پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

بازتاب آخرین دوئل کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛

گاردین: ترامپ حرفی برای گفتن نداشت/ شبکه تلویزیونی آلمان: 4 برنده و 5 بازنده مناظره

آخرین مناظره «دونالد ترامپ و جو بایدن» کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بازتاب گسترده ای در رسانه‌ های جهان و آمریکا به همراه داشت.

 

به گزارش جماران، آخرین مناظره «دونالد ترامپ و جو بایدن» در دانشگاه «بلمونت» در شهر «نشویل» ایالت «تنسی» برگزار شد.

دونالد ترامپ هنگام ورود به محل مناظره ماسک به صورت نداشت در حالی که جو بایدن رقیب دموکرات وی با ماسک وارد محل مناظره شد.

دو کاندیدا در این مناظره اختلاف نظرهایشان را درباره کرونا، تغییر اقلیم، نژادپرستی در آمریکا، نظام بهداشت و همچنین سیاست خارجی به بحث گذاشتند و اتهامات متقابل فساد به یکدیگر زدند.

بعد از مناظره اول که با پریدن دو کاندیدا در میان حرف هم انتقادهای زیادی را به دنبال داشت، در این مناظره دکمه ‌ای برای قطع میکروفن آنها در نظر گرفته شد تا خارج از نوبتشان صحبت نکنند.

این دو در مناظره دوم نسبت به مناظره اول لحن آرام‌ تری داشتند و دو کاندیدا بیشتر به یکدیگر اجازه صحبت دادند.

این مناظره بازتاب گسترده ای در رسانه‌ های خبری جهان و آمریکا به همراه داشت.

 

نظرسنجی سی ان ان: ترامپ بازنده مناظره امروز با بایدن بود

در اولین نظرسنجی علمی انجام شده پس از مناظره، 53 درصد از رای ‌دهندگان آمریکایی معتقدند جو بایدن برنده مناظره بوده ‌است و تنها 39 درصد دونالد ترامپ را برنده‌ این مناظره می‌ دانند.

 

24ebc2007781c1a185c75e2115a3c4e-320x180_700k-1-thumb

 

حال آنکه طبق نظرسنجی فاکس ‌نیوز، رسانه نزدیک به جمهوری خواهان ترامپ با کسب 74 درصد آراء پیروز مناظره امشب بوده است.

 

5498331_580

 

طبق نظرسنجی ای بی سی ‌نیوز نیز ترامپ با کسب 52 درصد آراء پیروز مناظره امشب بوده است.

 

Untitled

 

البته نتایج این نظرسنجی ها همچنان در حال بروز رسانی است.

 

گاردین: ترامپ حرفی برای گفتن نداشت، او برنده نشد

گاردین در گزارشی نوشت: موضوعی که در مناظره پنجشنبه بسیار برجسته بود، این بود که ترامپ اصلا حرفی برای گفتن نداشت. او هیچ برنامه ای ندارد. او هیچ طرح و دستورکاری ندارد. او هیچ ایده آل، امید و یا هدفی ندارد. تنها چیزی که او دارد، تلاش برای دستیابی به قدرت برای منافع شخصی اش و نه کس دیگری است.

ترامپ به پیروزی بزرگی نیاز داشت که به آن دست نیافت. 

ترامپ تنها برای پایگاه طرفدارانش حرف زد در حالی که روی سخن بایدن با کل کشور بود.

در کل این مناظره بسیار کسل کننده بود که مسائل بزرگ در آن نادیده گرفته شد.

 

العربیه: دیدگاه های بایدن حمایت بیشتری جلب کرده است

العربیه گزارش داد دیدگاه‌ های جو بایدن درباره دو مسئله تغییرات آب و هوایی و مهاجرت، از حمایت بیشتری در آمریکا در مقایسه با دیدگاه ‌های دونالد ترامپ برخوردار است.  

