طبق توضیحات امروز سخنگوی وزارت بهداشت 30 استان کشورمان از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز و هشدار به سر می برند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۲۱۱ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۶ هزار و ۹۵۷ نفر رسید و ۳۰ استان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا هستند.

سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۳ مهر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۶۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۴۸۳ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۷۱ هزار و ۷۷۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۸۹ هزار و ۹۶۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۱۵۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون چهار میلیون و ۱۲۳ هزار و ۱۷۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت با تشریح وضعیت کرونا در استان آذربایجان شرقی گفت: بعد از خیز شدید موارد ابتلا و بستری کووید۱۹ در فروردین و خیز دوم در تیر امسال از اوایل شهریور ۹۹ نیز دوباره شاهد سیر صعودی موارد این بیماری در استان آذربایجان شرقی هستیم که همچنان ادامه دارد.

وی افزود: اکنون شهرهای آذرشهر، تبریز، اهر، بناب، جلفا، سراب، عجب شیر، مراغه، ملکان، هشت رود و هریس در وضعیت قرمز و بقیه شهرهای استان آذربایجان شرقی در وضعیت هشدار کرونا قرار دارند.

لاری گفت: میزان ابتلا و مرگ و میر کووید۱۹ در استان آذربایجان شرقی بالاتر از میانگین کشوری است و هم اکنون ۱۱۱۰ نفر در بیمارستانها و مراکز درمانی این استان بستری و ۲۳۵ نفر به علت شرایط بالینی نامطلوب در بخش مراقبت های ویژه هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان آذربایجان شرقی ۶۲.۵ درصد است که کمترین میزان آن در رستورانها، نانوایی ها و خواربار فروشی هاست، میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی ۵۳ درصد، در وسایل نقلیه عمومی ۵۰ درصد، در ادارات و بانکها ۸۴ درصد و در بین شاغلان صنوف و صنایع ۶۷.۵درصد است.


اماکن ورزشی قزوین به مدت یک هفته تعطیل شدند

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: با توجه به وضعیت فوق قرمز استان از نظر شیوع کرونا و اعلام ستاد استانی مقابله با این بیماری، تمامی اماکن و باشگاه‌های ورزشی استان به مدت یک هفته تعطیل شدند.

افسانه حسن نایبی افزود: بازرسان اداره کل ورزش و جوانان در کنار تیم‌های نظارتی دانشگاه علوم پزشکی و اداره اماکن بر این موضوع نظارت دارند و با متخلفان طبق قانون برخورد خواهند کرد.

 

مبتلایان به کرونا در صورت کم توجهی به قرنطینه تذکر قضایی می‌گیرند

 فرماندار خمین با تاکید بر اینکه مبتلایان به کرونا که بیماری آنان قطعی شده نباید در جامعه حضور پیدا کنند افزود :در صورت کم‌توجهی به قوانین قرنطینه که از مصادیق تهدید علیه سلامت عمومی است با آنان برخورد قضایی می‌شود.

«احمد طهرانی» افزود: با توجه به اینکه وضعیت شیوع بیماری در شهرستان بحرانی است همه باید به این باور برسیدن که رفتار غیرمسئولانه در ارتباطات روزمره می‌تواند تشدید این وضعیت در روزهای آینده را رقم بزند.

وی اظهار داشت: اصناف از جمله اقشاری هستند که با مردم ارتباط زیاد دارند و در صورت سهل انگاری در رعایت پروتکل های بهداشتی یکی از کانون های شیوع بیماری کرونا خواهند شد که در صورت مشاهده تخلف از طرف اصناف ، باید با آنان  برخورد جدی شود و صنوف متخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شوند .

 

محدودیت‌های جدید کرونایی در آذربایجان‌غربی اعمال شد

 رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به شرایط قرمز موجود در استان، محدودیت‌های جدید کرونایی ابلاغ شده که با نظارت نهادهای مربوطه اجرایی می‌شود.

جواد آقازاده  اظهار داشت: اجرای این محدودیت ها با برنامه ریزی کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، یک هفته تعیین شده است.

 

محدودیت های کرونایی در ایلام اعلام شد

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۱۱ مورد محدودیت های کرونایی تا پایان هفته جاری در این استان اعمال می شود.

دکتر جمیل صادقی فر تعطیلی دانشگاه ها، مدارس، مدارس شبانه روزی، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای، زبانسراها، و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مساجد و مصلی‌ها و سینما، تئاتر و مراکز مشابه را از جمله این محدودیت ها اعلام‌کرد.

وی افزود:  با توجه به اوج گرفتن در این استان و افزایش بی سابقه تعداد بستری ها از عموم مردم خواست: با رعایت پروتکل های بهداشتی نظیر ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی برای پیشگیری از کرونا مشارکت لازم داشته باشند تا موج ابتلا و بستری های کرونا فروکش کند.

