بیشتر نظر سنجی هایی که اخیرا و چند ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انجام شده است نشان می دهد که ترامپ از بایدن دموکرات و رقیب سرسخت خود عقب افتاده است.

 

به گزارش جماران، به نظر می رسد ماه های پایانی دوره نخست ریاست جمهوری « دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برایش جالب و خوشایند نباشد و وی در حالی وارد گود انتخابات جدید ریاست جمهوری می شود که محبوبیت اش کم شده است و در عوض بر محبوبیت رقیب دموکراتش هر روز افزوده می شود.

این را نظر سنجی ها می گوید؛ نظر سنجی هایی که نشان می دهد کاهش محبوبیت ترامپ ادامه دارد و در مقابل،محبوبیت«جو بایدن» معاون سابق «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا افزایش می یاید.

نتایج تازه‌ترین نتایج نظرسنج مشترک شبکه خبری «ان‌بی‌سی» و روزنامه «وال‌استریت ژورنال» حاکی از افزایش فاصله محبوبیت دو نامزد جمهوری‌خواه و دموکرات در میان مردم آمریکاست.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که محبوبیت جو بایدن، نامزد احتمالی حزب دموکرات برای رقابت با دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۳ نوامبر(۱۳ آبان)، در مقایسه با ماه گذشته ۲ درصد افزایش یافته و از ۴۹ به ۵۱ درصد رسیده است. در مقابل اقبال عمومی به رئیس جمهوری فعلی آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان از ۴۲ به ۴۰ درصد کاهش یافته است.

بدین ترتیب فاصله ۷ درصدی محبوبیت دو نامزد مطرح انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که با وجود ضریب خطای ۳.۳ درصدی این نظرسنجی حاکی از رقابتی تنگاتنگ میان آنها بود، نزدیک به سه ماه پیش از برگزاری انتخابات به رقم معنادار ۱۱ درصد رسیده است.

همچنین ۷۲ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که کشور در مسیر اشتباهی قرار گرفته و نیاز به اصلاح داد. این بالاترین درصد ثبت شده از ژوئیه ۲۰۱۶ تاکنون است.

البته ۵۴ درصد افراد حاضر در نمونه مورد پرسش، تاکید کرده‌اند که عملکرد اقتصادی ترامپ خوب بوده است. این سطح از رضایت اقتصادی از ابتدای او تاکنون بی‌سابقه بوده است.

بررسی دیدگاه شرکت کنندگان در این نظرسنجی بر پایه سن، جنسیت، نژاد و سطح تحصیلات نشان می‌دهد، حامیان  بایدن بیشتر در میان آمریکایی‌های آفریقایی تبار و لاتین تبار، زنان و سفیدپوستان دارای تحصیلات دانشگاهی حضور دارند و اکثر افراد دارای ۱۸ تا ۳۴ سال طرفدار او هستند. در مقابل آقای ترامپ در میان سفیدپوستان فاقد تحصیلات دانشگاهی و مردان طرفدار بیشتری دارد.

این نظرسنجی در فاصله ۹ تا ۱۲ ژوئیه در یک نمونه ۹۰۰ نفری انجام شده است.

ترامپ در چنین احوالی با ایجاد تغییراتی در ستاد تبلیغاتی خود تلاش می کند محبوبیت از دست رفته اش را به دست آورد.

 سی‌ان‌ان در گزارشی اعلام کرد که به دنبال اعلام نتایج نظرسنجی‌های اخیر مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر سال جاری میلادی در آمریکا و شکست ترامپ در آنها، رئیس جمهور آمریکا «براد پارسکال» (Brad Parscale) رئیس ستاد انتخاباتی خود را برکنار کرد.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان در این خصوص اعلام کرد: با تلاش ترامپ برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و نتایج اعلامی در آخرین نظرسنجی‌های اخیر، ترامپ «بیل استپین» ( Bill Stepien) را به مدیریت ستاد انتخاباتی خود انتخاب و «براد پارسکال» را عزل کرد.

این در حالی است که نتایج تازه‌ترین نظرسنجی مشترک رویترز و شرکت ایپسوس نشان می‌دهد، ترامپ جمهوریخواه حدود ۱۰ درصد از رقیب دموکرات خود جو بایدن عقب‌تر است و این نشان می‌دهد رأی دهندگان آمریکایی از نحوه عملکرد ترامپ در مهار همه گیری ویروس کرونا ناراضی هستند.