العربیه گزارش داد اگر از بیشتر جوانان در آمریکا سوال کنید، چین، روسیه یا ایران را تهدید اصلی نمی ‌دانند، بلکه درباره تغییرات آب و هوایی سخن می ‌گویند. این اندیشه در بین جوانان آمریکایی حاکم است که سرنوشت کره زمین اولویت دارد. یکی از دلایل حمایت جوانان از برنی سندرز همین مسئله بود. اولویت دادن به شرکت ‌های نفتی به جای محیط زیست، در ایالت ‌های مختلف، متفاوت است.

خبرنگار این شبکه گفت: مسایل مربوط به اقتصاد، کرونا و تامین اجتماعی دغدغه ‌های اصلی رای دهندگان آمریکایی است. پس از این مسایل، می ‌توان به اهمیت تغییرات آب و هوایی اشاره کرد. 

وی خاطر نشان کرد: بدون شک، سخنان جو بایدن در مسئله مخالفت با نژادپرستی، بیش از سخنان ترامپ، نظر اقلیت‌ ها در آمریکا را جلب می ‌کند. ترامپ مخالف مهاجرت نیست، اما مخالف باز کردن در‌های آمریکا بر روی مهاجران است. ترامپ سخنان آتشینی علیه مهاجران بیان می ‌کند و به همین علت نمی‌ تواند آرای آمریکایی ‌های لاتین بار را به دست آورد.

 

یورونیوز: دو کاندیدا خویشتندارتر از مناظره اول بودند

یورونیوز گزارش داد تفاوت این مناظره با اولین مناظره دو کاندیدای انتخاباتی آمریکا، خویشتنداری بیشتر دو کاندیدا، پاسخگویی به سوالات و اجرای منظم‌ تر برنامه بود و استفاده از دکمه قطع میکروفن کاندیداها به ندرت اتفاق افتاد.

مهم ‌ترین اختلاف نظر دو طرف این مناظره در موضوعات بازگشایی اقتصادی در پی محدودیت‌ های کرونا، سیستم خدمات درمانی و تامین اجتماعی و همچنین مقابله با تغییرات اقلیمی بود.

دونالد ترامپ بارها در طول مناظره سعی کرد به ماجرای «هانتر بایدن» و ایمیل ‌های افشا شده توسط یکی از نشریات را به میان بکشد و جو بایدن بارها با رد این اتهامات، این موضوع را دسیسه روسیه خواند.

 

شبکه تلویزیونی وکس آلمان: 4 برنده و 5 بازنده مناظره

شبکه تلویزیونی وکس آلمان با اشاره به سخنان طرح شده در مناظره، «جو بایدن، کریستن ولکر، دکمه میکروفن خاموش و نیویورک» را برندگان، و «دونالد ترامپ، پوشش همگانی بیمه، جمهوری خواهان سنا، عدالت اجتماعی و چین » را بازندگان این مناظره دانست.

 

واشنگتن پست: پیام پایانی مناظره اختلاف دو کاندیدا را نشان داد

واشنگتن پست درگزارشی نوشت: در پیام پایانی دو کاندیدا، می توان تفاوت دیدگاه های این دو را متوجه شد.

در پایان این مناظره، مجری از دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری خواست تا تصور کنند که در انتخابات پیروز شدند و پیام روز تحلیف خود را به عنوان رهبر آمریکا به افرادی که به آنها رای نداده‌اند در همین جلسه مناظره اعلام کنند.

دونالد ترامپ در پاسخ گفت که باید وضعیت کشور را بهتر کنیم. او سپس به جو بایدن اشاره کرد و گفت: «اما این فرد می‌ خواهد مالیات ‌های شما را زیاد کند.»

جو بایدن رو به مخاطبان گفت: «من رئیس جمهور شما هستم حتی اگر شما به من رای نداده باشید. من رئیس‌جمهور همه آمریکا خواهم بود.»

مخاطب بایدن کل مردم کشور بود.

 

تحلیلگر آمریکایی: بایدن از اتحاد حرف زد، ترامپ از دودستگی!

