رئیس جمهور آمریکا پس از پیاده شدن از بالگرد و بالا رفتن از پله های کاخ سفید، ماسکش را از صورت برداشت.

 

به گزارش جماران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که اعلام کرده مبتلا به کروناست، بیمارستان نظامی والتر رید را به مقصد کاخ سفید ترک کرد و با بالگرد «مارین 1» ریاست جمهوری، وارد کاخ سفید شد.

 

comp-1601938967

Screen-Shot-2020-10-05-at-6.54.15-PM-2b17

08723096

 

در شوی تبلیغاتی تازه ای، ترامپ که هنوز ناقل محسوب می شود، پس از پیاده شدن از بالگرد و بالا رفتن از پله‌ های کاخ سفید، ماسکش را از صورت برداشت.

او سپس بعد از ورود به کاخ سفید، روز بالکن رفت و دوباره ماسکش را برداشت.

 

AFP_8RH24X

063_1278689183

Screen-Shot-2020-10-05-at-7.28.57-PM-b973

 

از ترامپ که 74 سال دارد به دلیل کم‌ خطر شمردن همه ‌گیری کرونا و بی ‌اعتنایی به ماسک و فاصله‌ گذاری اجتماعی به شدت انتقاد شده است.

ترامپ لحظاتی پیش از ترخیص از بیمارستان در پیامی توئیتری نوشت: به زودی برای ادامه تبلیغات انتخاباتی بازخواهم گشت و رسانه ‌های دروغین فقط نتایج نظرسنجی ‌های جعلی را منتشر می ‌کنند.

رئیس جمهور آمریکا در یک فایل تصویری که آن را در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد، گفت: من همین الان از مرکز درمانی والتر رید برگشته ام. کارکنان این مرکز اعم از پزشکان و پرستاران عالی هستند. من نکات زیادی از ویروس آموختم و به شما می‌گویم اجازه ندهید کرونا بر شما سیطره یابد. از آن نترسید. شما بر آن غلبه خواهید کرد، زیرا ما بهترین تجهیزات پزشکی و دارو‌ها را در اختیار داریم. همه این دارو‌ها و تجیهزات اخیرا پیشرفته شده اند. شما به زودی بر این ویروس غلبه خواهید کرد. من از دو روز گذشته می ‌توانستم از بیمارستان مرخص شوم و احساس کردم در بهترین وضعیت خود در 20 سال گذشته هستم. اجازه ندهید کرونا بر شما سیطره یابد. اجازه ندهید زندگی شما را نابود کند.

ترامپ در ادامه مدعی شد: ما بزرگ ترین کشور در جهان هستیم و به کار و تلاش در صف مقدم بازخواهیم گشت. من باید این مسیر خطرناک را تجربه می‌کردم و در حال حاضر خوبم. می‌ توانید از خانه هایتان خارج شوید، ولی احتیاط کنید. ما در طول چند وقت اخیر به بهترین دارو‌های پیشرفته دست یافته ایم و همه این دارو‌ها به زودی تأیید خواهند شد. واکسن نیز به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت.

در نخستین واکنش ها، «جو بایدن» کاندیدای دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در واکنش به انتشار فایل تصویری ترامپ پس از ترخیص از بیمارستان گفت: ترامپ باید به جای انتشار توئیت ‌هایی که از مردم آمریکا می ‌خواهد از کرونا نترسند، توصیه ‌های صحیح به آنها منتقل کند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز گفت: نباید با ویروس کرونا به صورت سیاسی برخورد کرد، به طوری که چنین وانمود شود که ترامپ بر ویروس غلبه کرده است به دلیل آن که وی سیاست ‌های خوبی [برای مقابله با این ویروس] داشته است، درحالی که او [ترامپ] برای آمریکا مخرب و بسیار خطرناک است.

رئیس مجلس آمریکا که حامی جو بایدن است، افزود: امیدوارم این پزشکان باشند که تصمیم گرفته باشند ترامپ از بیمارستان ترخیص شود.

وی به شبکه ام. اس. ان. بی. سی آمریکا اعلام کرد ترامپ ممکن است تا آخر عمر از عوارض ویروس کرونا رنج ببرد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اضافه کرد: به نظر می ‌رسد شیوه نامه آزمایش تشخیص کرونا در کاخ سفید که در آن بسیاری از دستیاران ترامپ بیمار شده‌اند، ناموفق باشد.

در حال حاضر ملانیا ترامپ بانوی نخست آمریکا که به کرونا مبتلا شده نیز در حال سپری کردن دوران قرنطینه است. تیم پزشکی ترامپ پیش‌ تر گزارش داده بود که او ادامه دوران قرنطینه و درمان را در کاخ سفید سپری خواهد کرد. تست کرونا برای رئیس‌جمهور و بانوی اول آمریکا پس از آن مثبت شد که یکی از نزدیک‌ ترین دستیاران ترامپ به کووید 19 مبتلا شد. از آن پس تعداد دیگری از کارمندان کاخ سفید نیز به کرونا مبتلا شدند که از جمله آنها می ‌توان به سخنگوی کاخ سفید اشاره کرد.

ترامپ در حالی بیمارستان والتر رید در حومه واشنگتن را ترک کرد که تعداد مبتلایان به کرونا در میان دستیاران و کارکنان دفتر او در کاخ‌ سفید همچنان رو به افزایش است.

ابتلای دونالد ترامپ و همسرش به بیماری کووید 19 در حالیکه کمتر از یک ماه به انتخابات ریاست جمهوری این کشور باقی مانده، در روزهای اخیر پرسش ‌های متعددی را در مورد روند این انتخابات مطرح کرد.

دومین مناظره ریاست‌جمهوری بین ترامپ و جو بایدن برای 9 روز دیگر برنامه ‌ریزی شده است. انتخابات آمریکا نیز کمتر از یک ماه دیگر برگزار می ‌شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.