بایدن و ترامپ بار دیگر برای جلب آرای رای دهندگان آمریکایی، یکدیگر را هدف حمله قرار دادند.

 

به گزارش جماران، نیویورک تایمز نوشت: «جو بایدن» کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تازه ترین اظهاراتش گفت: «دونالد ترامپ» مدت هاست که «رهبری اخلاقی این کشور» را از دست داده و رئیس جمهور نمی ‌تواند خشونت در شهرها را متوقف کند زیرا او سال هاست که به این خشونت‌ ها دامن می ‌زند.

بایدن پس از شیوع کرونا سخنرانی‌ های خود را اغلب به صورت مجازی انجام داده و از سفرهای تبلیغاتی پرهیز کرده است. اما این سخنرانی در «پیتسبورگ» در ایالت «پنسیلوانیا» نخستین کارزار وی در خارج از شهرش «ولمینگتون» ایالت «دلاور» بود.

بایدن اظهار داشت که ترامپ «قادر به بیان حقیقت و رویارویی با واقعیت نیست».

وی افزود: ترامپ معتقد است که به زبان آوردن واژه ‌های نظم و قانون، او را قوی ‌تر می‌ کند اما او نمی‌ تواند به هوادارانش بگوید که مثل گروه‌ های شبه‌ نظامی عمل نکنند و این مساله او را ضعیف نشان می ‌دهد.

بایدن این پرسش را مطرح کرد: آیا کسی هست که اعتقاد داشته باشد با انتخاب دوباره ترامپ به ریاست جمهوری، خشونت کمتری در آمریکا وجود خواهد داشت؟

بایدن، ترامپ را به «ایجاد هرج و مرج» و «دامن زدن به خشونت» متهم کرده و در انتقاد از رئیس جمهور آمریکا و حامیان جمهوری خواه وی، گفت: شورش، غارت و به پا کردن آتش به معنای اعتراض نیست.

کاندیدای دموکرات در بخش دیگری از صحبت ‌هایش به بحران ‌های پیش روی آمریکا اشاره کرد و گفت: کرونا، نابودی اقتصاد، خشونت بدون مجوز پلیس، جسارت ملی‌ گرایان سفیدپوست، مسائل نژادی و کاهش اعتماد به آینده روشن آمریکا؛ فصل مشترک اینها چیست؟ رئیس جمهور که چیزها را بدتر می ‌کند و بهتر نمی ‌کند.

کاندیدای حزب دموکرات همچنین دونالد ترامپ را «مطیع» در روابط با رهبری روسیه دانست.

وی افزود: «ما گزارش هایی را دریافت کردیم که نیروهای روسی به سربازان آمریکایی در سوریه حمله کرده و سربازان ما را زخمی کردند. آیا حتی یک کلمه از ترامپ شنیده اید؟ آیا او حتی انگشتش را بلند کرد؟» 

بایدن گفت: هیچ رئیس جمهور آمریکا چنین نقش مطیعی در روابط با رهبران روسیه نداشته و آن را «نه تنها خطرناک، بلکه تحقیرآمیز» خواند.

بایدن همچنین ترامپ را متهم کرد که چرا با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه درباره ادعایی مبنی بر پرداخت کردن پاداش توسط نظامیان اطلاعاتی روسیه به شبه نظامیان مرتبط با تروریست ها برای حمله به سربازان آمریکایی در افغانستان صحبت و گفت و گویی نکرده است.

بایدن همچنین در پیامی توئیتری نوشت: امسال پلیس ‌های بیشتری به دلیل کرونا مرده ‌اند تا اینکه در گشت زنی کشته شده باشند. حدود یک ششم از کسب ‌و کارهای کوچک این کشور تعطیل شده‌ اند. آیا واقعا در دوره ترامپ احساس امنیت بیشتری دارید؟

پیش از این سخنرانی، ترامپ در توئیتی نوشته بود: او زودتر از زمانی که انتظارش را داشت از زیرزمین خانه ‌اش خارج شد زیرا اطرافیانش گفته بودند که او چاره ‌ای جز این ندارد و آمارش در نظرسنجی ‌ها رو به کاهش است.

با افزایش خشونت‌ های نژادی در آمریکا و امتناع ترامپ از محکوم کردن هواداران برتری سفیدپوستان، بایدن تلاش کرده است تا موضوع امنیت را محور مبارزات انتخاباتی ‌اش قرار دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.