پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

ادامه فریبکاری ها در مورد وضعیت رئیس جمهور آمریکا؛

سی ان ان: ترامپ هنوز مشکل تنفسی دارد

رئیس جمهور آمریکا پس از سپری کردن تنها سه روز در بیمارستان به کاخ سفید برگشت در حالی که پزشکان چنین کاری را توصیه نمی ‌کردند.

 

به گزارش جماران، سی ان ان گزارش داد تنفس دشوار ترامپ در تصاویر و ویدئو ها، نشانه عدم بهبودی و آمادگی او برای بازگشت به کاخ سفید است.

 

Untitled

 

رئیس جمهور آمریکا پس از سپری کردن تنها سه روز در بیمارستان نظامی «والتر رید» به کاخ سفید برگشت در حالی که پزشکان چنین کاری را توصیه نمی ‌کردند.

برنامه «تونایت» سی ان ان به بررسی این موضوع به همراه دو تن از خبرنگاران این شبکه پرداخت.

به گزارش این شبکه، رئیس جمهور به کانون متحرک انتشار ویروس کرونا تبدیل شده است و طوری رفتار می ‌کند گویی بهبود یافته است، آیا با این رفتار خود و دیگران را به خطر می‌اندازد.

دکتر «سانجی گوپتا» خبرنگار حوزه پزشکی سی ان ان گفت من خیلی از خروج او از بیمارستان متعجب شدم. او باید قرنطینه می‌ شد چرا که او به بیماری مسری مرگباری مبتلا است و می ‌تواند سایرین را مبتلا کند. او 74 سال سن دارد و دستکم براساس آنچه پزشکان گفته اند، اگرچه چیز زیادی در این باره نگفته اند، اما بر این اساس او در مواردی به اکسیژن اضافی نیاز پیدا کرده است از این رو شرایط نگران کننده است. این بیماری به گونه است که ممکن است فرد مبتلا حالش مساعد باشد، اما به یکباره شرایط جسمی اش رو به وخامت برود. از این رو فکر نمی ‌کنم تصمیم وی برای مرخص شدن از بیمارستان تصمیمی پزشکی بوده است.

دکتر گوپتا ادامه داد اگر به آنچه پزشکان گفته اند نگاه کنیم می‌ بینیم وضعیت وی هنوز از شرایط خطر خارج نشده است، او تحت درمان سه داروی مختلف است و به نظر نمی ‌رسد در شرایطی است که می‌ توانست از بیمارستان مرخص شود. این ترتیب اتفاقات بی معنا است. یکی از دلایلی که او روز جمعه به بیمارستان منتقل شد نگرانی از وضعیت وی بود. همچنین می ‌خواستند تیم مجربی از متخصصان بر وضعیت او نظارت داشته باشند. از این رو در حالی که خطر هنوز رفع نشده است چرا او از بیمارستان خارج شده است.

دکتر گوپتا گفت نگرانی‌ های زیادی درباره سلامت ترامپ وجود دارد. امیدواریم او حالش خوب شود، اما اگر می ‌خواستیم از نظر پزشکی مسئولانه رفتار کنیم او همچنان باید در بیمارستان می ‌بود.

سیاست ترامپ در قبال کرونا مورد انتقاد آمریکایی ها است. 

نظرسنجی جدید سی ان ان نشان می دهد که 63 درصد بزرگسالان آمریکایی می گویند ترامپ رفتاری غیرمسئولانه در مدیریت خطر ابتلای اطرافیان خود به کووید 19 داشته است.

دو سوم آنها می گویند رفتارهای ترامپ غیرمسئولانه است و 4 درصد گفته اند نظری در این زمینه ندارند.

این نتایج نشان داد: 72 درصد زنان، 66 درصد افراد 65 سال و بالاتر و 65 درصد سفیدپوستان دارای مدرک دانشگاهی رفتارهای ترامپ را غیرمسئولانه می دانند. تنها گروه اکثریت که  گفتند رئیس جمهور رفتاری مسئولانه در قبال مدیریت کرونا داشته است، حامیان ترامپ بوده اند که اکثریتی 79 درصدی را تشکیل می دهند و شامل 76 درصد جمهوری خواهان است.

