انتخابات 2020 آمریکا از امروز با آغاز کنوانسیون انتخاباتی دموکرات‌ ها وارد مرحله جدیدی شد و این در حالی است که طبق نظرسنجی ‌ها جو بایدن کاندیدای دموکرات‌ ها همچنان پیشتاز است.

 

​به گزارش  جماران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، با آغاز کنوانسیون ملی دموکرات ‌ها در شامگاه دوشنبه در شهر «میلواکی» ایالت «ویسکانسین به شکل مجازی، آغاز جنجالی ترین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رسما کلید خورد.

این برنامه، میزبان چهره های سیاسی و مردمی و همچنین برنامه های سرگرمی و هنری چون اجرای موسیقی است. حتی مجری این برنامه هم یکی از هنرپیشه های معروف هالیوود است.

 

2cd83a49-b5b3-469d-ad26-9c7d17e1c4e4-XXX_sd_News__Democratic_National_Convention__26021_

 

«اوا لانگوریا» بازیگر سریال تلویزیونی «دسپرت هاوزوایفز» مجری این برنامه از داخل استودیو است و میهمانان و سخنرانان مانند یک جنگ تلویزیونی از طریف صفحات بزرگ نمایش به او می پیوندند.

در روز نخست، برخی داوطلبان مقدماتی حزب دموکرات بار دیگر سخن گفتند و تاکید کردند که بایدن-هریس می‌ توانند ترامپ را در انتخابات 13 آبان ماه امسال شکست دهند.

 

200818_vod_dnc1_highlights1_hpMain_16x9_992

 

آنها دلایل ورود به عرصه رقابت را تشریح کردند و اینکه چرا معتقدند بایدن مردم کشور را گرد هم خواهد آورد، آمریکا را از بحران و هرج و مرج خارج می ‌کند.

«میشل اوباما» همسر باراک اوباما رئیس جمهور قبلی آمریکا، «برنی سندرز» رقیب اصلی بایدن در دور مقدماتی و سناتور «ورمونت»، «جان کاسیچ» فرماندار جمهوری خواه پیشین اوهایو، «اندرو کومو» فرماندار نیویورک، «امی کلوباچار» سناتور دموکرات و داوطلب رقابت مقدماتی ریاست جمهوری، مهم‌ ترین سخنرانان نخستین روز این نشست مجازی بودند.

 

cuomo-dnc

 

«تام پرز» رئیس این کمیته درباره برگزاری این همایش گفت: این همایش متفاوت تر از هر آن چیزی است که در این کشور شاهد آن بوده ایم، برای اینکه ما در زمانی خاصی به علت شیوع ویروس کرونا به سر می ‌بریم.

همسر باراک اوباما رئیس جمهور قبلی آمریکا در نخستین شب کنوانسیون ملی چهار روزه دموکرات ‌ها  گفت : «جو را می‌ شناسم، مرد بسیار محترمی است. او معاون فوق العاده‌ ای برای رئیس جمهور (اوباما) بود. او می ‌داند باید برای نجات اقتصاد، شکست این بیماری همه گیر و رهبری کشورمان چه باید بکند. همچنین او شنونده خوبی است. او حقیقت را خواهد گفت و به علم اعتماد خواهد کرد. او طرح‌ های هوشمندانه‌ ای ارائه، و گروه خوبی را مدیریت خواهد کرد.

 

wire-32075104-1597723748-602_634x356

 

میشل اوباما با تایید جو بایدن گفت او به عنوان کسی که همه ما می ‌دانیم چه زندگی داشته است، کشور را اداره خواهد کرد.

او که گاه و بیگاه به دلیل مواضع جنجالی ترامپ به خصوص در مورد بانوان از وی انتقاد می ‌کرد، این بار در حمله ‌ای شدید از مردم آمریکا خواست به او رای ندهند. میشل اوباما گفت: ترامپ رئیس جمهور اشتباهی است و تنها راه برون رفت از آشوب فعلی رای ندادن به او و رساندن «جو بایدن» به کاخ سفید است.

وی افزود: همه می ‌دانید که چقدر به کودکان مان اهمیت می‌ دهم. اگر فکر می ‌کنید چیزها بدتر از این نمی ‌شود، باور کنید که می ‌توانند بشوند و خواهند شد اگر ما در این انتخابات تغییری ایجاد نکنیم.

میشل اوباما افزود: من خیلی اهل دخالت در سیاست نیستم اما وضعیت آشوب، دودستگی و فقدان همدلی در جامعه آمریکا محصول روی کارآمدن شخصی مثل ترامپ است؛ ما باید همه کمک کنیم تا جو بایدن به صورت اطمینان بخشی بتواند در انتخابات نوامبر، ترامپ را شکست دهد تا کشور از آشوب فعلی نجات پیدا کند؛ به من اطمینان کنید، مطمئن باشید با انتخاب بایدن اوضاع بدتر نخواهد شد؛ در انتخابات زندگی ما بستگی به این دارد که ترامپ برنده نشود.

او حتی گفت: «می دانم که جو بایدن هرگز کاندیدای کامل و بی نقصی نیست، اما هیچ کاندیدای بی نقصی وجود ندارد، هیچ رییس جمهور بی عیب و کاستی وجود ندارد.»

کاسیچ که یک محافظه ‌کار میانه رو است، در سال 2016 هم به دونالد ترامپ رای نداد و در این کنوانسیون هم بار دیگر تاکید کرد از نحوه ریاست جمهوری دونالد ترامپ و مسیری که حزب جمهوری خواه را به سوی راست گرایی کشانده، ناراضی ‌است.

