میزان تب دونالد ترامپ فرونشسته و غلظت اکسیژن در خون او افزایش یافته است. به ‌رغم آن پزشکان 48 ساعت آینده را حساس می ‌دانند.

 

به گزارش جماران، دویچه وله گزارش داد پزشکان معالج دونالد ترامپ در بیمارستان نظامی «والتر رید» یک دوره درمان پنج روزه با داروی «رمدسیویر» تجویز کرده ‌اند. افزون بر آن از پادتنی برای مداوای رئیس جمهور آمریکا استفاده شده که هنوز از سوی اداره نظارت بر مواد خوراکی و دارویی آمریکا مجوز نگرفته است.

اظهار نظر پزشکان درباره وضعیت جسمانی و سلامتی دونالد ترامپ هنوز از رفع کامل خطر حکایت نمی‌ کند.

«شان کانلی» پزشک معالج ترامپ با شرکت در یک نشست خبری کوتاه در ساختمان بیمارستان والتر رید گزارشی از وضعیت سلامتی ترامپ به خبرنگاران ارائه کرد. در این میان، دونالد ترامپ نیز خود یک پیام ویدیویی بر روی شبکه توییتر پست کرده است.

48 ساعت حساس

برای مهار آنزیم ‌های مؤثر در افزایش ویروس کرونا دونالد ترامپ در دومین دوز از دوره پنج‌ روزه تجویز‌شده، داروی رمدسیویر را دریافت کرده است.

شان کانلی پزشک معالج ترامپ گفته است که تیم پزشکی ترامپ نسبت به بهبود حال جسمانی او خوش ‌بین هستند، اما هنوز نمی ‌توان از رفع کامل خطر سخن گفت.

کانلی گفته است که تب ترامپ قطع شده است و او بدون دشواری در بخش خود در بیمارستان حرکت می ‌کند. افزون بر آن، میزان غلظت اکسیژن در خون او به 96 تا 98 درصد رسیده است که نشانه مهمی در روند بهبود ترامپ به شمار می ‌آید.

این در حالی است که دونالد ترامپ روز شنبه با تب نسبتا شدید و با دشواری ‌های تنفسی به بیمارستان نظامی والتر رید واقع در شمال واشنگتن منتقل شده بود.

تیم پزشکی دونالد ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی خود 48 ساعت آینده را برای وضعیت جسمانی و سلامتی دونالد ترامپ تعیین کننده دانسته‌ا ند.

در این میان دونالد ترامپ نیز با انتشار یک پست توییتری از بهبود حال خود سخن گفته است. رئیس جمهور آمریکا در این پیام ویدئویی 4 دقیقه ای گفته است: «به تدریج حالم بهتر می‌ شود...اما چند روز آینده آزمونی واقعی است...ما آن موقع خواهیم دید که چه پیش می‌ آید.»

رئیس جمهور آمریکا آزمایش مثبت ویروس کرونا را در تاریخ 2 اکتبر اعلام کرد. وی افزود همسر وی، ملانیا ترامپ نیز به این بیماری مبتلا شده است. رئیس جمهور قول داد بلافاصله درمان و قرنطینه را آغاز کند.

اظهارات مختلف کارکنان کاخ سفید و پزشکان درباره سلامت ترامپ، تردید‌هایی را در این زمینه ایجاد کرده است.

کاخ سفید روز شنبه پیام‌ های متناقضی درباره مبارزه رئیس جمهور آمریکا با بیماری کرونا ارسال کرد که سوالاتی را درباره جدی بودن بیماری وی ایجاد کرد.

پزشکان شنبه بعد از ظهر، کمتر از 24 ساعت پس از آن که وی در مرکز درمانی والتر رید تحت درمان قرار گرفت، ارزیابی خوشبینانه‌ ای از سلامت ترامپ ارائه دادند.

اما پس از آن، اخبار آسوشیتدپرس و رسانه ‌های خبری دیگر که به «مارک میدوز» رئیس کارکنان کاخ سفید، نسبت داده شد، گزارش نگران کننده تری را درباره سلامت رئیس جمهور ارائه دادند.

پیام ‌های متفاوت خود پزشکان نیز درباره درمان رئیس جمهور به این سردرگمی افزوده است.

آسوشیتدپرس به نقل از یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، گزارش داد پزشکان به وی اکسیژن وصل کردند.

سی ان ان نیز گزارش داد ترامپ روز جمعه اکسیژن گرفته است و‌ ای بی سی نیوز نیز به نقل از چندین منبع تایید کرد که ترامپ تنگی نفس داشته و اکسیژن دریافت کرده است.

به گزارش سی ان ان، چندین منبع آگاه گفته اند که ترامپ تمایلی به رفتن به والتر رید نداشته است و نمی ‌خواسته بستری شود. اما مشاوران کاخ سفید وی را مجبور به این کار کرده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.