اولین مناظره انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا به مکانی برای فحاشی و دعواهای کودکانه دو حزب تبدیل شد.

 

به گزارش جماران، نخستین مناظره دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 ساعاتی پیش و تنها 35 روز مانده به این انتخابات برگزار شد.

به دلیل شیوع ویروس کرونا دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در آغاز این مناظره از دست دادن با یکدگر خودداری کردند.

مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 در ساعت 21 به وقت شرق آمریکا (4:30 به وقت تهران) در «کلیولند» در ایالت اوهایو آغاز شد و کمی بیش از 90 دقیقه طول کشید.

«کریس والاس» خبرنگار شبکه فاکس نیوز مجری این مناظره بود و براساس قرعه دونالد ترامپ آغازگر این مناظره بود.

اما اولین مناظره انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا به مکانی برای  فحاشی و  نمایش اختلافات دو حزب تبدیل شد.

 

ترامپ خطاب به مجری مناظره: ظاهرا من در حال مناظره با شما هستم نه بایدن

دونالد ترامپ در آغاز صحبت ‌هایش بایدن را به تلاش برای از بین بردن بیمه خصوصی متهم کرد.

رئیس جمهور آمریکا سپس در پاسخ به سوالات مکرر مجری برنامه درباره شکست ترامپ در ارائه طرح جامع بیمه درمانی جایگزین اوباماکر گفت: ظاهرا من در حال مناظره با شما هستم نه او (بایدن) که البته جای تعجب هم ندارد.

 

بایدن خطاب به ترامپ: تو سگ دست آموز «ولادیمیر پوتین» هستی

جو بایدن کاندیدای دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری در جریان اولین مناظره انتخاباتی با دونالد ترامپ، وی را سگ دست آموز «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه خطاب کرد.

 

بایدن خطاب به ترامپ: تو بدترین رئیس جمهوری آمریکا هستی

جو بایدن در بخشی از مناظره دونالد ترامپ را بدترین رئیس جمهور آمریکا خطاب کرد.

 

ترامپ: تو در کالج نفر آخر کلاس بودی، در مورد هوش با من حرف نزن!

جو بایدن با اشاره به «پنهانکاری» ترامپ درباره خطر شیوع کرونا «به دلیل وحشت خودش» یا «نگرانی از سقوط بازار سهام» رو به دوربین و مخاطبان گفت: «اگر او باهوش ‌تر و سریع ‌تر نباشد، تعداد بیشتری از مردم جان خود را از دست می ‌دهند.»

در اینجا دونالد ترامپ خطاب به وی گفت: «درباره هوش با من صحبت نکن.» وی با زیر سوال بردن هوش جو بایدن افزود: «شما با کمترین نمره در کالج فارغ التحصیل شده ‌اید.»

 

مسخره کردن ماسک زدن بایدن از سوی ترامپ

کریس والاس مجری مناظره به موضوع ماسک اشاره کرد و گفت شما اخیرا گفتید خدمتکاران ماسک شان را دست می ‌زنند و بعد بشقاب ‌ها را جابجا می ‌کنند. آیا شما اصل ماسک زدن را زیر سوال می ‌برید؟

 

نخستین مناظره ترامپ و بایدن

 

ترامپ در حالیکه از جیبش ماسک بیرون می‌آورد، گفت نه من با ماسک مشکلی ندارم. من هر وقت نیاز داشته باشم، ماسک می‌ زنم. مثلا امشب همه تست داده اند و فاصله اجتماعی رعایت شده است. من هر وقت لازم باشد ماسک می ‌زنم. من مثل او (بایدن) ماسک نمی‌ زنم. هر وقت او را می ‌بینید، ماسک زده است. او در فاصله دو فوت از من دارد صحبت می‌ کند و با بزرگترین ماسکی که من تا به حال دیده ام، ظاهر می ‌شود.

 

تذکر مکرر مجری و بایدن به ترامپ درباره «پریدن در صحبت هایشان»

جو بایدن با اشاره به «پریدن های ترامپ در میان حرف های خود» خطاب به مجری گفت «او (رئیس جمهور) بلد نیست چگونه اجازه دهد من صحبت هایم را تمام کنم».

