کمیسیون مناظرات کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در بیانیه‌ ای اعلام کرد مناظره ‌ای که برای روز 15 اکتبر (24 مهر) میان ترامپ و بایدن در ایالت فلوریدا برنامه ریزی شده بود، لغو شده است.

 

به گزارش جماران به نقل از نیویورک تایمز، پس از ابتلای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به کرونا، قرار بر این شد که مناظره دوم وی با «جو بایدن» کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری، به صورت مجازی برگزار شود، اما کاخ سفید با این امر مخالفت کرد. حال پس از جار و جنجال بسیار، کمیسیون انتخابات پس از 48 ساعت رایزنی، اعلام کرده است که مناظره دوم لغو شده است و هر دو کاندیدا اخرین مناظره انتخاباتی خود را 2 آبان برگزار خواهند کرد.

«کریستین ولکر» از شبکه «ان بی سی نیوز» مجری آخرین مناظره دونالد ترامپ و جو بایدن خواهد بود. این مناظر به صورت مناظره نخست دونالد ترامپ و جو بایدن برگزار خواهد شد.

این در حالی است که ترامپ از امروز شنبه کارزار تبلیغات انتخاباتی خود را از سر می ‌گیرد. رئیس جمهور آمریکا قصد دارد امروز شخصا در مراسمی در کاخ سفید شرکت کند و از ایوان این کاخ سخنرانی کند. هنوز تعداد مدعوین به این مراسم مشخص نشده است. 

وی در عین حال گردهمایی بزرگی را در روز دوشنبه در فلوریدا برگزار خواهد کرد.

او دوشنبه گذشته از بیمارستان به کاخ سفید بازگشت و به گفته تیم پزشکی‌ اش علائم کرونا ندارد و می ‌تواند در جمع حاضر شود.

پیش ‌تر کمیسیون تصمیم گرفته بود به دلیل ابتلای ترامپ به کرونا مناظره دوم دو کاندیدا را به صورت مجازی برگزار کند، اما ترامپ این تصمیم را «مسخره» خوانده و گفته بود: «وقت خود را برای مناظره مجازی تلف نخواهم کرد.»

ترامپ گفته بود برگزارکنندگان مناظره مجازی قصد دارند هر وقت که بخواهند میکروفون او را قطع کنند!

در همین حال، «تیم مورتو» سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ در بیانیه ‌ای گفت: هیچ دلیلی وجود ندارد که آن گونه که جو بایدن در ابتدا موافقت کرد،‌ سه مناظره در زمان ‌های مقرر برگزار شود. ما پیشنهاد داده ‌ایم که در روزهای 22 و 29 اکتبر دو مناظره برگزار شود. وی اضافه کرده است: زمان آن فرا رسیده است که کمیسیون دست از حمایت از جو بایدن بردارد و اجازه دهد تا رای دهندگان دیدگاه های دو کاندیدا را بشنوند.

این در حالی است که نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا پیشنهاد طرح تشکیل کمیته ‌ای 17 نفره از متخصصان پزشکی و مقامات پیشین قوه مجریه را ارائه کرده‌ اند تا در صورت از کار افتاده شدن رئیس‌ جمهور آینده، این کمیته در فرایند تصمیم‌ گیری در مورد لزوم انتقال قدرت کمک‌ های مشورتی لازم را ارائه کند.

اگرچه این تصمیم در پی ابتلای دونالد ترامپ به کرونا و پرسش‌ های به‌وجود آمده در مورد جانشین احتمالی او صورت گرفته است، نمایندگان دموکرات تاکید کرده ‌اند که تصمیم آنها صرفا متوجه شخص ترامپ نیست، بلکه همه روسای‌جمهور آینده را شامل می ‌شود.

به گفته «جیمی راسکین» طراح این تصمیم، در صورتی‌ که هر یک از روسای جمهور آینده به کما رفته و یا به دستگاه‌ تنفس مصنوعی وصل شوند، اما پیش از این حادثه هیچ شرطی برای انتقال موقت قدرت تعیین نکرده باشد، از کمک این کمیته استفاده خواهد شد.

در پی بستری شدن ترامپ به دلیل ابتلا به کرونا، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، از نگرانی متخصصان درمانی در مورد اینکه ممکن است داروهای مورد استفاده ترامپ بر توانایی تصمیم‌ گیری او تاثیر گذاشته باشد سخن به میان آورده بود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.