نتایج جدیدترین نظرسنجی ها‌ حاکی از آن است که «جو بایدن» در ایالت های کلیدی همچنان پیشتاز است.

 

به گزارش جماران به نقل از وب سایت 538، طبق نتایج نظرسنجی های جدید، «جو بایدن» کاندیدای دموکرات ‌ها در انتخابات ریاست ‌جمهوری 2020 آمریکا در شماری از ایالت های مهم آمریکا از رقیب خود «دونالد ترامپ» رئیس ‌جمهور آمریکا پیشی گرفته است.

طبق بررسی ‌های انجام شده در ایالت کالیفرنیا توسط مرکز تحقیقاتی «سروی یو اس ای» (surveyusa)، بایدن با اختلاف 28 درصد و جلب حمایت 56 درصدی رای ‌دهندگان از ترامپ با کسب حمایت 28 درصدی رای‌ دهندگان پیشی گرفته است.

در همین ایالت بر اساس نظرسنجی موسسه مشاوره «مورنینگ»، بایدن همچنین با اختلاف 8 درصد و به دست آوردن حمایت 51 درصدی از ترامپ با کسب حمایت 43 درصدی جلوتر قرار گرفته است.

بر اساس نظرسنجی موسسه «هارپر» در ایالت «کارولینای شمالی» نیز بایدن با اختلاف 1 درصد و به دست آوردن حمایت 45 درصدی از ترامپ با کسب حمایت 44 درصدی جلوتر قرار گرفته است.

طبق نظرسنجی ‌های انجام شده در ایالت «ویسکانسین» توسط موسسه پیو، جو بایدن با اختلاف 13 درصد و و حمایت 55 درصد از مردم این ایالت در مقابل حمایت 43 درصدی از ترامپ سبقت گرفته است.

با این حال در ایالت «می سی سی پی» ترامپ با اختلاف 10 درصد و حمایت 53 درصد از بایدن با حمایت 43 درصدی جلوتر قرار گرفته است.

طبق بررسی ‌های انجام شده در ایالت «فلوریدا»، بایدن با اختلاف 6 درصد و جلب حمایت 50 درصدی رای ‌دهندگان از ترامپ با کسب حمایت 44 درصدی رای ‌دهندگان پیشی گرفته است.

در ایالت «میشیگان» نیز بایدن همچنین با اختلاف 5 درصد و به دست آوردن حمایت 48 درصدی از ترامپ با کسب حمایت 43 درصدی جلوتر قرار گرفته است.

طبق نظرسنجی ‌های انجام شده در ایالت «پنسیلوانیا»، جو بایدن با اختلاف 4 درصد و و حمایت 48 درصد از مردم این ایالت در مقابل حمایت 44 درصدی از ترامپ سبقت گرفته است.

نتایج نظرسنجی شبکه سی ‌بی اس آمریکا هم که با همکاری بنگاه افکارسنجی یوگاو انجام شده نشان می ‌دهد، بایدن در ایالت زادگاهش یعنی پنسیلوانیا نظر مثبت 49 درصد از رای دهندگان احتمالی را به خود جلب کرده؛ در حالی که 43 درصد رای دهند‌گان احتمالی این ایالت همچنان حامی ترامپ هستند.

در ایالت «آریزونا» نیز بایدن با اختلاف اندک 1 درصد و حمایت 45 درصدی از ترامپ با حمایت 44 درصدی جلوتر قرار گرفته است.

نظرسنجی فعلی همچنین نشان می ‌دهد که جو بایدن در سطح ملی با اختلاف 8.4 درصد و جلب حمایت 50.8 درصد از شرکت ‌کنندگان در نظرسنجی از ترامپ با حمایت 42.4 درصدی رای ‌دهندگان آمریکایی، پیشی گرفته است.

بر اساس این گزارش، نظرسنجی ‌های انجام گرفته نشان می ‌دهد که مردم آمریکا از عملکرد ترامپ چندان رضایت ندارند.

نظرسنجی فعلی یکی از جدیدترین مجموعه از بررسی ‌هایی است که پیشتازی بایدن در مقابل ترامپ در ایالاتی را نشان می ‌دهد که ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 در آنجا پیروز شده بود و نتایج همین نظرسنجی‌ ها زنگ خطری را برای انتخاب مجدد ترامپ به صدا درآورده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.