طبق توضیحات سخنگوی وزارت بهداشت 30 استان کشور از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز و هشدار به سر می برند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۴۹۲ هزار و ۳۷۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۱۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۸ هزار و ۹۸ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۸ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۱۴۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۸۷ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۹۲ هزار و ۳۷۸ نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۰ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۸ هزار و ۹۸ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۴۰۱ هزار و ۳۷۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۳۹۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری ادامه داد: تاکنون چهار میلیون و ۲۵۷ هزار و ۷۶۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره رعایت توصیه‌های بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا در مراسم خاکسپاری استاد محمد رضا شجریان گفت: هموطنان عزیز همان‌گونه که مستحضرید هنرمند بزرگ و بلند آوازه کشورمان، استاد محمدرضا شجریان چشم از جهان فرو بستند و به دیدار معبود شتافتند. ضمن عرض تسلیت این مصیبت سنگین خدمت ملت شریف ایران، به خصوص کلیه اصحاب فرهنگ و هنر این مرز و بوم، برای این استاد عزیز و محبوب تاریخ سرزمین‌مان، علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای خانواده ایشان صبر و سلامتی مسئلت می‌کنیم.

وی اظهار کرد: با توجه شرایط خاص بیماری کرونا در کشور و افزایش چشمگیر خطر شیوع و انتقال ویروس کرونا در تجمع‌ها، درخواست ما از کلیه شاگردان، هنرمندان و دوستداران این استاد فقید این است که در جریان برگزاری مراسم  خاک سپاری، نهایت اهتمام و دقت نظر لازم را در رعایت توصیه‌های بهداشتی به کار گیرند تا به لطف الهی شاهد برپایی مراسمی به دور از هر گونه خطر ابتلای دسته جمعی به بیماری کووید ۱۹ باشیم.


سفر به مشهد تا اطلاع ثانوی ممنوع است

کلانشهر مشهد همچنان در وضعیت قرمز از نظر میزان ابتلا به کرونا قرار دارد از این رو متولیان حوزه سلامت در این خطه سفر به مشهد را از نظر عقلی و اخلاقی تا اطلاع ثانوی ممنوع می‌دانند.

موج سوم کرونا با افزایش تعداد قربانیان از چند هفته پیش در مناطق مرکزی کشور آغاز شده و هر چند گسترش آن در مشهد با تاخیر چند هفته‌ای مواجه است اما خطر همزمانی شیوع ویروس همه‌گیر کرونا با بیماری آنفلوآنزا همگام با شروع فصل پاییز بر نگرانی مسوولان بهداشتی و درمانی افزوده است.

مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در شرایط کنونی از زائران و مسافران تقاضا دارند از هرگونه سفر به کلانشهر مشهد و خراسان رضوی پرهیز کنند، چرا که هرگونه تجمع خطر گسترش  بیماری کووید ۱۹ را به دنبال دارد و وضعیت را بحرانی خواهد کرد.

 

افزایش آمار قربانیان کرونا در هرمزگان

ویروس کرونا که سایه سنگین آن بر سراسر گیتی گسترده شده و هر روز شاهد مرگ بسیاری بر اثر ابتلا به این بیماری در کشور هستیم، در استان هرمزگان نیز همچنان قربانی می گیرد.

به طور میانگین در هر شبانه روز بین دو تا هفت نفر بر اثر ابتلا به کرونا در استان هرمزگان جان خود را از دست می دهند و خانواده های بسیاری داغدار می شوند ؛ اما انگار هنوز برخی ها صدای شیون فرزندان و مادران و پدران فوت شدگان را نمی شوند و نمی بینند که در این وانفسای اضطراب و استرس این بیماری، در بی خیالی به سرمی برند و کاملا بی توجه به رعایت پروتکلهای بهداشتی هستند.

براساس اعلام وزارت بهداشت، استان هرمزگان هم اکنون در مرحله هشدار و خطر اوج گیری کرونا به سرمی برد که در صورت بی خیالی و بی توجهی نسبت به رعایت پروتکلهای بهداشتی، باید در انتظار جولان دوباره کووید ۱۹ در این استان باشیم.

 

محدودیت‌های کرونایی در شهرستان‌های قرمز بوشهر اعمال می‌شود

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا و رسیدن به شرایط عادی با موافقت وزیران کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محدودیت‌های یک هفته‌ای در شهرستان‌های قرمز این استان از روز شنبه ۱۹ مهرماه اعمال می‌شود.

