بیشتر آمریکایی ها بر این باورند که ترامپ کرونا و خطرات آن را جدی نگرفته است.

 

به گزارش جماران به نقل از ای بی سی، بر اساس یک نظرسنجی از هر 4 آمریکایی 3 نفر بر این باورند که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور خطرات احتمالی ویروس کرونا را جدی نگرفت و تدابیر لازم برای از بین بردن این خطر را اتخاذ نکرد.

شبکه تلویزیونی ای بی سی و شرکت  انجام نظرسنجی «اپسوس »روزهای جمعه و شنبه یک نظر سنجی انجام دادند که در آن 72 درصد شرکت کننده در آن گفتند که ترامپ جدیت کافی برای مقابله با خطرات احتمال ابتلایش به ویروس نداشت و تدابیر پیشگیرانه مناسب را درباره سلامتی اش اتخاذ نکرد.

ترامپ روز جمعه اعلام کرد که وی و «ملانیا» همسرش به ویروس کرونا مبتلا شدند.

در همین حال، مقامات کاخ سفید و پزشک رئیس جمهور آمریکا سعی دارند وضع جسمانی و سلامت ترامپ را عادی و خوب نشان بدهند ولی به نظر می رسد وضع جسمانی وی جدی‌ تر از آن است که گفته می ‌شد.

«کیتلین کالینز» خبرنگار شبکه تلویزیونی سی ان ان در کاخ سفید اعلام کرد بر اساس شنیده‌ ها، وضع دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نگران کننده است.

خبرنگار سی ان ان در ارتباط زنده ای از کاخ سفید گفت: برخی از مقامات و مسئولان کاخ سفید سعی دارند وضع جسمانی و سلامت ترامپ را عادی و خوب نشان بدهند و طی 24 ساعت گذشته مدام گفته اند که علائم و عوارض کرونا در ترامپ خفیف است و اینک می ‌بینیم که او بستری شده است و از دارویی مثل «رمدسیویر» استفاده می‌کند. لذا باید گفت که وضع جسمانی ترامپ جدی ‌تر از آن است که گفته می ‌شد.

وی ادامه داد: همچنین نکته نگران کننده این است که ما به طور کامل از وضع جسمانی رئیس جمهور مطلع نیستیم و نمی ‌دانیم که علائم حیاتی او چطور است و نحوه مداوا و درمان او چگونه است. تنها چیزی که مسئولان کاخ سفید می ‌گویند این است که او دیگر از دستگاه اکسیژن­ استفاده نمی‌کند. این به آن معناست که­ قبلا از دستگاه اکسیژن ­استفاده می‌ کرده است. ما این را هم می‌ دانیم که رئیس جمهور در چند روز گذشته تب داشته است.

خبرنگار سی ان ان افزود: مسئولان کاخ سفید به ما نمی ‌گویند که وضعیت جسمانی رئیس جمهور دقیقا چطور است، ولی منابع آگاه می‌ گویند تب ترامپ بالاست و به همین علت او را فورا به بیمارستان منتقل کرده اند.

در همین حال «میچ مک کانل» رئیس اکثریت جمهوری خواه در مجلس سنای آمریکا در توئیتر نوشت: با دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور سخن گفته است و وی خوب به نظر می‌ رسد و می‌ گوید حالش خوب است.

رئیس دفتر کاخ سفید هم گفت رئیس جمهور آمریکا حالش خوب و سرپاست. پزشکان وی نیز از علائم حیاتی وی بسیار خشنود هستند. وی افزود امروز چند بار با ترامپ دیدار کرده است.

پزشک معالج رئیس جمهور هم در کنفرانس خبری امروز خود شفاف صحبت نمی ‌کرد. این طور به نظر می‌ رسید که او سعی دارد از پاسخ ‌های صریح طفره برود.

مشخص نیست که آیا رئیس جمهور دستور داده است تا او طوری صحبت کند که فعلا کسی از وضع دقیق ترامپ مطلع نشود. ولی از همه مطالبی که در این دو روز از کاخ سفید و مسئولانش شنیده شده است، اینطور برداشت می‌ شود که وضع جسمانی رئیس جمهور نگران کننده است.

