کاندیدای دموکرات‌ ها در انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریکا و یار انتخاباتی وی در نخستین نشست مطبوعاتی مشترک خود در مدرسه ‌ای در ایالت «دلاور» حاضر شدند.

 

به گزارش جماران، سی ان ان گزارش داد «جو بایدن» کاندیدای دموکرات ‌ها در انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریکا و «کامالا هریس» معاون یار انتخاباتی وی در نخستین نشست مطبوعاتی مشترک خود در مدرسه ‌ای در شهر «ویلمینگتون» در ایالت دلاور حاضر شدند.

بایدن و هریس هر دو ماسک به صورت داشتند و فاصله اجتماعی را هم رعایت کرده بودند. وقتی بایدن سخنرانی می کرد، سناتور کالیفرنیا برروی صندلی اش با فاصله از او نشسته بود.

خبرنگاران در اتاق هم با فاصله از هم نشسته بودند.

بایدن و هریس در این حضور انتخاباتی درباره دیدگاه ‌های مشترک در خصوص شکست ترامپ، نحوه اداره‌ کشور در میان همه‌ گیری شیوع کرونا و چالش ‌های اقتصادی آن رایزنی کردند.

بایدن انتخابات پیش رو را «یک لحظه جدی برای کشور» خوانده است.

بایدن گفت: «من یک انتخاب عالی داشتم اما شک ندارم که شخص مناسب را انتخاب کردم تا به عنوان معاون بعدی رئیس جمهور ایالات متحده به من ملحق شود و آن سناتور کامالا هریس است. کامالا، همانطور که همه شما می دانید، باهوش است، او سختکوش است، او باتجربه است، او یک جنگنده اثبات شده برای ستون اصلی این کشور است. طبقه متوسط. برای همه کسانی که در تلاش هستند تا وارد طبقه متوسط شوند. کامالا می داند که چگونه حکومت کند، او می داند چگونه تماس های سخت را انجام دهد. او آماده است تا از روز اول این کار را انجام دهد.»

وی گفت که داستان کامالا هریس «داستان آمریکا» است. کامالا هریس دختر یک مهاجر است و می ‌داند خانواده‌ های مهاجران چه تاثیری در کشور ما داشتند. و همچنین چالش هایی که برای بزرگ شدن سیاه پوستان و اتباع هندی-آمریکایی در آمریکا وجود دارد، به چه معناست.

وی ادامه داد: «و امروز صبح در سراسر کشور، دختران کوچک از خواب بیدار شدند، به خصوص دختران سیاه پوست و رنگین پوستی که در جوامع خود احساس نادیده گرفتن و کم تحرکی می کنند، اما امروز - امروز فقط شاید آنها برای اولین بار خود را در یک راه جدید با رئیس جمهور و معاونان رئیس جمهور می بینند.»

او با اشاره به شیوع بیماری کرونا گفت: «دولت جو بایدن و کامالا هریس یک برنامه جامع برای مقابله با چالش کووید -19 دارد. (اقدامات این دولت) بر پایه زدن ماسک، توصیه ها و تجویزهای روشن مبتنی بر علم پزشکی، انجام تست های با مقیاس چشمگیر، اعطای منابع لازم به ایالت ها و دولت های محلی برای بازگشایی مدارس و مشاغل  با خیال آسوده است. ما می توانیم این کار را انجام دهیم.»

بایدن گفت که کشور به یک رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور مسئولیت پذیر نیاز دارد.

وی گفت: «وقتی من قبول کردم که به عنوان یار پرزیدنت اوباما خدمت کنم، او مهمترین سؤال را از من پرسید و از من سؤال کرد که بزرگترین خواسته ام چیست ... من به او گفتم که می خواهم قبل از تصمیم گیری های مهم، آخرین شخص در اتاق باشم. این همان چیزی است که من از کامالا خواستم. من از کامالا خواستم که راستگو، و آخرین صدا در اتاق باشد.»

بایدن تاکید کرد که سابقه فعالیت ‌های هریس و رویکرد مقابله ‌جویانه وی در قبال «دونالد ترامپ»، تلاش‌ های دموکرات‌ ها برای شکست دادن کاندیدای جمهوری ‌خواه که نارضایتی‌ های مردمی از وی در حال افزایش است را تقویت خواهد کرد.

وی افزود: میلیون‌ ها آمریکایی در حال حاضر به علت از دست دادن شغل خود در رنج و سختی هستند. هدف ما اصلاح آن چیزی است که ترامپ و معاون او در چهار سال گذشته انجام دادند.

او گفت: ما آشفتگی داخلی و خارجی آمریکا را که ترامپ و پنس ایجاد کرده‌ اند، ترمیم می ‌کنیم.

پس از او، کامالا هریس پشت تریبون قرار گرفت. 

