تا کنون رهبران چندین کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند این در حالی است که این رهبران تحت نظارت شدید پزشکی قرار دارند تا مبادا به این ویروس مبتلا شوند.

 

به گزارش جماران،روسیا الیوم در گزارشی نوشت: ویروس کرونا میلیون ها نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده است و از این ویروس رهبران و روسای جمهور نیز در امان نماندند و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و همسرش آخرین کسانی بودند که به این ویروس مبتلا شدند.

از ماه دسامبر گذشته که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد  تا کنون یک میلیون نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 34 میلیون نفر نیز به آن مبتلا شدند. رهبران و رؤسای کشورها که غالبا تدابیر پروتوکلی پیشگیری از ابتلا درباره آنها به اجرا در می آید، جدای از تحت نظارت روزانه بودن شان و استفاده از امکانات و ابزارهای پیشرفته، نیز از این ویروس در امان نماندند.

از میان مهمترین رهبرانی که ویروس کرونا توانست به آنها نفوذ کند قبل از آن که به کاخ سفید برسد،«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس بود که چند روز در بخش مراقبت های ویژه سپری کرد و پس از آن اعلام کرد که از عوارض بیماری بهبود پیدا کرده است این در حالی بود که پزشکان معالج وی در آستانه اعلام مرگ وی در آن زمان بودند.

قبل از آن شاهزاده «چارلز»به ویروس کرونا مبتلا شد، امری که منجر شد مردم انگلیس نگران سلامتی ملکه «الیزابت» ملکه این کشور و مادر 92 ساله وی شوند.

همچنین«آلبرت» امیر موناکو به کرونا مبتلا شد و «ماریا ترزا» شاهزاده خانم موناکو در سن 86 سالگی در مادرید به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد و تبدیل به اولین قربانی  از خاندان پادشاهی موناکو شد که در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می دهد.

«ژائیر بولسونارو» رئیس جمهور جنجالی برزیل که کرونا و خطر آن را دست کم گرفت در جولای گذشته به این ویروس مبتلا شد و وقتی عوارض آن در وی پدیدار شد راه فراری ندید  و همان زمان اعلام کرد که «همین الان نتیجه آزمایش من مثبت از آب در آمد» یعنی به کرونا مبتلا شد.

«ژانین آنییز» رئیس جمهور بولیوی نیز سپتامبر گذشته اعلام کرد که آزمایش های پزشکی ابتلای وی به ویروس کرونا را مورد تأیید قرار داده است.

«سیلواکر میاردیت»رئیس جمهور سودان جنوبی و همسرش در ماه می گذشته پس از ارتباط با مسئولان دیگری که به کرونا مبتلا بودند، به ویروس کرونا مبتلا شدند.

بدین ترتیب ویروس کرونا می تواند نه فقط به میلیون ها نفر در جهان چه ثروتمند و چه فقیر برسد بلکه می تواند به مسئولان بلندپایه از جمله ارباب کاخ سفید برسد.

 

ابتلای ترامپ به کرونا

رئیس جمهور آمریکا امروز جمعه اعلام کرد که وی و «ملانیا ترامپ» همسرش به کرونا مبتلا شدند.

ترامپ در توئیتی نوشت که آزمایش کرونای وی و همسرش مثبت شده است.

ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: امشب آزمایش کووید-۱۹ بانوی اول ایالات متحده و من مثبت شد. ما روند قرنطینه و بهبودی را فوراً آغاز می‌کنیم. ما با هم از پس این (بیماری) برخواهیم آمد!

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ساعات اولیه بامداد جمعه اعلام کرد که نتیجه تست کرونای او و همسرش مثبت بوده است.

وی پنجشنبه شب اعلام کرده بود که به دنبال ابتلای یکی از دستیارانش به بیماری «کووید ۱۹» به همراه همسرش تست کرونا داده و خود را قرنطینه می کند. اما با این حال ساعت یک صبح جمعه به وقت واشنگتن در صفحه توئیترش نوشت: «نتیجه تست بانوی اول و من امشب مثبت اعلام شد. ما روند قرنطینه و بهبودمان را فورا آغاز خواهیم کرد. ما با یکدیگر این را هم پشت سر خواهیم گذاشت.»

پزشک کاخ سفید لحظاتی بعد از انتشار این توئیت دونالد ترامپ اعلام کرد که حال عمومی رئیس جمهوری آمریکا «خوب» است.

رئیس جمهوری ایالات متحده که در بحبوحه کارزار انتخاباتی برای راهیابی مجدد به کاخ سفید به سر می برد پیش از این در صفحه توئیتر خود نوشته بود که نتیجه تست کرونای «هوپ هیکز» یکی از دستیارانش مثبت بوده است. دونالد ترامپ ضمن تجلیل از دستیارش که به طور بی وقفه و بدون استراحت مشغول به کار بوده افزوده است: «وحشتناک است! بانوی اول و من منتظر نتیجه آزمایشمان هستیم. تا آن موقع روند قرنطینه خود را آغاز خواهیم کرد.»

چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا بنا به برنامه از پیش برنامه ریزی شده قرار بود بعدازظهر روز جمعه کاخ سفید را به مقصد ایالت فلوریدا ترک کند. نامزد حزب جمهوریخواه قرار بود در گردهمایی هوادارانش در این ایالت که از ایالت های کلیدی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو محسوب می شود شرکت کند.

دونالد ترامپ پنجشنبه شب در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» اعلام کرد که نتیجه آزمایش او و ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا در طول شب یا جمعه صبح مشخص خواهد شد.

هوپ هیکز، دستیار رئیس جمهوری ایالات متحده یکی از افرادی بود که وی را در جریان سفر اخیرش به ایالت اوهایو برای شرکت در مناظره با جو بایدن، نامزد حزب دموکرات همراهی کرده بود. این دستیار نزدیک دونالد ترامپ همچنین روز چهارشنبه همراه رئیس جمهوری آمریکا به ایالت مینه سوتا سفر کرده بود.

دونالد ترامپ در جریان مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» گفت که هوپ هیکز اغلب از ماسک استفاده می کند اما زمان زیادی را با او و ملانیا ترامپ سپری کرده بود.

از کارکنان بخش غربی (قسمت اداری) کاخ سفید هر روز تست کرونا گرفته می شود. خبرنگارهایی که به کاخ سفید مراجعه می کنند و یا دونالد ترامپ را در سفرهایش همراهی می کنند نیز باید تست کرونا بدهند.

هوپ هیکز یکی از اعضای حلقه نزدیک اطرافیان دونالد ترامپ است. او از جمله افرادی است که در سال ۲۰۱۶ پیش از آنکه سناریوی پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری جدی گرفته شود به کارزار انتخاباتی وی پیوست.

این زن ۳۱ ساله هرچند حضور رسانه ای پررنگی ندارد اما از او به عنوان یکی از افراد بانفوذ در بخش غربی کاخ سفید یاد می شود. هوپ هیکز قبلا مانکن بوده است و برای مدتی مدیر روابط عمومی کاخ سفید بود.

در پی اعلام ابتلای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و همسرش به ویروس کرونا بازارهای بورس آسیا امروز جمعه سقوط کرد.

همچنین اعلام ابتلای ترامپ به کرونا باعث کاهش ارزش واحدهای  پولی استرالیا و نیوزیلند در برابر دلار آمریکا شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.