شان کانلی پزشک معالج ترامپ در جمع خبرنگاران گفت: «حال رئیس جمهور امروز صبح خیلی خوب بود. ترامپ کمی سرفه، گرفتگی بینی داشته و از خستگی رنج می‌ برد و با وجود این علائم وضعیت او بهبود یافته و پزشکان از پیشرفتی که در درمان ترامپ حاصل شده خوشحالند.»

خود دونالد ترامپ هم در تازه ‌ترین توییتی که فرستاده ضمن قدردانی از زحمات کادر پزشکی، اعلام کرده است که حالش مساعد است. ترامپ نوشته است که پزشکان ، پرستاران و همه افرادی که در مرکز پزشکی والتر رید و سایر موسسات هستند، شگفت آورند و با کمک آنها حالش خوب شده است. رئیس جمهور آمریکا در ادامه تاکید کرده است که در ظرف شش ماه گذشته پیشرفت چشمگیری در مبارزه با کرونا حاصل شده است.

دونالد ترامپ زمانی این پیام را از توییتر فرستاده که چشم جهانیان به حال و اوضاع او در بیمارستان دوخته شده است.

انتقال ترامپ به بیمارستان نظامی در شرایطی صورت گرفته است که پیش از آن کادر پزشکی کاخ سفید اعلام کرده بود، نشانه ‌های ابتلای رئیس جمهور آمریکا به بیماری کووید19 خفیف بوده است.

اندکی پس از کنفرانس مطبوعاتی پزشک معالج ترامپ، یک منبع آگاه که نامش ذکر نشده به خبرنگاران گفته است که برخی از علائم ترامپ طی 24 ساعت گذشته «بسیار نگران کننده» بوده اما  پس از بستری شدن در بیمارستان حالش بهتر شده است. به گفته این منبع آگاه روند بهبودی ترامپ به طور کامل آغاز نشده و 48 ساعت آینده برای درمان رئیس جمهور یک مرحله مهم است.

نیویورک تایمز هم با استناد به دو منبع گزارش داده است که ترامپ مشکل تنفسی داشت و سطح اکسیژن در خون او کاهش یافته بود. پزشکان معالج به او اکسیژن وصل کردند و سپس تصمیم گرفتند او را به بیمارستان والتر رید منتقل کنند تا در صورت بروز عوارض بتوانند درمان بهتری داشته باشند.

کاخ سفید نیز پیش از این گفته بود که انتقال ترامپ به بیمارستان کاملا یک اقدام پیشگیرانه بوده است.

 

پزشک معالج ترامپ از پاسخ دادن به سوالاتی در مورد وصل شدن دستگاه اکسیژن به ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی طفره رفته است اما در ادامه گفته است که دستگاه اکسیژن به رئیس جمهور پنجشنبه، جمعه یا شنبه در زمانی که تیم پزشکی او حضور داشته وصل نشده است. او در مورد اینکه آیا ترامپ در زمانی دیگر اکسیژن اضافی دریافت می‌کرده است یا خیر توضیحی نداده است. کانلی گفته است اکسیژن خون ترامپ آخرین میزان 95 درصد بود.

دکتر کانلی همچنین تاکید کرد فشار خون و سطح کلسترول ترامپ خوب است اما جزئیات بیشتری درباره میزان تب اولیه ترامپ فاش نکرد.

بسیاری از پرسش ‌های دیگر درباره سلامتی ترامپ بی ‌پاسخ مانده ‌اند زیرا کانلی و کادر پزشکی او پس از مدت کوتاهی به کنفرانس مطبوعاتی خاتمه دادند.

در تحولی دیگر، بر اساس یک نظر سنجی که روزنامه وال استریت ژورنال و شبکه تلویزیونی ان بی سی انجام دادند ترامپ به عنوان کاندیدای حزب جمهوریخواه به لحاظ محبوبیت از «جو بایدن» رقیب دموکرات خود در انتخابات، 14 درصد عقب افتاده است. محبوبیت بایدن پس از مناظره روز 29 سپتامبر در شهر «کلیولند» افزایش یافت.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.