گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

محبعلی: در مناظره اخیر معاون بایدن موفق تر از معاون ترامپ ظاهر شد/ تا این مرحله نمی توان گفت بایدن پیروز انتخابات است/ ترامپ می خواهد به هر شکل ممکن در صحنه سیاست آمریکا باقی بماند

یک تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: «سوءتفاهمی مبنی بر این وجود دارد که آقای ترامپ با گفتن اینکه به کرونا مبتلا شده، دنبال کار تبلیغی است. به نحوی که دلها را به سمت خود جذب و بتواند مظلوم نمایی کند.»

پایگاه خبری جماران: بامداد روز گذشته مناظره معاونان نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا میان «کاملا هریس» و «مایک پنس» برگزار شد. درحالی که رسانه های زیادی به پوشش این مناظره پرداختند برخی تحلیل ها از پیروزی قاطع معاون بایدن در برابر ترامپ خبر می دهند.

در همین رابطه، یک تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: تا این مرحله نمی شود قاطعانه به پیروزی آقای بایدن اشاره کرد.

قاسم محبعلی در گفت و گو با خبرنگار جماران ، گفت: به نظر می رسد که در مناظره اخیر، خانم کامالا هریس «معاون جوبایدن» موفق تر از آقای مایک پنس «معاون ترامپ» بود. اگرچه نمی توان گفت که طرف پیروز شاخصی برای این مناظره وجود داشت اما خانم هریس به موضوعات بهتری اشاره کرد و انتقادات او به ویژه درباره نحوه عملکرد دولت در قبال کووید19 می تواند اثرگذار باشد.

وی افزود: هنوز زود است که بخواهیم درباره پیروزی یکی از این نامزدها در انتخابات حرف بزنیم. اینکه CNN  اقدام به انتشار نظرسنجی هایی در خصوص پیروزی قاطع بایدن در برابر ترامپ می کند چندان قابل استناد نیست. زیرا این رسانه از همان روزهای اول روی کارآمدن ترامپ ضد او محسوب می شد و تاکنون گزارشی به نفع ترامپ نداشته است.

محبعلی ادامه داد: بنابراین، باید گفت CNN بیش از اینکه طرفدار بایدن باشد، مخالف جدی ترامپ است. البته ترامپ هم همیشه با خبرنگار این رسانه برخورد بدی داشته است. لذا طبیعی است که این رسانه و بینندگان آن نتایج متفاوتی از مناظره ها بگیرند. به نظر می رسد که در انتخابات آمریکا یک دوقطبی ایجاد شده و طرفداران کاندیداها در حمایت از نامزد خود مصر هستند. شاید این مناظره ها بتواند روی گروه کمی از رای دهندگان آمریکایی تاثیر بگذارد.

این تحلیلگر مسائل بین المللی گفت: در انتخابات های پیشین بسیاری از این نظرخواهی ها با واقعیات صندوق های رای همخوانی داشت. اما در انتخابات قبل، نظرسنجی ها چندان با واقعیات همخوانی پیدا نکرد. چون تا نزدیکی انتخابات بیشتر نظرسنجی ها به پیروزی خانم کلینتون اشاره داشت. اگرچه از نظر آرای عمومی بازهم آرای خانم کلینتون بیشتر از آقای ترامپ بود ولی او ایالت های مهمی نظیرکالیفرنیا را باخت و در نتیجه آقای ترامپ در کالج الکترال برنده انتخابات شد.

محبعلی اظهار کرد: نمی توان به نحو صد در صد به نظرخواهی ها اعتماد کرد و گفت که آقای بایدن برنده است. باید در خصوص این نوع موضع گیری ها احتیاط کرد و تا کنون نمی شود قاطعانه به پیروزی آقای بایدن اشاره کرد.

وی با اشاره به ابتلای ترامپ به کرونا گفت: سوءتفاهمی مبنی بر این وجود دارد که آقای ترامپ با گفتن اینکه به کرونا مبتلا شده، دنبال کار تبلیغی است. به نحوی که دلها را به سمت خود جذب و بتواند مظلوم نمایی کند. این تلقی وجود دارد که او با این کار می تواند خود را بیشتر مطرح کرده و نشان دهد که علیرغم ابتلا به کرونا می خواهد به خاطر آمریکا با آن مقابله کند. اگر نپذیریم که ایشان اصلا به کرونا مبتلا نشده، اما می توان گفت که پس از ابتلای خود کاری تبلیغی را شروع کرده است. هنوز هم نمی توان گفت اگر او واقعا به کرونا مبتلا شده باشد، از این بیماری نجات پیدا کرده است.

این تحلیلگر بین المللی گفت: تلاش ترامپ این است که به هر شکل ممکن در صحنه سیاست آمریکا باقی بماند. حتی اگر پروتکل های بهداشتی و دستورات پزشکان خود را رعایت نکند. یک آمار وجود دارد که نشان می دهد تعداد کسانی که در کاخ سفید مبتلا به کرونا شدند، از برخی کشورها نظیر نیوزلند و کشورهای شمال اروپا بیشتر است. این نشان می دهد که در کاخ سفید مشکلاتی نظیر عدم رعایت پروتکل ها وجود دارد و این نیز به ضرر آقای ترامپ است.

وی در پایان گفت: اشتباه تحلیلی در خصوص انتخابات آتی آمریکا ممکن است هزینه بردار باشد هم برای کشور ما و هم برای کسانی که نقطه نظرات دور از واقعیت خود را ارائه می دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.