 

200818000454-john-kasich-biden-dnc-2020-08172020-large-169

 

فرماندار پیشین اوهایو در اظهارات خود گفت که می ‌دانم جو بایدن با تجربه ‌اش، خردورزی و نجابتش می ‌تواند ما را برای یافتن روش بهتری گرد هم ‌آورد. کاسیچ تاکید کرد جو مردی برای همه زما ‌ها است، زمانی که می‌ گوید کلاه‌ های حزبی خود را بردارید و کشور را برای خودمان و البته برای کودکانمان قرار دهیم.

از سوی دیگر «برنی سندرز» که در رقابت های درون گروهی دموکرات ‌ها رقیب بایدن بود نیز از او حمایت کرد.

 

f_full_dnc_sanders_200817_1920x1080

 

برنی سندرز به نمایندگی از دموکرات ‌های ترقی ‌خواه بر حمایت از بایدن تاکید کرد و گفت ملت بزرگ ما در یک زمان بی‌ سابقه به سر می ‌برند. ما با یک بحران سلامت عمومی از 100 سال گذشته و یک سقوط اقتصادی از زمان  رکود بزرگ مواجه هستیم، ما در حال مبارزه با یک نژادپرستی سیستمی و تهدیدهای بی  شمار سیاره مان ناشی از تغییرات آب و هوایی هستیم. 

وی ادامه داد: در بحبوحه همه اینها، ما یک رئیس جمهوری داریم که نه تنها قادر به توجه به این بحران ‌ها نیست، بلکه ما را در مسیر کاهش اقتدارمان حرکت داد. این انتخابات، در تاریخ مدرن این کشور، بیشترین اهمیت را دارد. 

سناتور دموکرات اضافه کرد:  در پاسخ به بحران بی سابقه ای که با آن مواجه هستیم، ما به یک پاسخ بی سابقه نیاز داریم. یک جنبشی که پیش از این نبوده است، مردم باید برای دموکراسی و نجابت ما و مقابله با فریبکاری اولیگارشی و ریاکاری به شیوه ای درست به پا خیزند. ما به جو بایدن به عنوان رئیس جمهوری آینده نیاز داریم.

وی گفت سرنوشت مردم آمریکا و حتی کره زمین در گروی نتیجه انتخابات سوم نوامبر است.

مجمع ملی دموکرات ‌ها که به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار می شود از 27 تا 30 مرداد در شهر میلواکی ایالت ویسکانسین برگزار می ‌شود.

«جو بایدن و کامالا هریس» نیز به صورت مجازی و از «ویلمینگتون» ایالت «دلاور» با انجام سخنرانی (هریس روز چهارشنبه و بایدن در روز پنجشنبه) کاندیداتوری این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا را خواهند پذیرفت.

«بیل کلینتون» رئیس جمهوری اسبق و «جان کری» وزیر خارجه اسبق آمریکا نیز در روز سه شنبه از سخنرانان دراین همایش خواهند بود.

در روز چهارشنبه نیز «باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین، «نانسی پلوس» رئیس مجلس نمایندگان و «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه اسبق آمریکا از جمله سخنرانان این روز خواهند بود.

ستاد انتخاباتی بایدن دوشنبه صبح برنامه مراسم دوشنبه شب موسوم به «ما مردم» را منتشر کرد. این برنامه شامل مجموعه‌ ای از سخنرانی‌ های زنده و از پیش ضبط شده خواهد بود.  

همایش حزب جمهوری خواه نیز پس از حزب دموکرات و از 3 تا 6 شهریورماه در شهر «شارلوت» واقع در ایالت «کارولینای شمالی» برگزار می شود.

کارزار انتخاباتی ترامپ برنامه ریزی گسترده ای را برای تحت الشعاع قراردادن همایش حزب دموکرات تدارک دیده است، از جمله انتشار یک بنر در صفحه یوتیوب به مدت 96 ساعت با تخصیص هزینه چند میلیون دلاری. ترامپ قصد دارد روزهای دوشنبه و سه شنبه نیز در سه ایالت مینه سوتا، ویسکانسین و آریزونا سخنرانی عمومی داشته باشد. ترامپ احتمالا قصد دارد در طول سخنرانی مقام های ارشد حزب دموکرات از جمله اوباما و هیلاری کلینتون، پست هایی را در توئیتر منتشر کند.

همایش ها از نظر تاریخی برای کاندیداهای ریاست جمهوری اهمیت زیادی داشته است. آمارهای وبگاه 538 نشان می دهد از سال 1968 تاکنون کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به طور میانگین پس از برگزاری نشست های کمیته با 5 درصد پیشرفت در نظرسنجی های انتخاباتی روبرو شده اند. مجمع ها از این نظر اهمیت زیادی دارد که بسیاری از بینندگان تلویزیونی را به خود جذب می کند، بینندگانی که به طور معمول رقابت های انتخاباتی را دنبال نمی کنند. 

زمانی که باراک اوباما کاندیداتوری حزب دموکرات در انتخابات 2008 را در یک استادیوم فوتبال در دنور قبول کرد، بیش از 38 میلیون نفر در حال مشاهده بودند. برگزارکنندگان مجمع حزب دموکرات ماه هاست که در حال بررسی روش های برگزاری این مجمع به صورت مجازی هستند. ولی شیوع کرونا بی شک چالش های جدی را برای برگزاری این نشست به وجود آورده و برگزاری نشست به صورت مجازی قطعا تاثیراتی را که برگزاری آن به صورت واقعی دارد، نخواهد داشت.

تا روز انتخابات کمتر از 76 روز باقی مانده است. انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا خواهد بود که قرار است در 3  نوامبر 2020 (13 آبان 99) برگزار شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.