آخرین مناظره میان کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با قطع میکروفون انجام خواهد شد.

 

به گزارش جماران به نقل از نیویورک تایمز؛ در طول دومین و آخرین مناظره دونالد ترامپ و جو بایدن در روز پنجشنبه، دو کاندیدای انتخاباتی آمریکا مدت زمانی اجازه صحبت کردن نخواهند داشت. این کار برای جلوگیری از اختلال در روند مناظره صورت می گیرد.

ستاد مرکزی انتخابات در آمریکا تصمیم به قطع میکروفون طرف مقابل مناظره گرفته است؛ بدین ترتیب که برای جلوگیری از پریدن بایدن و ترامپ در حرف ‌های یکدیگر، مجری مناظره، میکروفون طرف مقابل را قطع خواهد کرد.

دکمه بی ‌صدا تقریبا بلافاصله پس از مناظره اول پیشنهاد شد و کمیسیون برگزار کننده مناظره‌ ها، هدف استفاده از آن را برقراری متانت در مناظره 22 اکتبر عنوان کرد.

این کار پس از آن صورت می گیرد که مناظره نخست میان بایدن و ترامپ به یک آبروریزی ملی در آمریکا بدل شد چرا که هردو بارها یکدیگر را با «الفاظی زشت و رکیک» مورد خطاب قرار داده و اتهاماتی را نثار هم کردند.

بسیاری از رسانه‌های غربی به ویژه رسانه های آمریکایی از عملکرد ترامپ در اولین مناظره با بایدن به شدت انتقاد کرده ‌اند و وی را عامل ایجاد هرج و مرج و تنش در این مناظره می ‌دانند. این در حالی است که ترامپ خود را پیروز این مناظره دانسته و به تمجید از عملکردش پرداخته است. بعد از مناقشه پرهرج ‌و مرج و پر از توهین در مناظره نخست، کمیسیون مناظره‌ های انتخاباتی ریاست‌ جمهوری در آمریکا اعلام کرده تغییرات احتمالی قوانین و قالب مباحثات 15 و 22 اکتبر را بررسی می‌ کند. همچنین درخواست ‌هایی مطرح شد مبنی بر این که مجریان مناظرات بتوانند میکروفون کاندیداها را در صورت نقض شدن قوانین مناظره از سوی آنها قطع کنند.

بدین ترتیب میکروفون‌ های خاموش به هریک از کاندیداها امکان می ‌دهد در آغاز هر بخش 15 دقیقه ‌ای، 2 دقیقه بدون وقفه صحبت کند تا مردم به روشنی از برنامه هر یک مطلع شوند، و سپس میکروفون‌ هر دو برای بحث با یکدیگر باز خواهد شد.

ستاد انتخاباتی ترامپ از قطع میکروفون در مناظره سه ‌شنبه شب در «نشویل» در ایالت «تنسی» انتقاد کرده است. رئیس این ستاد، شورای مرکزی انتخابات آمریکا را به جانبداری از جو بایدن متهم کرده اما گفته به قوانین دقیقه نودی این شورا احترام خواهد گذاشت.

کمیسیون مناظره‌ های انتخاباتی، به دنبال مخالفت رئیس ‌جمهور آمریکا با شرکت در مناظره مجازی، دومین مناظره انتخاباتی بین دونالد ترامپ و جو بایدن را لغو کرد. دومین مناظره انتخاباتی برای 15 اکتبر برنامه‌ریزی شده بود، اما پس از آنکه تست کرونا برای دونالد ترامپ مثبت شد، کمیسیون مناظره‌ ها برگزاری مجازی آن را پیشنهاد کرد. اما ترامپ اعلام کرد در چنین مناظره‌ ای شرکت نخواهد کرد. پس از 48 ساعت رایزنی کمیسیون مناظره‌ ها با ستاد‌های انتخاباتی ترامپ و بایدن، سرانجام تصمیم بر این شد که مناظره دوم لغو شود.

«کریستن ولکر» مجری اخبار شبکه ان بی سی گرداننده مناظره آخر خواهد بود.

دونالد ترامپ او را هم از توهین های خود بی نصیب نگذاشته استو او روز شنبه 17 اکتبر در صفحه توئیتر خود از کریستن ولکر  انتقاد کرد و گفت: «ولکر شبیه اغلب خبرنگارهای فیک نیوز ها (رسانه های با اخبار جعلی) همیشه فاجعه و بی انصاف بوده است، با این حال من در بازی خواهم ماند.» 

ترامپ در ادامه این توییت نوشت: مردم همه می دانند استیو اسکالی (مجری که پیش تر این مسئولیت را برعهده داشت) چه کار کرد.

در حقیقت گرداننده این مناظره «استیو اسکالی» بود که به دلیل توهین به ترامپ در توییتر و سپس دروغ دادن درباره هک شدن حساب توییترش از کار معلق شد.

ترامپ و هوادارانش معتقدند کریستن ولکر نیز رابطه نزدیک و عمیقی با جناح دموکرات دارد.

بیش از 30 میلیون آمریکایی در مراحل اولیه انتخابات رای خود را ثبت کرده ‌اند. پیش بینی می ‌شود انتخابات 3 نوامبر (13 آبان) با مشارکت بالای مردم آمریکا برگزار شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.