رئیس جمهور آمریکا که به دلیل ابتلا به کرونا بستری است، بیمارستان را برای دیدار با هوادارانش ترک کرد.

 

به گزارش جماران، گاردین گزارش داد رئیس جمهور آمریکا ساعتی پیش سوار بر خودرو برای مدتی کوتاه از بیمارستان «والتر رید» خارج شد و برای هواداران خود دست تکان داد. 

 

2355

 

کاروان خودروی حامل ترامپ و خودروهای همراه در خارج از بیمارستان دیده شد که از مقابل هواداران او عبور کرد و دور زد و بازگشت. هنوز مشخص نیست که آیا پزشکان ترامپ با این اقدام او مخالفت کرده ‌اند یا رئیس جمهور آمریکا بدون توجه به نظر پزشکان تصمیم به خروج از بیمارستان با وجود ابتلا کرونا و دیدار با هوادارانش گرفته است.

 

skynews-trump-covid_5118790

 

ترامپ در حالی که ماسک زده بود، برای هوادارانش دست تکان می داد.

گفته می شود این ملاقات تنها یک دقیقه طول کشید.

«جاناتان رینر» استاد رشته پزشکی در دانشگاه «جورج واشنگتن» گفت: این کار ترامپ سرویس مخفی اش را در معرض خطر جدی قرار می دهد.

 

EjhE0TOXYAAquZ4

 

یک گزارشگر گفت یک منبع در سرویس مخفی که خواست ناشناس بماند، گفت این اقدام ترامپ، نهایت بی دقتی و بی ملاحظگی رئیس جمهور بود.

کاخ سفید سپس در بیانیه ای اعلام کرد این دیداری کوتاه برای ملاقات با هواداران بوده و ترامپ اکنون به سوئیت خود در والتر رید بازگشته است.

به نظر می رسید اکثر هواداران ترامپ از مریلند و پنسیلوانیا (ایالت نزدیک به آن) آمده بودند.

 

6000

 

خروج دونالد ترامپ از بیمارستان لحظاتی پس از آن روی داد که او در یک توئیت ویدئویی گفت که قصد دارد برای یک دیدار از پیش اعلام نشده با «شماری از میهن ‌پرستان» و هوادارانش که بیرون بیمارستان جمع شده بودند، از آن جا خارج شود و آنها را شگفت ‌زده کند.

 

55149852_303

 

ترامپ در این توئیت ویدئویی همچنین با تقدیر از تیم درمانی بیمارستان والتر رید گفت: «این [ابتلا شدن به بیماری] مسیری بسیار جالب بوده است. من چیزهای بسیار زیادی درباره کووید 19 آموختم. من این چیزها را با رفتن به مدرسه یاد گرفتم. این مدرسه واقعی است. این مدرسه ‌ای نیست که در آن صرفا کتاب خوانده شود. و من آن را متوجه می ‌شوم، و من آن را درک می ‌کنم. و این چیز بسیار جالبی است.»

این سومین پیام تصویری ترامپ از جمعه تاکنون است.

پزشک معالج ترامپ ساعاتی پیش تاکید کرده بود که روند «بهبود یافتن او ادامه دارد» و گفته بود که او حتی ممکن است دوشنبه مرخص شود.

دکتر «شان کانلی» پزشک ویژه ترامپ، به همراه اعضای تیم پزشکان و متخصصان بیمارستان والتر رید که مسئولیت مداوای پرزیدنت ترامپ به آنها سپرده شده است، پیش از ظهر یکشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی ضمن ابراز رضایت از روند کلی مداوا و بهبودی ترامپ تاکید کردند که حال عمومی او خوب است، هیچ‌ گونه تنگی نفس و یا مشکلات کبدی یا کلیوی ندارد، و ممکن است روز دوشنبه از بیمارستان مرخص شود تا روند مداوای او در کاخ سفید ادامه یابد. 

در این کنفرانس مطبوعاتی که توسط تیم ویژه مداوای ترامپ در برابر بیمارستان والتر رید، واقع در شهر «بتزدا» در ایالت «مریلند، برگزار شد، کانلی با ابلاغ مراتب تقدیر و تشکر ترامپ از گروه پزشکی و تیم متخصصان مداواکننده او، تاکید کرد که از روند بهبودی ترامپ رضایت کامل دارند.

دکتر گرابالدی یکی دیگر از اعضای این تیم پزشکی، نیز با تاکید بر این تمامی علائم حیاتی رئیس جمهور آمریکا به دقت و لحظه به لحظه تحت نظر پزشکان متخصص قرار دارد، گفت:‌ «ترامپ دیروز دومین دوز داروی رمدسیویر را با موفقیت دریافت کرد و … هیچ‌ گونه عوارض جانبی در او مشاهده نشده است.»

وی تاکید کرد که تیم پزشکی قصد دارد دوره پنج روزه مداوای ترامپ با این دارو را کامل کند.

دکتر گرابالدی با تاکید بر این که حال ترامپ خوب است و او راه می رود، گفت که اگر حال رئیس جمهور «به خوبی امروز باشد، ما امیدواریم که حتی همین فردا او را مرخص کنیم تا به کاخ سفید برود و در آن جا روند مداوای ایشان ادامه پیدا کند.»

روز پنجشنبه در حالی که تنها یک ماه به برگزاری انتخابات سرنوشت ساز 3 نوامبر 2020 (13 آبان) باقی مانده، مشخص شد که ترامپ پس از ابتلای برخی از مشاوران و دستیارانش به کرونا و پدیدار شدن نشانه های بیماری کووید19 در او به این ویروس مبتلا شده است. او روز جمعه در بیمارستان ارتش آمریکا بستری شد و تاکنون گزارش‌ های ضد و نقیضی درباره شرایط جسمی وی منتشر شده است.

البته به نظر برخی کارشناسان بازگشت ترامپ به زندگی عادی به این سرعت ممکن نیست، زیرا کووید 19 به شدت بیمار را ضعیف می ‌کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.