علاوه بر رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تاکنون معاون رئیس ستاد، رئیس ستاد ارتش، رئیس عملیات دریایی، رئیس ستاد نیروی هوایی، رئیس فرماندهی سایبری، رئیس نیروی فضایی، رئیس گارد ملی و معاون فرمانده نیروی تفنگداران دریایی به قرنطینه رفته‌ اند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نتیجه تست کرونای افراد نزدیک به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا یکی یکی مثبت اعلام می‌ شود و در آخرین مورد «استیون یلر»، مشاور ارشد  ترامپ به ویروس کرونا مبتلا شد.

 میلر که از 5 روز پیش خود را قرنطینه کرده است، روز سه ‌شنبه تایید کرد که آزمایش کرونای وی مثبت شده است.

از سوی دیگر پس از مثبت شدن آزمایش «چارلز ری» جانشین فرمانده گارد ساحلی آمریکا، چندین فرمانده نظامی دیگر نیز به قرنطینه رفتند.

در همین حال، «جو بایدن» کاندیدای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته است اگر دونالد ترامپ هنوز آلوده به ویروس کرونا است نباید در مناظره رو در رو با وی شرکت کند. مناظره دوم بین جو بایدن و دونالد ترامپ در تاریخ 15 اکتبر (24 مهر) در میامی برگزار می‌ شود.

بایدن در این زمینه گفت: فکر می‌ کنم اگر او هنوز مبتلا به کووید-19 است ما نباید مناظره کنیم.

ترامپ در حالی که هفته گذشته اعلام کرد که به کووید-19 مبتلا شده است اما روز دوشنبه از بیمارستان به کاخ سفید بازگشت.

زمانی که رئیس جمهور آمریکا در مرکز پزشکی والتر رید بستری بود با داروهای دگزامتازون که معمولا به بیماران در شرایط بحرانی بیماری کووید-19 داده می ‌شود و دستگاه اکسیژن تحت درمان قرار گرفت.

از میلر چه می ‌دانیم؟

استیون میلر مشاور ترامپ گفته است که در روزهای اخیر در قرنطینه بوده است. «کیتی میلر» همسر میلر که مدیر مطبوعاتی مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا است در ماه مه به کرونا مبتلا شد و سپس بهبود پیدا کرد.

«روث گلوسر» مادر بزرگ 97 ساله میلر در ماه جولای به دلیل عوارض ناشی از کووید-19 درگذشت.

کاخ سفید در آن زمان اعلام کرد که علت مرگ خانم گلوسر کووید-19 نبوده است و وی به دلیل کهولت سن درگذشت. اما عموی میلر با تهیه گواهی مرگ مادرش تاکید کرد که علت مرگ خانم گلوسر ایست تنفسی در نتیجه کووید-19 بوده است.

میلر که سخنرانی‌ های رئیس جمهور آمریکا را می‌ نویسد به‌ دلیل دیدگاه ‌های تندش درباره مهاجرت معروف است.

چارلز ری جانشین فرمانده گارد ساحلی آمریکا گفته است علائم خفیف ویروس کرونا را دارد. روز دوشنبه گذشته تست کرونای ری مثبت اعلام شد.

تمام مقام ‌هایی که در جلسه هفته گذشته با ری حضور داشتند هم اکنون خود را قرنطینه کرده ‌اند با این حال پنتاگون اعلام کرد که نتیجه آزمایش هیچ کدام تاکنون مثبت نبوده است و یا نشانه‌ های کرونا را از خود بروز نداده ‌اند.

علاوه بر «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تاکنون معاون رئیس ستاد، رئیس ستاد ارتش، رئیس عملیات دریایی، رئیس ستاد نیروی هوایی، رئیس فرماندهی سایبری، رئیس نیروی فضایی، رئیس گارد ملی و معاون فرمانده نیروی تفنگداران دریایی به قرنطینه رفته ‌اند. این افراد در جلسه ‌ای که ری در آن حاضر بود، حضور داشتند.

هنوز مشخص نیست که ویروس کرونا از چه فردی به ری منتقل شده است. برخی مقام ‌های رسمی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته‌ اند که این دریادار حدود 10 روز پیش در مراسمی در کاخ سفید شرکت کرده بود اما مشخص نیست که وی در آنجا به ویروس مبتلا شده است یا جای دیگر.

در حال حاضر هر نیروی گارد ساحلی که با ری در تماس نزدیک بوده است نیز به قرنطینه منتقل شده است.

«جاناتان هافمن» سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت که هیچ تغییری در آمادگی عملیاتی یا توانایی ماموریت نیروهای مسلح آمریکا ایجاد نشده است.

وی افزود: «فرماندهان ارشد نظامی می‌ توانند ماموریت داشته باشند یا وظایف خود را از یک محل کار دیگر انجام دهند.» 

موارد در حال افزایش در کاخ سفید

پس از اینکه آزمایش کرونای دونالد و ملانیا ترامپ مثبت اعلام شد، در پی آن نیز گفته شد «هوپ هیکس» دستیار ارشد ترامپ و تعدادی از سناتورهای جمهوری‌ خواه نیز به کرونا مبتلا شده ‌اند.

روز دوشنبه نیز اعلام شد «کایلی مک ‌انانی» سخنگوی کاخ سفید نیز به ویروس کرونا مبتلا شده است و همزمان آزمایش کرونای سه نفر دیگر در دفتر مطبوعاتی وی نیز مثبت اعلام شد. مک ‌انانی روز یکشنبه بدون ماسک با خبرنگاران گفت ‌و گو کرد.

بسیاری از جلسه معارفه قاضی «ایمی برت» در کاخ سفید به عنوان هسته اصلی شیوع کرونا در کاخ ‌سفید نام می ‌برند.

گفته می‌ شود تاکنون 13 نفر از نزدیکان دونالد ترامپ به ویروس کرونا مبتلا شده‌ اند که از جمله آنها می ‌توان به «نیکلاس لونا» دستیار رئیس جمهور آمریکا و «بیل استیپین» رئیس ستاد انتخاباتی وی اشاره کرد. برخی رسانه ‌های آمریکا حتی از ابتلای حدود 30 نفر از نزدیکان ترامپ به کرونا خبر داده‌ اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.