تحلیگر شبکه سی ان ان در گزارشی اعلام کرد: مناظره بین دونالد ترامپ با جو بایدن کاندیدای حزب دموکرات، مناظره‌ ای بهتر از مناظره قبلی بود زیرا مردم با شنیدن صحبت ‌های دو طرف می‌ توانند تفاوت ‌های آنها را ارزیابی کنند.اما از نظر محتوای مطالب مطرح شده باید گفت که ترامپ از همان الگو‌های قبلی دنباله روی کرد به این صورت که خطر ویروس و اوج گرفتن مجدد بیماری را کم اهمیت جلوه دهد که در حال حاضر دامنگیر کشور است آن هم درحالیکه کشور به سمت فصل تعطیلات می ‌رود.

وی ادامه داد ترامپ چندین مرتبه از این سخن گفت که ایالت ‌های آبی فلان کار را انجام داده اند.ترامپ بار‌ها از عبارت فرمانداران دموکرات درباره این ایالت‌ ها استفاده کرد. اما اگر به تبلیغات تلویزیونی که ستاد انتخاباتی بایدن در حال حاضر پخش می ‌کند نگاه کنید می ‌بینید که این پیام‌ ها درباره ویروس کرونا یا بهره برداری از نفت شل یا امثال آن نیست بلکه درباره وحدت است و اینکه کشور متحد شود.

این کارشناس آمریکایی افزود: در مناظره امروز هم دیدیم که جو بایدن به دفعات می‌گ فت که نمی‌ خواهد این کار را انجام دهد (کشور را دو دسته کند). اما رئیس جمهور ترامپ در سخنانی که هر روز مطرح می‌کند دقیقا به همین محتوا اشاره دارد. او در همه مصاحبه هایش هم این سخنان را مطرح کرده است.

 

ایندیپندنت: مجری، برنده مناظره امشب بود

ایندیپندنت گزارش داد در مناظره نخست هر چقدر «کریس والاس» مجری مناظره ناموفق بود و رشته امور از دستش خارج شد، «کریستن ولکر» مجری این مناظره تلاش کرد هر دو کاندیدا را از همان ابتدا مهار کند.

برخلاف مناظره نخست، مجری موفق شد مجموعه سوالاتش را به سرانجام برساند و هر دو کاندیدا را به سمتی بکشاند که در کنار حملات چالشی به یکدیگر، به سوال اصلی هم جواب بدهند و ساید به همین دلیل شاید بتوان او را برنده مناظره امشب دانست.

در این مناظره دو کاندیدا بسیار کمتر از مناظره نخست در حرف هم وارد شدند ولی این سبب نشد تا به یکدیگر اتهام نزنند.

مناظره آخر دو کاندیدا به صورت خلاصه، نبرد امیدواری با احتیاط بود. این موضوع در بسیاری از سوالات تکرار شد.

 

دیلی میل: تعجب بینندگان از اشاره بایدن به هیتلر  

روزنامه دیلی میل انگلیس نوشت: جو بایدن با اشاره عجیب به «آدولف هیتلر» در آخرین مناظره انتخاباتی با رقیب خود ترامپ‌‎‌، ببیندگان را شوکه کرد.

ترامپ در این مناظره درباره رابطه اش با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی گفت: «ما در جنگ نیستیم و رابطه خوبی داریم.»

وی افزود: «حسن رابطه با سران کشور‌های دیگر چیز خوبی است.»

بایدن در پاسخ گفت: «مثل این است که بگویی ما با هیتلر رابطه خوبی داشتیم، آن هم قبل از آنکه به اروپا حمله کرد.»

بینندگان مات و مبهوت شده بودند و نمی ‌توانستند باور کنند بایدن از یکی از بدنام‌ترین دیکتاتور‌های تاریخ نام برده است.

