بایدن درحالی به استقبال انتخابات سوم نوامبر می رود که طبق نظرسنجی ها از رقیب خود پیش است. اما درحالی که 74 روز تا رای گیری مانده رئیس جمهور 74 ساله آمریکا فرصت زیادی برای جبران این اختلاف دارد.

 

به گزارش جماران، 74 روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020، نتایج نظرسنجی ‌ها نشان می ‌دهد که تا امروز جمعه «جو بایدن» کاندیدای حزب دموکرات پیروز انتخابات رئیس جمهوری امریکا، 7.6 درصد از «دونالد ترامپ» رقیب جمهوری خواه خود پیشی گرفته است.

در حالی که برخی نظرسنجی ها، از برتری قاطعانه و دو رقمی بایدن بر ترامپ حکایت دارند، برخی نظرسنجی ‌های دیگر از کاهش اختلاف این دو سخن م ی‌گویند. به عنوان مثال، در نظرسنجی واشنگتن پست، بایدن توانسته است برتری 11 درصدی خود بر ترامپ را تثبیت کند.

بر اساس گزارش موسسه نظرسنجی «ریل کلیر پولیتیکس» که روزانه آمار کلیه نظرسنجی ‌های صورت گرفته رسانه ‌های آمریکا درباره انتخابات این کشور و میانگین آنها را ارائه می ‌کند، بایدن با 49.9 درصد امتیاز از ترامپ با 42.3 درصد پیش است.

رسانه‌های معتبر آمریکا هم در نظرسنجی ‌های جداگانه از پیشتازی جو بایدن نسبت به دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 خبر می‌ دهند.

بر اساس نظرسنجی ‌های هفته نامه اکونومیست، بایدن 50 درصد و ترامپ 40 درصد، موسسه محافظه کار راسموسن، بایدن 48 درصد و ترامپ 44 درصد، پایگاه خبری هیل، بایدن 45 درصد و ترامپ 39 درصد، شبکه خبری سی ان ان، بایدن 50 درصد و ترامپ 46 درصد، شبکه خبری ای ‌بی ‌سی نیوز بایدن 50 درصد و ترامپ 46 درصد، شبکه خبری سی‌ بی ‌اس نیوز بایدن 52 درصد و ترامپ 42 درصد، شبکه خبری  ان بی سی بایدن 50 درصد و ترامپ 41 درصد، شبکه خبری فاکس ‌نیوز بایدن 49 درصد و ترامپ 42 درصد، شبکه خبری سی ان بی سی بایدن 50 درصد و ترامپ 44 درصد و دانشگاه مانموس، بایدن 51 درصد و ترامپ 41 درصد را نشان می‌ دهد.

نتایج نظرسنجی‌ ها در آمریکا در حالی گویای برتری نسبی جو بایدن است که دونالد ترامپ بار‌ها تاکید کرده که اعتقادی به نتایج این نظرسنجی‌ ها ندارد. او حتی این را هم گفته که آمار نظرسنجی ‌ها «جعلی» است.

به اعتقاد ترامپ جمهوری‌ خواهان در نظرسنجی ‌ها شرکت نمی‌ کنند.

تناقض ‌هایی که در نظرسنجی‌ های ملی و ایالتی شاهد آن هستیم، منجر به سردرگمی دو رقیب انتخاباتی (بایدن و ترامپ) شده است.

علی‌ رغم این موضوع، کاهش محبوبیت ترامپ حداقل در نظرسنجی‌ ها را باید در پی بی‌تفاوتی ترامپ به شیوع ویروس کرونا، ضربه مهلک اقتصادی این ویروس و اعتراضات به خشونت پلیس در این کشور جستجو کرد.

در هر حال، رئیس جمهور آمریکا هنوز فرصت زیادی برای کم کردن فاصله آرای خود  با جو بایدن دارد.

این در حالیست که جو بایدن در شب پایانی گردهمایی ملی حزب دموکرات وعده داده است که به این فصل تاریکی در این کشور پایان می ‌دهد.

بایدن افزود در صورتی که به سمت ریاست جمهوری انتخاب شود، طرح کووید19 را در روز نخست اجرا خواهد کرد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا همچنین تاکید کرد که روز‌های دوستی آمریکا با دیکتاتور‌ها تمام شده است.

سخنرانی دیشب بایدن تحسین بسیاری را حتی در میان برخی محافظه ‌کاران از جمله تعدادی از تحلیلگران شبکه خبری فاکس برانگیخت، اما دونالد ترامپ چندان از سخنان جو بایدن خوشش نیامد. ترامپ در توییتی نوشت: « طی 47 سال، جو هیچ کدام از کارهایی را که الان حرفش را می‌ زند انجام نداده است. او هرگز تغییر نمی ‌کند. فقط حرف!»

مجمع ملی حزب دموکرات از 27 مرداد آغاز شده و 30 مرداد به پایان خود رسید.

این مجمع در دومین شب نشست ‌های خود بایدن را به عنوان کاندیدای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 3 نوامبر (13 آبان) برگزید.

پیش از آن بایدن، سناتور «کامالا هریس» را به عنوان همتای انتخاباتی خود انتخاب کرد که در صورت پیروزی، معاون اول او خواهد شد.

پیش‌بینی می ‌شود انتخاب هریس 55 ساله، آرای رنگین‌ پوستان آمریکا را به سبد بایدن سرازیر کند.

جو بایدن 77 ساله در صورت پیروزی در انتخابات مسن‌ ترین رئیس جمهور خواهد بود که وارد کاخ سفید م ی‌شود.  بایدن یک بار هم در سال 1987 تلاش کرد تا از سوی حزب دموکرات برای انتخابات سال 1988 کاندید شود. در آن سال اما جورج بوش پدر از حزب جمهوری ‌خواه «مایکل دوکاکیس» کاندیدای دموکرات‌ ها را با اختلاف نسبتا زیادی شکست داد و رئیس جمهور شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.