کاندیدای دموکرات ‌‌ها در انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریکا خشونت نیروهای پلیس و سرکوب معترضان در پورتلند را محکوم کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از نیویورک تایمز، به دنبال کشته شدن یک شهروند آمریکایی در درگیری گروه های رقیب در ایالت «اورگان»، «جو بایدن» کاندیدای دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا ضمن محکوم کردن اعتراضات خشونت بار در شهر «پورتلند» تاکید کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا «مشوق این خشونت ها» است.

وی با متهم کردن ترامپ به ترویج خشونت و تنش در آمریکا اضافه کرد: «ترامپ چه فکری می ‌کند که این همه در آتش تفرقه و خشونت و ایجاد شکاف در جامعه می ‌دمد؟ او صراحتا تشویق به خشونت بیشتر می ‌کند.»

جو بایدن در بیانیه ای نوشت: «(ترامپ)‌ ممکن است باور داشته باشد که توییت کردن درباره قانون و نظم او را قوی نشان می دهد اما این که از هوادارانش نمی خواهد از ایجاد تنش خودداری کنند، نشان می دهد که چقدر ضعیف است.»

«سدریک ریچموند» از نمایندگان دموکرات کنگره و یکی از مقام های ارشد کارزار انتخاباتی بایدن هم در سخنانی گفت: ترامپ همیشه درباره وضع آمریکا در صورت به ریاست جمهوری رسیدن بایدن هشدار می دهد. خوب، این که آمریکای ترامپ است.

پیشتر ترامپ مسئولان پورتلند را متهم کرده بود که با خودداری از برقراری نظم به تظاهرات کنندگان اجازه می دهند، ساختمان های دولتی را به آتش بکشند.

ترامپ در توییتی نوشت:‌ پورتلند با داشتن یک شهردار احمق هیچ وقت بهتر نمی شود.

او بار دیگر خواهان اعزام نیروهای فدرال به این شهر شد.

ترامپ همچنین بایدن را متهم کرده بود که در این شرایط از هدایت دموکرات ها در برابر مجرمان سر باز می زند.

پیش از این نیز دونالد ترامپ در سه توییت متوالی در صفحه شخصی خود نوشت: تنها راهی که جلوی خشونت را در شهر‌های پر از جرم تحت مدیریت دموکرات‌ها خواهد گرفت، توسل به زور است.

پیش از این سخنان، «چد وولف» کفیل وزارت امنیت داخلی آمریکا مسئولان دموکرات پورتلند را متهم کرد که منجر به بروز هرج و مرج و بحران شده اند.

او گفت دولت فدرال همه گزینه ها را برای برقراری نظم در نظر خواهد گرفت.

در حالی که شهر پورتلند آمریکا طی سه ماه اخیر شاهد اعتراضات علیه تبعیض ها، خشونت‌ های نژادپرستانه و ضدیت با مواضع دولت ترامپ بوده است، شنبه شب حدود یک هزار نفر از هواداران ترامپ با کاروانی متشکل از 600 خودرو وارد پورتلند شدند تا به قول خودشان تجمع حمایتی به راه بیاندازند.

این اقدام با واکنش تظاهرات کنندگان ضدنژادپرستی مواجه شد و پلیس در پی زد و خورد بین دو گروه 10 نفر را بازداشت کرد.

همزمان، مردی که گفته می شود از هواداران یک گروه دست راستی بود، هدف گلوله قرار گرفت و جان سپرد.

هنوز معلوم نیست که این قتل به زد و خورد دو گروه مربوط باشد و پلیس هویت مقتول را اعلام نکرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.