بایدن گفت برخی اظهارنظرهای ترامپ نشان می‌ دهد که او صلاحیت ریاست ‌جمهوری را ندارد.

 

به گزارش جماران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، «جو بایدن» معاون «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا که در انتخابات امسال آمریکا رقیب «دونالد ترامپ» جمهوری خواه است در سخنانی در شهر «ولمینگتون» در ایالت «دِلاوِر» گفت: «تردیدی نیست که ترامپ در زمینه بحران کووید-19 سوء مدیریت داشته است. به همین علت است که می بینیم این بیماری همه گیر نیز به شکل حرف k است. در وهله نخست شاهد سوء مدیریت آشفته رئیس جمهور (ترامپ) در این زمینه بودیم. او هنوز هم سر حرفهایش است. برخلاف دیگر کشورهای بزرگ صنعتی مهم جهان در اروپا و آسیا، می بینیم که در دوران این بیماری همه گیر بیکاری در کشورمان دو برابر شده است. این در حالی است که بیکاری در کشورهای دیگر حدود 50 درصد افزایش یافته است. چرا؟ علت این مسئله آن است که رئیس جمهور (ترامپ) اقدامات در مقابله با کووید را به سخره گرفت. او به شدت این اقدامات را ریشخند کرد. تا وقتی که بیماری همه گیر شکست داده نشود، نمی توان با بحران اقتصادی مقابله کرد. وقتی هر روز حدود یک هزار آمریکایی به علت کووید جان می بازند،​ نمی توان به دوران بهبود اوضاع اقتصادی رسید. آمار فوتی ها نیز به حدود دویست هزار نفر رسیده است.

بیش از شش میلیون آمریکایی نیز به این بیماری مبتلا شده اند. در حالی که میلیون ها نفر دیگر نیز نگران هستند که بیمار شوند و بمیرند، می بینیم مدارس و کسب و کارها بازگشایی می شوند. همه ما می دانیم که این وضع نبایستی اینقدر بد می شد. اوضاع نبایستی اینقدر بد می شد البته اگر رئیس جمهور (ترامپ) به وظیفه اش عمل می کرد. اگر او در همان ابتدای امر یعنی در ماه های ژانویه و فوریه، این ویروس را جدی می گرفت یعنی زمانی که در سراسر جهان در حال پخش شدن بود و اگر در ماه های مارس و آوریل، گام های لازم را بر می داشت تا رهگیری افراد و تست گرفتن از افراد به صورت گسترده انجام شود، وضع ما بهتر می بود. اگر او رهنمودهای علمی و مشخص به مقامات ایالتی و محلی می داد، وضعیت متفاوت می شد. ما می توانستیم الگوی خوبی از فاصله گذاری اجتماعی و پوشیدن ماسک باشیم. این کارها زیاد نیست. اما به نظر می رسد که او اصلا به این مسائل توجه نمی کند و برایش مهم نیست زیرا این اوضاع بر او یا دوستان نزدیکش تاثیر نگذاشته است. 

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: می‌خواهم کمی درباره افشای مطالبی صحبت کنم که درخصوص بی احترامی رئیس جمهور ترامپ به نظامیان و نظامیان سابق کشورمان است. اگر مطالب نوشته شده در نشریه آتلانتیک در این باره درست باشد، این سخنان تهوع آور است و همان مطلبی را تایید می ‌کند که اکثر ما معتقد بودیم درست باشد مبنی بر اینکه ترامپ برای تصدی مسئولیت ریاست جمهوری و فرماندهی کل قوا در آمریکا مناسب نیست. براساس این گزارش، رئیس جمهور (ترامپ) گفته است کسانی که برای خدمت در ارتش داوطلب شدند کودن بودند و به جای انجام دادن کاری با درآمد بیشتر به ارتش روی آوردند.

جو بایدن گفت: گزارش جدیدی که درباره وضع اشتغال در آمریکا منتشر شده گویاست. این گزارش تایید کننده بدترین ترس ها و حقایق دردناک است: افول اقتصادی که پیش از دوره اخیر شروع شده بود، در دوران ریاست جمهوری شکست خورده کنونی بدتر شده است. وقتی بحران اقتصادی شروع شد همه ما امیدوار بودیم که پس از چند ماه رکود اقتصادی، چرخش و بهبود اقتصادی را شاهد باشیم. مردم هرگز تصور نمی کردند که کارشان را برای همیشه از دست می دهند یا اینکه شاهد تعطیل شدن کسب و کارهای کوچک در مدت چند ماه خواهند بود. اما رسیدن به چنین بهبود اقتصادی، نیازمند رهبری است. اما ما چنین رهبری را نداشتیم و هنوز هم نداریم. در نتیجه می بینیم که اقتصاددان ها این رکود اقتصادی را رکود با شکل «حرف K» (یکی از تئوری های رکود اقتصادی) توصیف می کنند. این عبارت، عبارتی جذاب برای توضیح همه مشکلاتی است که درباره ریاست جمهوری ترامپ مطرح است. منظور از عبارت K این است که افرادی که در بالای جامعه قرار دارند وضعشان بهتر می شود اما کسانی که در رده های میانی و پایین جامعه قرار دارند، وضعشان سیر قهقرایی پیدا می کند و بدتر می شود.

کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، دونالد ترامپ را به تلاش برای تضعیف انتخابات متهم کرد.

وی با بیان اینکه دو بار رای دادن جرم است، گفت: ترامپ با دعوت از رای‌ دهندگان برای حضور در پای صندوق رای بعد از رای دادن پستی به دنبال آن است تا انتخابات را تضعیف کند.

وی افزود: من معتقدم هدف از این اقدام این است که آنقدر هرج و مرج ایجاد شود تا فارغ از نتیجه ‌ای که حاصل می ‌شود، در انتخابات ابهام ایجاد شود.

بایدن ادامه داد: دلیل اظهارات ترامپ باید این باشد، چرا که وی چیزهایی می ‌گوید و کارهایی انجام می‌ دهد که تا جایی که من اطلاع دارم هیچ رئیس ‌جمهوری در تاریخ آمریکا انجام نداده است.

ترامپ بارها مدعی شده که دموکرات ‌ها قصد دارند با توسل به شیوه‌ های غیرحضوری رای ‌گیری، نتیجه انتخابات را به نفع خود دستکاری کنند.

انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا قرار است 3 نوامبر (13 آبان) برگزار شود. در اکثر نظرسنجی ‌هایی که تا به حال منتشر شده جو بایدن از دونالد ترامپ پیشی گرفته است. با این حال، نتایج نظرسنجی ‌ها در آمریکا به خصوص بعد از انتخابات ریاست ‌جمهوری سال 2016 به شدت مورد تشکیک واقع‌ شده ‌اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.