 

کارشناس آمریکایی: ترامپ بسیار دروغ گفت، بایدن چند ادعای گمراه کننده ​مطرح کرد

«دانیل دیل» تحلیگر آمریکایی در گفت و گو با  سی ان ان تاکید کرد ترامپ در مناظره امروز بسیار دروغ گفت.

وی گفت رفتار رئیس جمهور آمریکا در مناظره امروز در مقابل کاندیدای حزب جمهوری خواه با جو بایدن ​بهتر از گذشته بود، اما او بیش از گذشته، دروغ گفت؛ او انبوهی از مطالب را بیان کرد که در آنها صداقت نبود. بخش اعظم این مطالب (از قبیل اظهاراتی درباره کرونا یا سیاست خارجی یا عملکرد خودش یا کارنامه دموکرات‌ ها) را قبلا نیز در تجمع ‌های انتخاباتی او شنیده بودیم. ترامپ به صورت مرتب این حرف‌ ها را تکرار می ‌کرد. بایدن هم در این مناظره، کاملا بی عیب و نقص نبود. او چند ادعا مطرح کرد که گمراه کننده بود.

دیل در ادامه افزود: کووید19 همچنان با ما است و از بین نرفته است. رئیس جمهور در فاصله فوریه تا 10 اکتبر، 38 مرتبه گفت که این بیماری از بین خواهد رفت. این سخن او هشت ماه پیش اشتباه بود. الان هم این سخن او اشتباه است. آمار مبتلایان به این بیماری وحشتناک است. هر روز 60 هزار مورد جدید تایید شده از ابتلا به این بیماری در آمریکا ثبت می‌ شود.  ترامپ دوست ندارد از این شاخص موارد ابتلا استفاده کند. شمار افراد بستری شده نیز در حال افزایش است. متاسفانه آمار مرگ و میر نیز در حال افزایش است. پس می‌ بینیم که ما به هیچ وجه در حال عبور از این بیماری نیستیم. این بیماری در حال از بین رفتن نیست. اوضاع در آمریکا در حال بدتر شدن است.

 

پسر ترامپ: چرا بایدن مدام به پایین نگاه می‌ کند؟​

«دونالد ترامپ جونیور» پسر رئیس جمهور آمریکا در توئیتی نوشت: چرا بایدن مدام به پایین نگاه می‌ کند؟ انگار یادداشت ‌های از قبل نوشته ‌ای دارد، آیا او نمی‌ تواند اصول و سیاست ‌های خود را به خاطر بسپارد؟! به او دقت کنید همه موارد را از یادداشت می ‌خواند.

 

نخست وزیر پیشین قطر: بایدن پیروز انتخابات آمریکاست

«حمد بن جاسم»، نخست وزیر پیشین قطر در توئیتی نوشت: شواهد مربوط به انتخابات آمریکا حاکی از آن است که جو بایدن پیروز خواهد شد، هرچند بعید نمی ‌دانم عکس این مطلب رخ دهد و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا همچنان برای چهار سال دیگر در کاخ سفید ماندگار شود.

 

استاد روابط بین الملل: اگر ایران این کار را کرده بود، پومپئو دست بردار نبود!

«استفان والت» استاد روابط بین الملل با اشاره به بخشی از مناظره ترامپ و بایدن نوشت:  اگر ایران 545 کودک را از والدین خود جدا می ‌کرد و سپس نمی ‌توانست آنها را دوباره به هم برساند، و اگر ایران می ‌گفت این کار خوبی بود، پومپئو هرگز دست از نکوهش برنمی داشت، حالا رئیس اش این کار را انجام داده است؛ این آمریکای من نیست!

 

تعداد دفعات حمله ترامپ و بایدن به یکدیگر

«زید بنیامین» خبرنگار عراقی مقیم آمریکا در توئیتی نوشت: در این مناظره ترامپ 123 بار به بایدن حمله کرد و 24 بار سخن او را قطع کرد؛ بایدن نیز 89 بار به ترامپ حمله، و 25 بار کلام او را قطع کرد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.