رئیس جمهور آمریکا به انتخاب دستیار انتخاباتی و معاون احتمالی رقیب دموکرات خود در انتخابات ماه نوامبر واکنش نشان داد.

 

به گزارش جماران، رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری خود در کاخ سفید در پاسخ به سوالی در ارتباط با انتخاب «کامالا هریس» به عنوان معاون «جو بایدن» کاندیدای دموکرات‌ ها در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، گفت: از انتخاب کامالا هریس شگفت زده شدم، چون وی عملکرد خوبی در انتخابات مقدماتی نداشت.»

خبرنگاری از ترامپ پرسید: آیا انتخاب کامالا هریس سبب تقویت یا ضعف بایدن می ‌شود؟ ترامپ در پاسخ گفت: «در ارتباط با کامالا هم باید بگویم که او یک جمع آوری کننده بزرگ مالیات است؛ او یک فعال بزرگ در زمینه کاهش بودجه برای ارتش ما بوده است. او با دشواری‌ های زیادی مواجه شده است و اکنون باید توضیحاتی را ارائه کند.»

رئیس جمهور آمریکا افزود: کامالا هریس «بسیار زننده» هم هست؛ یکی از دلایل تعجب من این است که کار او حتی زننده ‌تر از چیزی بود که پوکاهونتاس با جو بایدن کرد. او اقدامات بی شرمانه ‌ای را در قبال جو بایدن انجام داد و به سختی می توان فردی را پیدا کرد که تا این اندازه بی احترامی می ‌کند.

رئیس جمهور آمریکا پیشتر در یک پیام توئیتری به انتخاب دستیار انتخاباتی و معاون احتمالی رقیب دموکرات خود در انتخابات ماه نوامبر واکنش نشان داده بود.

ساعتی پس از آنکه بایدن «کاملا هریس» سناتور ایالت کالیفرنیا را به عنوان دستیار انتخاباتی خود و معاون احتمالی ریاست جمهوری آمریکا برگزید، ترامپ با انتشار یک فیلم ویدئو در صفحه توئیتر خود به این انتخاب واکنش نشان داد.

در این فیلم ویدئویی، راوی داستان ضمن اشاره به برخی اقدامات کامالا هریس از جمله حمایت وی از طرح سناتور «برنی سندرز» برای سوسیالیزه کردن بهداشت و درمان، درخواست وضع مالیات‌های جدید به ارزش هزاران میلیارد دلار و همچنین انتقاد از سیاست های نژادپرستانه جو بایدن، هریس را یک فرد «حقه باز» و بایدن را فردی «کودن» خواند، که در کنار هم «ترکیبی عالی» ولی «اشتباه برای آمریکا» است.

کامالا هریس در واکنش به ترامپ، در توئیتی نوشت: «ترامپ گمان می کند این کشور مال اوست. اما جو بایدن می داند به همه ما تعلق دارد. به مردم.»

«هیلاری کلینتون» هم از هریس به عنوان «بلیط تاریخی دموکرات ها» نام برده است.

«سوزان رایس» هم ترکیب بایدن-هریس را «بلیط برنده» انتخابات نامیده است.

این در حالی است که برنی سندرز انتخاب هریس را تبریک گفته و از او به عنوان کسی که «تاریخ ساز» خواهد شد، نام برده است.

جو بایدن شب گذشته کامالا هریس را به عنوان معاون خود انتخاب کرد.

بایدن با انتشار پیامی در توئیتر از انتخاب هریس به عنوان معاون خود برای ادامه رقابت‌ های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خبر داد.

کامالا هریس، سناتور دموکرات ایالت کالیفرنیا بوده و وی دومین سناتور آفریقایی الاصل مجلس سنا به شمار می‌ آید.

هریس از پدری جامائیکایی الاصل و مادری هندی تبار متولد شده و دادستانی بخش سانفرانسیسکو و دادستان کل ایالت کالیفرنیا را در کارنامه حرفه ای خود دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.