دونالد ترامپ که همواره بایدن را برای تصدی سمت ریاست جمهوری «بسیار پیر» می داند، از رقیب دموکرات خود خواست در یک تست هوش با او رقابت کند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از «جو بایدن» رقیب دموکرات خود در انتخابات ریاست جمهوری آتی خواست در یک تست هوش با او رقابت کند تا مشخص شود کدام یک توانایی های ذهنی کافی برای اداره کشور دارند.

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه ‌ای به رقیب دموکرات خود پیشنهاد کرد در یک مسابقه تست هوش با او رقابت کند تا مشخص شود چه کسی برای اداره کشور باهوش ‌تر است.

دونالد ترامپ در واقع در این مصاحبه برای آن دعوت شده بود تا در مورد نظرسنجی ناخوشایند اخیر در مورد وی اظهار نظر کند.

براساس این نظرسنجی، 51 درصد آمریکایی‌ ها اعلام کرده اند که مستاجر کنونی کاخ سفید توانایی‌ های ذهنی کافی برای اداره کشور ندارد.

وی از اظهار نظر درباره این نظرسنجی امتناع کرد و گفت این مساله با یک آزمون ذهنی از دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری مشخص می ‌شود.

ترامپ گفت: «بیایید حالا امتحان کنیم. من و جو بنشینیم و یک تست بدهیم.»

ترامپ طی چند ماه اخیر بار‌ها از رقیب دموکرات خود انتقاد کرده است که برای تصدی سمت ریاست جمهوری «بسیار پیر» است و «نمی ‌تواند دو جمله را کنار هم ردیف کند».

حال آنکه جو بایدن 77 سال و ترامپ 74 سال دارد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 3 نوامبر آینده (13 آبان) برگزار می ‌شود. بر اساس یک نظرسنجی که شبکه ABC و نشریه واشنگتن پست نتیجه آن را روز یکشنبه (19 ژوئیه) منتشر کردند، جو بایدن در این انتخابات 55 درصد و دونالد ترامپ 40 درصد آرا را به دست خواهند آورد.

بخش اعظم کاهش محبوبیت ترامپ به نحوه مدیریت بحران کرونا توسط وی مربوط است.

شب گذشته بایدن در پیامی توییتری نوشت: حقیقت سخت این است که نباید اینقدر بد می ‌شد اما دونالد ترامپ، کارشناسان را نادیده گرفت و از اقدام کردن خودداری کرد. وی ملت ما را سرافکنده کرد. 

بایدن در ادامه نموداری از آمار کشورهای جهان در شمار مبتلایان به ویروس کرونا را به تصویر می‌ کشد که نشان می ‌دهد آمریکا در طول چهار ماه گذشته چگونه از رتبه هفتم به رتبه اول در داشتن بیشتر آمار مبتلایان به ویروس کرونا تبدیل می ‌شود. 

به اعتقاد بایدن، قرارگرفتن آمریکا در رتبه اول بیشترین آمار مبتلایان به کرونا نتیجه سیاست ‌های لجوجانه ترامپ در گوش نکردن به سخنان کارشناساس بهداشتی در مورد شیوع کرونا بوده است. 

از جمله بزرگترین اختلاف میان واشنگتن با کارشناسان بهداشتی می ‌توان به اختلاف نظر «آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی بیماری ‌های عفونی آمریکا با ترامپ در مورد کرونا اشاره کرد. 

در ادامه اختلاف نظرهای متعدد میان فائوچی با ترامپ در مورد نحوه مهار کرونا، ترامپ تاکنون بارها مانع مصاحبه فائوچی با اصحاب رسانه در مورد تهدیدات کرونا در آمریکا شده است. 

با ادامه شیوع ویروس کرونا در آمریکا تعداد کل مبتلایان گزارش شده در این کشور به بیش از سه میلیون و 890 هزار نفر رسیده و در حال حاضر آمریکا دارای بیشترین تعداد بیماران مبتلا به کرونا در جهان است. 

شمار مرگ و میر آمریکا نیز به علت ویروس کرونا به بیش از 143 هزار نفر رسیده است. 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.