 

شرایط کرونا در استان یزد برای ۲ هفته آینده اضطراری اعلام شد

جانشین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونای استان و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در استان روندی فزاینده یافته، شرایط استان را برای ۲ هفته آتی اضطراری اعلام کرد.

احمد ترحمی  با تاکید بر رعایت الزامات بهداشتی از سوی شهروندان گفت:  ورود افرادی که ماسک ندارند، به ادارات ممنوع بوده و ارائه خدمات به آن‌ها مجاز نیست، همچنین از اتاق اصناف شهرستان‌ها انتظار می رود با هماهنگی فرمانداران بر فعالیت اصناف نظارت بیشتری در زمینه رعایت الزامات بهداشتی اعمال کنند.

 

اعمال محدودیت‌های کرونایی در شهرهای با وضعیت قرمز استان زنجان تشدید شد

شرایط قرمز کرونایی موجب تشدید اعمال محدودیت در فعالیت‌های جمعی و برخی مشاغل پرخطر به مدت یک هفته در شهرهای با وضعیت قرمز استان زنجان شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان زنجان شهرهای با وضعیت قرمز استان را زنجان، ابهر و خرمدره ذکر کرد و گفت: اعمال محدودیت ها به منظور کنترل موج جدید کرونا در ستاد مقابله با کرونای استان‌ به تصویب رسید.

حسن مظفری اظهار داشت:  بر اساس این تصمیم همه دستگاه‌های اجرایی طبق روال عادی با رعایت پروتکلهای بهداشتی فعال خواهند بود و هرگونه ارایه خدمات به افراد فاقد ماسک و کسانیکه توصیه های بهداشتی را رعایت نمی کنند در دستگاه های اجرایی ممنوع است.

 

تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی در حال افزایش است

رییس کارگروه اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی به طور خفیف در حال افزایش است.

دکتر حمیدرضا رحیمی با اشاره به اینکه روزانه ۸۰ تا ۱۰۰ بیمار جدید بستری می‌شوند افزود :استان خراسان رضوی همچنان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد اما هنوز وارد مرحله سوم شیوع این ویروس نشده است.

در پی روند صعودی شیوع ویروس همه‌گیر کرونا در مشهد ورود و حضور شهروندان در آرامستانهای این کلانشهر که پیش از این برای مدتی آزاد شده بود  از ۲۳ تیر ماه تا نیمه شهریور ماه ممنوع شد و این ممنوعیت همچنان ادامه دارد.

سخنگوی ستاد استانی کرونا:مردم رعایت نکنند وضع خوزستان بدتر می‌شود

 سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا درخوزستان ضمن ابراز نگرانی از روند رو به افزایش ابتلا و بستری بیماران کرونایی در این استان تصریح کرد:اگرمردم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنند وضع خوزستان از نظر شیوع کرونا به مراتب بدتر خواهد شد.

رضا نجاتی افزود:تصمیم ستاد استانی مبارزه با کرونا بر روی بستن بوستان‌ها ، تعطیلی مراکز آموزشی و برپا نشدن هرگونه تجمع به خصوص نماز جمعه در نقاط قرمز متمرکز است.

 

ادعای ترخیص‌نشدن ۴۰ بیمار کرونایی در مهاباد صحت ندارد

جانشین قرارگاه دانشگاهی مبارزه با بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی با اشاره به انتشار خبری مبنی بر ترخیص‌نشدن ۴۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ مهاباد به دلیل پرداخت نکردن هزینه های بیمارستانی گفت: این خبر صحت ندارد.

ایرج محبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این ادعای جلال محمودزاده، نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی طبق بررسی‌های صورت گرفته صحت نداشته و چنین اقدامی در هیچ کدام از شهرستان های استان صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اجرای سیاست های توسعه ای در حوزه درمان آذربایجان غربی بیان کرد: تداوم احداث بیمارستان ۳۵۰ تخت خوابی مهاباد، ارتقای تجهیزات بیمارستانی شامل سی تی اسکن ۱۶ اسلایس، اختصاص ۲ دستگاه  مامو گرافی دیجیتال، نصب و راه اندازی دستگاه دوم اکسیژن ساز، راه اندازی بخش مراقبت های ویژه نوزادان با چهار تخت و بخش ویژه کودکان با چهار تخت دیگر و توسعه بخش های مراقبت های ویژه در ۲ مرحله با ۱۵ تخت از جمله این اقدامات در مهاباد است.

جانشین قرارگاه دانشگاهی مبارزه با بیماری کرونا در آذربایجان غربی ادامه داد: بازسازی و توسعه اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد، احداث و راه اندازی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی و تجهیز کامل آن، احداث و تجهیز کامل مرکز غربالگری و درمان سرطان، احداث ۲ مرکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی مهاباد، راه اندازی هفت پایگاه سلامت شهری و احداث ۴ خانه  بهداشت روستایی از دیگر اقدامات در شهرستان مهاباد به شمار می رود.