همچنین، شبکه تلویزیونی سی‌اِن‌بی‌سی دیروز چهارشنبه نتایج منتشر شده یک نظرسنجی مشترک توسط «ان‌بی‌سی» و مؤسسه نظرسنجی «Change Research» را منتشر کرد که نشان می‌داد «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا در ۶ ایالت از ترامپ پیشی گرفته است.

آن طور که نتایج این نظرسنجی نشان می‌داد، نامزد دموکرات انتخابات سوم نوامبر سال جاری میلادی در ایالت‌های «آریزونا، فلوریدا، مارولینای شمالی، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین» از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی این کشور جلو افتاده است.

نتایج نظرسنجی مذکور در این خصوص نشان داد که شرکت کنندگان در این ۶ ایالت مهم آمریکا امتیاز پایین‌تری را به ترامپ در زمینه نحوه مدیریت طیفی از موضوعاتی کنونی این کشور داده اند.

براین اساس، جو بایدن در مجموع ۶ ایالت برتری ۴۹ درصدی بر ترامپ با ۴۳ داشته است.

در این بین شیوع ویروس نیز باعث شده است راهبرد معمول ترامپ در برگزاری گردهمایی‌های بزرگ تبلیغاتی مختل شود.

همین یک هفته پیش بود که گاردین گزارش داد که ترامپ مجبور شده است که گردهمایی های انتخاباتی خود را لغو کند.

این روزنامه انگلیسی نوشت:سفر از پیش برنامه ریزی شده دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به «نیوهمپشایر» برای همایش انتخاباتی لغو شد.

کاخ سفید در  تشریح علت لغو سفر ترامپ، مدعی شد کرونا باعث شده است این سفر انجام نشود، اما منتقدان می ‌گویند خالی بودن سالن، علت لغو این سفر است.

نخستین گردهمایی انتخاباتی ترامپ آن گونه که برنامه ریزان ستاد انتخاباتی او انتظار داشتند پیش نرفت و ترامپ را شوکه کرد.

انتشار تصویری از لحظه بازگشت ترامپ به کاخ سفید پس از حضور در نخستین گردهمایی انتخاباتی ‌اش در شهر «تالسا» در ایالت «اوکلاهما»ی آمریکا موجب برخی گمانه زنی ‌ها در رسانه‌ های آمریکایی شد.

ترامپ در این عکس که از سوی خبرگزاری آسوشیتدپرس منتشر شده، از نخستین گردهمایی انتخاباتی به کاخ سفید بازگشته و بسیار ناراحت و خسته به نظر می‌ رسد.

رسانه ‌های آمریکایی گزارش دادند که به دلیل استقبال سرد از نخستین گردهمایی انتخاباتی ترامپ، دختر و داماد ترامپ به شدت از مدیر ستاد انتخاباتی ترامپ عصبانی شدند.

همچنین بر اساس گزارش برخی رسانه های آمریکا، ترامپ از دیدن سالن خالی شوکه شد و ممکن است به زودی دست به تغییراتی جدی در مدیران ستاد انتخاباتی خود بزند.

پیشتر مدیر ستاد انتخاباتی ترامپ از ثبت نام یک میلیون نفری برای حضور در نخستین سخنرانی انتخاباتی ترامپ سخن به میان آورده بود؛ اما گزارش ‌ها حاکی است تنها 6200 نفر به سالن 19 هزار نفری در شهر تالسا آمده بودند و بسیاری از صندلی ‌های سالن سخنرانی ترامپ و محوطه بیرون سالن، خالی مانده بود.

با وجودی که بیم از شیوع ویروس کرونا در خالی ماندن صندلی ها موثر بوده است؛ اما طرفداران ترامپ غالبا از قشری در جامعه آمریکا محسوب می شوند که طی هفته های گذشته بارها با برپایی تظاهرات از سیاست اعمال محدودیت و قرنطینه شکایت داشته و خواستار بازگشایی هر چه سریع تر کسب و کارها بودند. ترامپ نیز از این دیدگاه حمایت می کند.

این در حالی است که نظر سنجی جدید نشان می‌دهد که 67 درصد مردم آمریکا از نحوه مدیریت ترامپ در مقابله با کرونا راضی نیستند.

نظرسنجی سی ان ان نشان می ‌دهد که دو سوم مردم آمریکا از نحوه مدیریت ترامپ در رابطه با مدیریت مقابله با ویروس کرونا ناراضی هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.