دولتی در سطح ادارات سبب تراکم بیشتر مراجعه‌کنندگان می‌شود و سیاست معقولی نیست.

استاندار قم همچنین با انتقاد از برخی آمارهای متناقض کرونایی در استان گفت: مرجع تمام آمارهای کرونایی در قم فقط رییس دانشگاه علوم پزشکی است.

سرمست افزود: بیماری یابی فعال و غربال‌گری افراد مشکوک برای قطع زنجیره انتقال باید باقدرت بیشتری در قم دنبال شود.

وی همچنین با اشاره به پیشنهاد بازگشایی شبستان‌های حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)‌ از ابتدای ماه ربیع‌الاول، گفت: قم از ابتدا در برابر دوگانگی بین سلامت و اعتقادات ایستاده و به هیچ نوعی از تفکیک، صف‌بندی و شکاف معتقد نیست.

استاندار قم ابراز داشت: اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شبستان‌های حرم مطهر مورد تایید علوم پزشکی باشد می‌توانیم نسبت به بازگشایی شبستان‌ها بار دیگر تصمیم‌گیری شود.

 

۱۲۰ بیمار به فهرست بستری شدگان کرونا در البرز افزوده شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که ۱۲۰ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته به فهرست بلند بستری شدگان کرونا در این استان افزوده شد.

دکتر محمد فتحی روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: با احتساب این افراد مجموع کل  موارد بستری از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز در استان البرز به ۱۹ هزارو ۸۵۳ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر تعداد ۷۵۱ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند که نتایج آزمایش ۳۵۰ نفر آنان تا این تاریخ  مثبت قطعی کرونا شناخته شده است. 

فتحی افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در استان به یک هزارو۳۵۱ نفر رسیده است.

 از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۱۷ هزار و ۷۳۱ نفر  از مراکز درمانی ترخیص شده اند.

اکنون استان البرز در وضعیت قرمز و بحرانی کرونایی قرار دارد.

 

شمار مبتلایان به کرونا در تربت‌حیدریه روند صعودی دارد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با بیان این که شمار مبتلایان به کرونا در جمعیت زیرپوشش این واحد دانشگاهی روند صعودی دارد نسبت به افزایش میزان موارد ابتلا، بستری و محدودیت‌های امکانات درمانی هشدار داد.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه روز چهارشنبه به نقل از علی ایزدی با بیان این که میزان بیماران بستری در بیمارستان آموزشی درمانی نهم دی تربت‌حیدریه طی چند روز گذشته به بالاترین حد خود رسیده است افزود: موج جدید کرونا فشار مضاعفی بر کادر درمان و مدافعان سلامت وارد کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به تدابیر و تمهیدات اتخاذ شده، در صورت تداوم وضعیت موجود با محدودیت تخت‌های بیمارستانی مواجه خواهیم شد و این امر روند خدمت رسانی به مردم را دچار مشکل می‌کند.

الهام بهره‌مند معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه نیز عبور از بحران کرونا را مستلزم رعایت نکات پیشگرانه در تمامی سطوح جامعه دانست و افزود: برای مبارزه با ویروس کرونا که درمان مشخص و موثری ندارد تنها راهکار موجود، رعایت بهداشت فردی و بهداشت اجتماعی است و از مردم درخواست می‌شود با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و خودداری از سفرهای غیرضروری، به مهار این بیماری خطرناک کمک کنند.

مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه نیز از تشدید نظارت بر داروخانه‌های زیرپوشش این واحد دانشگاهی در ارتباط با نحوه توزیع ماسک در بین مردم خبر داد.

سیدجواد حسینی قیمت مصوب ماسک سه لایه پزشکی مورد تایید سازمان غذا و دارو را ۱۳ هزار ریال اعلام کرد و ادامه داد: توزیع هرگونه ماسک غیرمجاز بدون فاکتور معتبر و یا تهیه شده از منابع غیر مجاز و خارج از شبکه توزیع رسمی، خلاف است و در صورت مشاهده با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده موارد مغایر با قیمت مصوب ماسک، مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۵۲۳۱۳۰۷۰ داخلی ۱۱۲ مدیریت غذا و داروی دانشگاه تربت‌حیدریه اطلاع دهند تا در کمترین زمان رسیدگی شود.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت ساکن سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در جنوب استان خراسان رضوی خدمت می‌کند.

این دانشگاه ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در بیمارستان شهر مه‌ولات دارد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

 

بستری‌های کرونایی در زنجان روند افزایشی یافته است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: تعداد موارد بستری و قطعی بیماری کرونا در استان سیر صعوی به خود گرفته و در مجموع موارد مثبت بستری، سرپایی و فوتی‌ها رو به افزایش است.

دکتر محمدرضا صائینی شامگاه سه‌شنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان، میانگین روزانه اشغال تختهای بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی را طی هفته گذشته ۶۴ مورد عنوان کرد و  افزود: تعداد موارد مثبت سرپایی در مراکز ۱۶ ساعته استان ۱۶ هزارو ۸۱۶ مورد و تعداد کل نمونه های اخذ شده نیز ۵۳ هزارو ۱۰۵ مورد معادل  ۳۱.۶ درصد مثبت بوده است.

وی اظهار داشت: تعداد نمونه های گرفته شده از مواردبستری کرونایی استان ۱۲ هزارو ۳۱۹ مورد است که از این تعداد چهار هزارو ۹۹۲ نفر معادل ۳۳ درصد مثبت شدند و درصد مرگ ناشی از بیماری کووید- ۱۹ نسبت به کل موارد مثبت کرونایی ۵۶۴ مورد است و در مجموع ۲۰ هزارو ۹۰۸ مورد کرونا مثبت شناسایی شده سرپایی و بستری که ۲.۶ درصد را شامل می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: درصد بهبودی موارد قطعی مثبت کرونا، در استان ۸۲ درصد اعلام شده و در ارتباط با مراکز ۱۶ ساعته نیز مقایسه چهار هفته گذشته روند افزایشی سرپایی بطور  کامل مشهود بوده بطوری که تعداد از سه هزار و ۴۹۸ نفر به سه هزار و ۸۹۷ نفر رسیده است.

وی اظهار داشت: تعداد مراجعین سرپایی مشکوک کرونایی به مراکز ۱۶ ساعته استان به ۹۶ هزارو ۶۶۳ نفر رسید و تعداد موارد مشکوک بستری این بیماری در بیمارستان‌های استان نیز روند افزایشی به خود گرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: میزان بروز موارد مثبت کرونای در این استان طی بررسی ها  نسبت به نرم کشوری قدری پایین‌تر است.

وی اظهار داشت: متوسط مرگ و میر ناشی از کرونا نسبت به یک میلیون نفر جمعیت استان مقداری بالاتر از کشور و میانگین سنی بستری این بیماری در استان نیز حدود ۶۰ سال است.

این مسؤول ادامه داد: وضعیت بیماری در شهر زنجان از نرم استانی تبعیت می کند و شهرستان ابهر طی هفته های اخیر از نرم استانی و کشوری بالاتر بود که هم اکنون با پیگیری های انجام شده روند کاهشی به خود گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان خرمدره نیز بیماری افزایش جزئی در هفته اول مهر ماه داشت که این مهم در هفته سوم روند کاهشی یافت که با وجود کاهش ها هنوز نسبت به نرم استانی و کشوری بالاتر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.