بسیاری از نزدیکان ترامپ در حزب جمهوری خواه، پس از شرکت در مراسم قاضی دادگاه عالی آمریکا به کووید19 مبتلا شده اند.

 

به گزرش جماران، شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی گزارش داد بسیاری از نزدیکان و همپیمانان رئیس جمهور آمریکا در حزب جمهوری خواه، پس از شرکت در مراسم اعلام کاندیداتوری قاضی «ایمی کانی برت» برای عضویت در دادگاه عالی این کشور، به کووید 19 مبتلا شده و کرونا مثبت تشخیص داده شده اند.

در تازه ترین مورد،  «کیلی مک ‌انانی» سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید، روز دوشنبه گفت که نتیجه آزمایش ویروس کرونای او مثبت بوده ‌است.

خانم مک ‌انانی در توئیتی نوشت: «بعد از این که مرتبا نتیجه آزمایشم منفی بود، از جمله پنجشنبه گذشته، روز دوشنبه بدون این که نشانه ‌ای از بیماری داشته باشم، نتیجه آزمایش مثبت شد.»

ابتلای سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید به کووید 19 در شرایطی اعلام می‌ شود که دونالد ترامپ از روز جمعه در بیمارستان بستری است.

مک ‌انانی پنجشنبه گذشته در جمع خبرنگاران در کاخ سفید صحبت کرد، چند ساعت پیش از آن که اعلام شود «هوپ هیکس» مشاور ترامپ به کرونا مبتلا شده ‌است.

او در بیانیه توئیتری خود گفت که با توجه به نتیجه آزمایش، «فرایند قرنطینه را شروع می ‌کنم و از راه دور به نمایندگی از مردم آمریکا کار می‌ کنم.»

خانم مک ‌انانی تازه ترین مورد ابتلا به ویروس کرونا در حلقه نزدیکان ترامپ است.

رسانه‌های آمریکا اکنون از جلسه معارفه قاضی برت در کاخ سفید که بنابر تصاویر مخابره شده آن بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک برگزار شده بود، به عنوان هسته اصلی شیوع کرونا در کاخ ‌سفید یاد می ‌کنند و به دنبال کشف جزئیات بیشتر درباره آن هستند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و همسرش ملانیا ترامپ در اوج کارزار انتخابات 3 نوامبر (13 آبان) مبتلا به ویروس کرونا شدند.

کاخ سفید برنامه روز جمعه رئیس جمهور را تغییر داد و یک گردهمایی انتخاباتی در شهر «سنفورد» ایالت فلوریدا را لغو کرد. روز شنبه ترامپ قصد داشت در جمع هوادارانش در ایالت «ویسکانسین» صحبت کند – ایالتی که شاهد جهش دوباره موارد ابتلا به کووید 19 است.

ملانیا ترامپ در توییتی گفت که «همه قرار‌های آتی» خود را لغو کرده‌ است.

در یک هفته پیش از اعلام خبر ابتلا به کرونا، ترامپ با کارکنان کاخ سفید، هواداران خودش، و «ایمی‌ کانی برت» کاندیدای هیئت قضات دیوان عالی آمریکا دیدار کرد.

هنوز روشن نیست که ترامپ کی یا چگونه مبتلا به کرونا شده، هرچند پنجشنبه شب نتیجه آزمایش هوپ هیکس مشاور نزدیک او مثبت در آمد.

ترامپ روز شنبه 26 سپتامبر در مراسمی‌ در باغ رز کاخ سفید، کاندیدای خود برای جایگزینی گینزبرگ را در جمع حدود 200 نفر معرفی کرد. در این مراسم شمار افرادی که ماسک به صورت دارند و فاصلهی اجتماعی را رعایت می‌ کنند بسیار کم بوده است. آنها نه تنها از نزدیک و رو در رو با یکدیگر گفت و گو می ‌کردند بلکه حتی همدیگر را در آغوش هم می‌ گرفتند.

این جدیدترین فهرست از کسانی که است در چند روز گذشته نتایج تست کرونای آنها مثبت شده است. اغلب آنها در جلسه معارفه قاضی برت حضور داشته اند.

ملانیا ترامپ

«هوپ هیکس» دستیار ارشد دونالد ترامپ

«نیکلاس لونا» از دستیاران دفتر رئیس جمهور در کاخ سفید

«کلین کانوی» مشاور ارشد سابق ترامپ

سناتور «مایک لی»، سناتور «تام تیلسن» و سناتور «ران جانسون»

«بیل استپین» از مدیران ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ

«کریس کریستی» فرماندار سابق نیوجرسی که برای تمرین مناظره با جو بایدن به دیدار ترامپ رفته بود

«رانا مک دانیل» دبیر کمیته ملی حزب جمهوری خواه

«جان جنکینز» رئیس دانشگاه نوتردام، جایی که قاضی برت آنجا درس خوانده و تدریس هم کرده است.

شهردار واشنگتن دی سی گفته است بر اساس آمار تعداد مبتلایان کرونا در این مراسم، می‌ توان آن را مسری ‌ترین رویدادی که از زمان شیوع ویروس کرونا در پایتخت آمریکا برگزار شده بود، نامید.

این فهرست که هر روز طولانی می ‌شود در حالی در رسانه ‌ها منتشر شده که کاخ‌ سفید هنوز هیچ خبر رسمی درباره آمار دقیق کارمندان مبتلا شده دفتر رئیس‌ جمهور آمریکا منتشر نکرده است.

تقریبا سه هفته پیش هم دو تن از کارکنان دفتر رئیس جمهور در کاخ سفید به ویروس کرونا مبتلا شده بودند.

همان شب ترامپ گردهمایی انتخاباتی دیگری در پنسیلوانیا برگزار کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.