بی توجهی ترامپ به هشدارها درباره کرونا 20 میلیون آمریکایی را بیکار کرد.

 

به گزارش جماران، «جو بایدن» معاون وقت «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا و کاندیدای احتمالی دموکرات ها برای انتخابات ریاست جهموری آینده آمریکا به دلیل پیامدهای بحران ویروس کرونا بر اقتصاد این کشور به شدت به « دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور حمله کرد.

بایدن تأکید کرد که ترامپ در پاسخ به هشدارهای کارشناسان درباره ویروس کرونا که باعث شیوع بیماری«کوید-19» است، شکست خورد.

بایدن در توئیتی نوشت:« به دونالد ترامپ هشدار داده شد اما او در پاسخ دادن شکست خورد.»

وی در ادامه نوشت:« به دلیل شکست ترامپ بیش از 20 میلیون آمریکایی کار خود را از دست دادند».

بایدن در ادامه نوشت:« آمریکایی هایی که کار خود را از دست دادند بهای بی توجهی ترامپ به هشدارها را دادند».

جو بایدن تصریح کرد که اگر ترامپ در پاسخ به هشدارها شکست نمی خورد کار به اینجا نمی کشید.

بایدن همراه با توئیت های خود فیلمی نیز منتشر کرد که آمارهای مرتبط با پیامدهای کرونا بر اقتصاد آمریکا و فرصت های شغلی را نشان می دهد و اشاره می کند یک نفر از هر 7 آمریکایی کار خود را از دست داده است و به رغم ادعاهای ترامپ درباره عدالت و برابری میانگین بیکاری میان آمریکایی های آفریقایی تبار به 35 درصد رسیده است.

در همین حال، آخرین آمار اعلامی از آمریکا حاکی از آن است که شمار مبتلایان ویروس کرونا در این کشور با افزایش بیست‌وسه هزار نفری طی یک روز گذشته، به حدود دو میلیون نفر رسیده است.

روند افزایشی مبتلایان به ویروس «کووید۱۹» در ایالات متحده  آمریکا همچنان ادامه دارد و این در حالی است که بخش گسترده‌ای از افکار عمومی و همچنین سیاسیون آمریکا واکنش دیرهنگام کاخ سفید به شیوع این بیماری را عامل آن می‌دانند.

برآوردهای وبگاه آماری «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته از تمام ایالت‌های آمریکا به صورت مجموع، ۲۲۸۳۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

بر این اساس، طی یک روز گذشته نیز ۷۰۶ آمریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بدین ترتیب، شمار کل مبتلایان به ویروس کووید۱۹ در آمریکا به ۱،۹۸۸،۵۴۴ نفر و تعداد قربانیان بر اثر این بیماری به ۱۱۲،۰۹۶ تن افزایش یافت.

این در حالی است که دکتر «آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا پیشتر درباره وضع خطرناک این کشور در صورت جواب ندادن درمان‌های کرونا هشدار داد و گفت موج دوم اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

نگرانی فزاینده‌ای در جمع متخصصان درمانی آمریکایی درباره موج دوم شیوع کرونا همزمان با فصل آنفلونزا وجود دارد که در آن صورت سیستم مراقبتهای بهداشتی آمریکا سرنگون خواهد شد. در همین حال جوامع پزشکی و علمی جهان در حال رقابت برای کشف یک درمان قابل اعتماد برای این ویروس هستند.

بنابراین گزارش، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از 6  میلیون و 700هزار نفر فراتر رفت و بیش از 395هزار نفر نیز در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند.این ویروس اوایل ماه دسامبر گذشته در چین ظاهر شد.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.