دکتر سعید کشمیری افزود: براین اساس این محدودیت‌ها همه مدرسه‌ها، مراکز حوزه علمیه، رستوران، کافی شاپ‌ها، قهوه خانه‌ها و مراکز ورزشی تعطیل می‌شوند. وی بیان کرد: هم اکنون در این استان شهرستان‌های بوشهر، تنگستان، دشتی و گناوه در وضعیت قرمز کرونا، دشتستان و دیلم نارنجی و کنگان، جم، دیر و عسلویه نیز در وضعیت زرد قرار دارند. کشمیری اضافه کرد: براساس آمارها، میزان ورودی به بیمارستان‌های استان نسبت به خروجی در یک هفته اخیر در مقایسه با هفته گذشته ۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

آمادگی اصناف دماوند در اجرای طرح اجباری شدن استفاده از ماسک

 با توجه به شیوع گسترده‌تر ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در شهرستان دماوند، محدودیت‌های کرونایی به استان تهران بازگشت و بر این اساس علاوه بر عدم فعالیت برخی مراکز، از شنبه استفاده از ماسک اجباری شده است.

 پیک سوم از موج اول کرونا در کشور آغاز شده است و  شهرستان دماوند نیز در شرایط قرمز قرار دارد و آمار مبتلایان در حال افزایش است بطوری که رئیس بیمارستان سوم شعبان شهرستان اعلام کرده است که بخش کرونا و آی. سی. یو بیمارستان کاملاً پر شده که باید تجهیزات را افزایش دهیم.

 

ورود بدون ماسک به ناوگان عمومی پایتخت ممنوع شد

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از روز شنبه ۱۹ مهر ورود افراد به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت بدون ماسک ممنوع است.  به دنبال افزایش آمار شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت ها از سوی ستاد ملی مقابله با این ویروس، از روز “شنبه ۱۹ مهر ماه ورود افراد بدون ماسک در تمامی ناوگان عمومی شهر تهران ممنوع خواهد شد.

 

تعداد بستری‌های مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی از ‌هزار نفر گذشت

رییس کارگروه اطلاع‌رسانی قرارگاه مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: تعداد افراد بستری‌ مبتلا به بیماری کرونا در بیمارستان‌های این استان از مرز ‌هزار نفر فراتر رفت.

علی‌احمد آقاپور افزود: شدت و سرعت ابتلا به بیماری کرونا و جان‌باختن شهروندان بر اثر این بیماری همچنان در استان روند افزایشی دارد. در حال حاضر تعداد کل بستری‌های مربوط به بیماری‌های سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به هزار و ۲۰ نفر رسیده است که از این تعداد ۵۳۵ نفر مشکوک و ۴۸۵ نفر مبتلا به کرونا هستند.

 

کرونا جان هفت کرمانشاهی دیگر را گرفت

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به فوت هفت نفر دیگر در شبانه‌روز گذشته بر اثر ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه گفت: با احتساب این تعداد، مجموع جان‌باختگان در اثر ابتلا به کرونا در استان از ابتدای اپیدمی تاکنون به ۶۷۹ نفر رسید.

«مهدی محمدی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه از هفت نفر فوت شده سه مورد مربوط به شهرستان کرمانشاه است، افزود: همچنین در شبانه‌روز گذشته ۲ نفر در شهرستان کنگاور و در شهرستان‌های اسلام‌آبادغرب و هرسین نیز هر کدام یک نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

وی در ادامه گفت: در شبانه‌روز گذشته ۲۲ مورد بیمار مثبت بستری مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند و جمع موارد مثبت بستری به پنج هزار و ۲۴ نفر رسید.

او تصریح کرد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۲ مورد بیمار مثبت سرپایی نیز در استان شناسایی شدند و جمع موارد سرپایی مثبت در استان به ۱۶هزار و ۴۷۳ نفر رسید.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: اکنون ۵۰۹ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

محمدی اضافه کرد: از ابتدای شروع اپیدمی تاکنون در استان ۱۳هزار و ۹۷۳ نفر بستری و ۱۲هزار و ۷۹۸ نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

او گفت: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۸۲ بیمار جدید با علائم بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده و ۷۰ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.