در عین حال 69 درصد پاسخ دهندگان به این نظرسنجی گفتند اعتماد کمتری به گفته های کاخ سفید درباره سلامت رئیس جمهورشان دارند و فقط 12 درصد بیان کردند به اخبار و اطلاعات دریافتی از کاخ سفید اعتماد دارند.

این نظرسنجی که در بازه زمانی (1 تا 4 اکتبر)  انجام شده نشان می دهد جمهوری خواهان و حامیان ترامپ تنها گروهی هستند که اکثریت آنها به اطلاعات کاخ سفید درباره وضعیت سلامت ترامپ اعتماد دارند.

نظرسنجی انجام شده از بین هزار و 206 نفر از بزرگسالان آمریکایی با حاشیه خطای 3.3 درصد همچنین نشان داد که مخالفت با نحوه کلی مدیریت کشور در بحران کرونا در دولت ترامپ به بالاترین رقم رسیده است به طوری که 60 درصد از آمریکایی نحوه مدیریت کشورشان توسط ترامپ در بحران کرونا را قبول ندارند و فقط 37 درصد با آن موافق هستند.

درباره زمان ابتلای ترامپ به بیماری هم پنهان کاری می ‌شود. پزشکان ترامپ تاکنون سه بار از پاسخ به این سوال سرباز زده اند. مشخص نیست چرا هم پزشکان و هم سیاستمداران از پاسخ به این سوال طفره می ‌روند.

اگر به آنچه کاخ سفید در چند ماه اخیر استناد کنیم، هر روز از رئیس جمهور آزمایش کرونا گرفته می‌شده است از این رو اگر چنین بوده است آنها به راحتی می ‌توانند بگویند آخرین تست منفی او روز پنجشنبه و پیش از سفر انتخاباتی وی به نیوجرسی بوده است. یا این که بگویند آخرین تست منفی روز چهارشنبه یا سه شنبه بوده است. اما چنین چیزی نمی‌ گویند. نکته تعجب آوراین است که پس از آگاهی از ابتلای «هوپ هیکس» (دستیار ترامپ) به کرونا، به جای این که همان موقع از رئیس جمهور تست کرونا بگیرند و اجازه ندهند وی کارکنان کاخ سفید و تفنگداران همراه خود را در معرض ابتلا به بیماری قرار دهد، شش ساعت بعد اقدام به این کار کردند.

این در حالیست که تیم پزشکی دونالد ترامپ اعلام کرده است که تجویز دگزامتازون- یک داروی استروئید عمومی مورد استفاده برای کاهش التهاب مرتبط با سایر بیماری ‌ها - برای درمان ترامپ تجویز شده است.

این دارو که برای درمان موارد حاد بیماری تجویز می‌ شود، با خطرات بروز عوارض جانبی از جمله تغییرات خلق و خو، پرخاشگری و پریشانی ذهنی همراه است.

نتایج یک بررسی در ماه ژوئن نشان داد که مصرف استروئید می تواند میزان مرگ و میر را در میان مبتلایان کووید19 با وضعیت جسمانی بسیار وخیم به میزان یک سوم کاهش دهد.

دگزامتازون برای درمان اختلال های سیستم ایمنی بدن، بیماری های التهابی، مشکلات تنفسی و سایر شرایط بوجود آمده بر اثر واکنش دفاعی و طبیعی بدن به کار می رود که خود می تواند با واکنش بیش از حد باعث بروز مشکلات جدیدی شود.

انجمن بیماریهای عفونی آمریکا اعلام کرد که دگزامتازون برای افرادی که به طور حاد به کووید19 مبتلا شده و به اکسیژن کمکی نیاز دارند، سودمند است. اما مطالعات نشان می دهد که این دارو ممکن است برای افرادی با علائم خفیف تر کووید19 مضر باشد، زیرا ممکن است واکنش عادی سیستم ایمنی بدن آنها را سرکوب کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.