کامالا هریس سناتور کالیفرنیا، در اولین حضور خود در انتخابات، گفت: «بعد از رقابتی ترین انتخابات مقدماتی در تاریخ، این کشور پیام هایی را دریافت کرد که جو شخصی است که ما را به جلو سوق می دهد، و جو، من بسیار افتخار می کنم که در کنار شما هستم. و من به تمام زنان قهرمان و بلندهمتی توجه دارم که فداکاری، عزم و مقاومت آنها باعث می شود من امروز در اینجا حضور داشته باشم.

وی در تمجید از بایدن گفت: امروز او جایگاه خود را در قضیه جاری راهپیمایی آمریکا به سمت برابری و عدالت به عنوان تنها و تنها کسی که در کنار نخستین رئیس جمهور سیاه پوست خدمت کرد، و نخستین زن سیاه پوست را به عنوان همتای انتخاباتی خود برگزیده است، یافته است.

سناتور دموکرات کالیفرنیا گفت که وی به شدت به مسئولیت اش افتخار می کند و آماده کار است.

هریس سال 2020 را «لحظه پیامدهای واقعی برای آمریکا» توصیف کرد و گفت: هر آنچه که ما به آن اهمیت می دهیم، اقتصاد ما، سلامتی ما، فرزندان ما، نوع کشوری که ما در آن زندگی می کنیم، همه چیز در این مسیر است. ما در بدترین بحران بهداشت عمومی در قرن گذشته به سر می بریم. سوءمدیریت این بحران توسط رئیس جمهور ما را در بدترین بحران اقتصادی از زمان رکود بزرگ فرو برده است.

هریس سپس مدیریت کرونا توسط دولت ترامپ را به بحران سلامت عمومی ناشی از ابولا در دوره اوباما مقایسه کرد و گفت: «دیدید که در آن زمان اوباما و بایدن چه کردند. تنها دو نفر جانشان را از دست دادند. آن زمان را با اکنون مثایسه کنید. دیگر کشورها در حال پیروی از دانش هستند، در حالی که ترامپ درمان های عجیب و غریب ارائه می کند.»

هریس در مورد چگونگی ملاقات پدر و مادرش - جامائیکایی و هندی - در جریان اعتراضات به حقوق شهروندی اوکلند در دهه 1960 صحبت کرد و گفت: مادر و پدر من، از جبهه های مخالف جهان به آمریکا آمده اند. یکی از هند و دیگری از جامائیکا برای جستجوی آموزش در سطح جهانی. اما آنچه آنها را به هم رساند، جنبش حقوق مدنی دهه 1960 بود. و این گونه بود که آنها به عنوان دانش جویانی در خیابان های اوکلند با یکدیگر دیدار، و راهپیمایی کردند و فریاد عدالت خواهی سر دادند که این فریاد امروز هم ادامه دارد.

سناتور کالیفرنیا گفت که پدر و مادرش او را زمانی که بسیار کوچک بود، سوار بر کالسکه، به تظاهرات می بردند.

وی نحوه مدیریت بحران کرونا توسط ترامپ را زیر سوال برد و گفت: «امتناع او از آزمایش وعدم رعایت فاصله اجتماعی و ماسک پوشیدن و خیال باطل او در مورد اینکه وی بهتر از متخصصان می داند؛ همه دلیل این است که هر 80 ثانیه یک آمریکایی از کووید 19 می میرد.»

هریس گفت که ترامپ «بهترین توسعه اقتصادی تاریخ را از باراک اوباما و جو بایدن به ارث برد» و«آن را مستقیماً به زمین زد». 

این سناتور اهل کالیفرنیا گفت: به دلیل ناکامی ترامپ در مدیریت اقتصادی، ما یکی از بزرگترین آمارهای بیکاری را در بین همه کشورهای بزرگ صنعتی داریم که امروز سه برابر شده است.

سناتور کالیفرنیا، از مردم آمریکا خواست تا سازمان دهی کنند و «مانند گذشته رای دهند  زیرا ما در 3 نوامبر به چیزی بیش از پیروزی احتیاج داریم.»

وی گفت: «ما به یک تعهد نیاز داریم که ثابت کند چند سال گذشته نشان نمی دهد که ما که هستیم و می خواهیم چه کسی باشیم.»

هریس ادامه داد: «جو دوست دارد بگوید هر شخصیتی، به رای اوست و درست است. هنگامی که امروزآنچه که سه سال پیش در شارلوتزویل اتفاق افتاد، تکرار می شود؛ بایدن می گوید که ما در حال نبرد برای روح ملت خود هستیم. و با کمک شما، این نبردی است که ما پیروز خواهیم شد. هر کاری را که جو از من خواسته بود انجام دهم. بنابراین اکنون از شما می خواهم همین کار را انجام دهید.»

جو بایدن روز گذشته به طور رسمی اعلام کرد کامالا هریس را برای معاون اولی خود در این دور از رقابت ‌ها برگزیده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.