رییس جمهور آمریکا در همایش انتخاباتی روز گذشته خود، با اشاره به حرکت‌های اعتراضی که به خشونت کشیده شد، خطاب به هوادارانش گفت: اگر می‌خواهند زندگی خود را در دوره ریاست جمهوری جو بایدن تجسم کنند این صحنه‌ها را در نظر بگیرند.

تهدید و ارعاب مردم آمریکا به خشونتهای ناشی از باخت وی و پیروزی رقیبش جو بایدن در انتخابات آتی ریاست جمهوری، به یکی از حربه های تکراری اما خطرناک دونالد ترامپ برای راهیابی دوباره به کاخ سفید تبدیل شده است.

ترامپ جو بایدن را «بدترین کابوس» آمریکایی‌ها خواند

دونالد ترامپ در یک همایش انتخاباتی هشدار داد که در صورت پیروزی جو بایدن آمریکایی‌ها با «بدترین کابوس» مواجه می‌شوند. رقیب او از حزب دموکرات هم وعده داده با پیروزی در انتخابات به "ظلمت" کنونی پایان می‌دهد.

چهل و پنجمین رئیس جمهوری ایالات متحده در یک همایش انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا به رقیب خود از حزب دموکرات به شدت تاخت و گفت در انتخابات پیش‌رو در ماه نوامبر مسئله "بقای ملت" است.

دونالد ترامپ پیروزی احتمالی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری را «بدترین کابوس» برای شهروندان آمریکا و «جنون کامل» خواند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آلمان، ترامپ در این همایش که عصر پنج‌شنبه ۳۰ مرداد (۲۰ اوت) برگزار شد با اشاره به برخی حوادث طبیعی و حرکت‌های اعتراضی که به خشونت کشیده شده خطاب به هوادارانش گفت اگر می‌خواهند زندگی خود را در دوره ریاست جمهوری جو بایدن تجسم کنند این صحنه‌ها را در نظر بگیرند.

ترامپ هشدار داده که رقیب او از حزب دموکرات در صورت پیروزی در انتخابات ماه نوامبر اقتصاد آمریکا را ویران و نیروهای پلیس را منحل می‌کند و کشور را به سمت هرج و مرج سوق می‌دهد.

او دموکرات‌ها را «کاملا دیوانه» خواند و مدعی شد در صورت قدرت گرفتن آنها مالیات به شدت افزایش می‌یابد. ترامپ صبح جمعه در یک پیام توئیتری ادعا کرد که بایدن در ۴۷ سال گذشته به هیچ یک از وعده‌هایی که امروز می‌دهد عمل نکرده و او "هرگز تغییر نمی‌کند".

بی‌اعتنایی به کرونا در تجمع حامیان ترامپ

دونالد ترامپ در صفحه توئیتری خود همچنین فیلمی از عبور خودروهای او و همراهانش از میان جمعیتی را به نمایش گذاشته که بدون رعایت دستورالمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری کنار خیابان تجمع کرده‌اند.

جدی نگرفتن خطر شیوع ویروس کرونا و ناکامی تدبیرهای دولت برای مهار همه‌گیری بیماری کووید۱۹ یکی از انتقادهای جدی به دونالد ترامپ و تیم او به شمار می‌رود و برخی ناظران احتمال می‌دهند در صورت ادامه وضع موجود بحران کرونا می‌تواند به شکست جمهوری‌خواهان در انتخابات منجر شود.

۴۰ تا ۵۰ هزار مورد ابتلای جدید در روز

ترامپ در همایش انتخاباتی پنسیلوانیا ابراز امیدواری کرد که همه‌گیری کرونا در ایالات متحده وارد مراحل پایانی خود شده باشد. در روزهای گذشته شمار موارد جدید ابتلا در روز بین ۴۰ تا ۵۰ هزار مورد بوده است.

رئیس جمهوری آمریکا از فرماندار دموکرات ایالت پنسیلوانیا خواسته که محدودیت‌های اعمال شده برای مهار کرونا را کاهش دهد و ادعا کرده که این محدودیت‌ها برای وضعیت اقتصادی "خطرناک‌تر از ویروس" هستند.

برخی ناظران معتقدند انتخاب پنسیلوانیا برای همایش انتخاباتی روز پنج‌شنبه که زادگاه جو بایدن نیز هست بی‌دلیل نبوده و تیم انتخاباتی ترامپ قصد داشته با این کار پذیرش رسمی نامزدی حزب دموکرات در همین روز را تحت شعاع قرار دهد.

بایدن: به دوران تاریک کنونی پایان می دهم

بایدن در چهارمین و آخرین شب از گردهمایی مجازی حزب دموکرات برای حمایت از نامزدی او، ضمن پذیرش رسمی کاندیداتوری برای انتخابات سال ۲۰۲۰ وعده داد که در صورت پیروزی به «دوران تاریک» کنونی خاتمه دهد.

جو بایدن از رای دهندگان آمریکایی خواست رئیس جمهوری کنونی را بر مبنای واقعیت‌ها قضاوت کنند و به آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در ایالات متحده و از دست دادن شغل و بیمه بیکاری ده‌ها میلیون‌ها نفر در ماه‌های گذشته اشاره کرد.

آمریکا با فاصله زیاد نسبت به دیگر کشورها درگیرترین کشور جهان با بحران کروناست. تعداد مبتلایان در ایالات متحده تا صبح ۲۱ اوت بیش از پنج میلیون و ۵۷۵ هزار نفر و شمار قربانیان فراتر از ۱۷۴ هزار نفر بوده است.

بر پایه آماری که پژوهشگران دانشگاه آمریکایی جان هاپکینز ارائه می‌کنند تا صبح جمعه بیش از ۲۲ میلیون و ۶۸۳ هزار مورد ابتلا به بیماری کووید۱۹ در ۱۸۸ کشور جهان شناسایی شده که حدود یک چهارم این موارد مربوط به آمریکاست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.