محبی اظهار کرد: با بهره گیری از این زیرساخت های بهداشتی، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و روستایی مهاباد تحت پوشش مراقبت های بهداشتی قرار گرفته اند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی دهم مهرماه جاری، از ترخیص نشدن ۴۰ بیمار به دلیل نداشتن توانایی مالی در این شهرستان خبر داده بود.

جلال محمودزاده گفته بود که ادامه این وضعیت می‌تواند سبب بحران های دیگری برای حوزه درمان شود.

 

تعداد بستری‌های روزانه کرونایی در آذربایجان‌غربی به مرز ۲۰۰ بیمار رسید

رییس کارگروه اطلاع‌رسانی قرارگاه مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: تعداد بستری‌های روزانه بیماران کرونایی در استان به مرز ۲۰۰ بیمار رسیده که امیدواریم با رعایت شهروندان، اجازه افزایش دوباره داده نشود.

علی احمد آقاپور روز یکشنبه افزود: شدت و سرعت ابتلا به بیماری کرونا و جان‌باختن شهروندان بر اثر این بیماری همچنان در استان افزایش دارد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل بستری‌های مربوط به بیماری‌های سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به ۹۱۴ نفر رسیده که از این تعداد ۵۲۴ نفر مشکوک و ۳۹۰ نفر مبتلا به کرونا هستند.

رییس کارگروه اطلاع‌رسانی قرارگاه مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی افزود: تعداد بستری‌شدگان در آی‌سی‌یو نیز ۱۸۴ نفر بوده که از این تعداد، ۴۵ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل است.

آقاپور با اشاره به افزایش ۱۵ نفری تعداد فوت شدگان براثر بیماری کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان غربی اضافه کرد: تعداد کل فوت‌شدگان در استان به یک‌هزار و ۹۹ نفر رسیده که روند افزایشی آنان بسیار خطرناک است.

وی اظهار کرد: از کل فوتی های دیروز بر اثر شیوع بیماری کرونا در آذربایجان غربی، پنج نفر مربوط به شاهین دژ و سه نفر مربوط به ارومیه بود.

آذربایجان‌غربی طی حدود هفت ماه شیوع بیماری کرونا در کشور، سه خیز شیوع را پشت سرگذاشته و به نظر می‌رسد شاهد آغاز خیز چهارم این بیماری در استان باشیم که البته به احتمال  زیاد خطرناک‌تر از گذشته خواهد بود.

پیشتر نیز معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی نیز از پر بودن تخت های این بیمارستان مرجع بیماران کرونایی در استان خبر داده بود.

 

برگزاری مراسم عزاداری در آرامستان‌های مشهد همچنان ممنوع است

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری مشهد گفت: برگزاری مراسم عزاداری در آرامستان‌های این شهر همچنان ممنوع است و شهروندان باید از برگزاری اینگونه مراسم خودداری کنند.

حجت‌الاسلام حسین مهدوی دامغانی روز یکشنبه افزود: نیروهای حفاظت فیزیکی در بهشت رضا (ع) مشهد برای ارشاد شهروندان و ممانعت از برگزاری مراسم حضور دارند اما باز هم برخی شهروندان تخلف می‌کنند.

وی با بیان اینکه قصد درگیری با مردم را نداریم ادامه داد: سعی می‌کنیم با ارشاد، شهروندان را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ملزم کنیم.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری مشهد گفت: با توجه به تصمیم فرمانداری آرامستانهای این کلانشهر از روز شنبه تا چهارشنبه صبح تا عصر پذیرای شهروندان برای زیارت اهل قبور هستند و روزهای پنجشنبه و جمعه بسته خواهند بود.

در پی روند صعودی شیوع ویروس همه‌گیر کرونا در مشهد ورود و حضور شهروندان در آرامستانهای این کلانشهر که پیش از این برای مدتی آزاد شده بود دوباره از ۲۳ تیر ماه تا نیمه شهریور ماه ممنوع شد و این ممنوعیت همچنان ادامه دارد.

 

جان باختگان کرونا در البرز ۲ برابر شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ نفر در استان جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند ، اعلام کرد که نسبت به روز جمعه گذشته این آمار ۲ برابر افزایش یافت.

دکتر محمد فتحی  در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: از دیروز تا امروز ۹۲ بیمار با علائم کووید  ۱۹به علت وخامت حال  در مراکز درمانی استان بستری شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز مجموع کل  موارد بستری در بیمارستان های استان از ابتدای شیوع کرونا کنون ۱۸ هزارو ۵۴۳ نفر بیان کرد.

وی گفت: اکنون ۶۱۳ نفر  در مراکز درمانی بستری هستند واز این تعداد، ابتلای  ۳۰۷ نفر به بیماری کووید ۱۹، تا این تاریخ قطعی شده است.

فتحی  مجموع جان باختگان این بیماری در استان البرز از ابتدای شیوع تا کنون را یک هزارو ۲۱۹ نفر اعلام کرد.

وی  افزود: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۱۶ هزار و ۶۹۷ نفر  از مراکز درمانی ترخیص شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.