مجری از ترامپ خواست: آقا، ممکن است اجازه دهید حرف هایش تمام شود؟

ترامپ با میمیک خاص صورت گفت: تعجب نمی کنم!

بایدن گفت: او بلد نیست چطور این کار را انجام دهد!

ترامپ گفت: تعجب نمی کنم!

بایدن گفت: شخص اشتباه، شب اشتباه! زمان اشتباه!

مجری خطاب به ترامپ گفت آقای رئیس جمهور!

 

بایدن خطاب به ترامپ: میشه خفه شی مرد!

بایدن خطاب به ترامپ که مدام در صحبت هایش می پرید، گفت: «میشه خفه شی مرد!» او ترامپ را دلقک خواند.

در طول این مناظره ترامپ مکررا صحبت های جو بایدن را قطع می کرد. هرچند بایدن هم چنین کرد اما خیلی محدودتر.

 

ترامپ و بایدن یکدیگر را دروغگو خطاب کردند

در جریان مناظره، دو طرف بارها یکدیگر را دروغگو خطاب کردند.

جو بایدن در واکنش به تلاش مداوم ترامپ برای قطع کردن سخنانش گفت همه آنچه وی می گوید دروغ است.

ترامپ نیز در واکنش گفت جو بایدن تو دروغگویی!

 

ترامپ: تولید واکسن کرونا خیلی سیاسی است

با مطرح شدن سوال درباره واکسن کرونا و پرسش مجری درباره تناقض صحبت‌ های مسئولان بخش سلامت آمریکا و رئیس جمهور درباره زمان دسترسی همگانی به واکسن کرونا، دونالد ترامپ با اشاره به اینکه واکسن می‌ تواند سریعتر به همه مردم ارائه شود، اذعان کرد که مساله تولید واکسن کرونا سیاسی است.

ترامپ گفت: «من با بسیاری از کمپانی ‌های تولید دارو صحبت کردم و ما خیلی زودتر از پیش ‌بینی ‌ها می‌ توانیم واکسن را داشته باشیم اما این مساله خیلی سیاسی است و آدم ‌هایی مثل این (بایدن) می‌ خواهند که این مساله سیاسی باشد به جای اینکه فکر جان افراد باشند.»

 

دفاع ترامپ از تجمع انتخاباتی در میان بحران کرونا: بایدن هم اگر می ‌توانست آدم‌ ها را جمع کند همین کار را می ‌کرد

دونالد ترامپ در پاسخ به سوال مجری درباره برگزاری تجمع انتخاباتی در میان بحران شیوع کرونا با دفاع از عملکرد خود گفت: «مردم می‌ خواهند حرف ‌های من را بشنوند.»

وی با اشاره به اینکه تجمع ‌های انتخاباتی خود را در فضای باز برگزار کرده است، درباره خطر ابتلای هواداران به ویروس کرونا افزود: «ما تا کنون مشکلی نداشتیم.»

از 21 تجمع انتخاباتی دونالد ترامپ از اواسط ماه مارس تاکنون، سه مورد از آنها در فضاهای بسته برگزار شده و اکثر هواداران وی بدون رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در آنها شرکت کرده ‌اند.

زمانی که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را به اهمیت ندادن به جان هوادارانش و «مسئولیت ناپذیری» متهم می‌ کرد، ترامپ که دقایقی پیش از این ماسک پوشیدن دائمی جو بایدن را به تمسخر گرفته بود دلیل برگزار نشدن تجمع انتخاباتی توسط کاندیدای دموکرات را این دانست که «هیچکس در آن شرکت نمی ‌کند» وی گفت: «اگر می‌ توانستید جمعیت را جمع کنید همان کار (من) را می‌ کردید.»

 

صحبت های خنده دار ترامپ در مورد آتش سوزی ها

ترامپ دلیل آتش سوزی های کالیفرنیا که همچنان در جریان است را به نحوه جنگلداری و باقی گذاشتن چوب خشک کف جنگل ها نسبت داد. او از دادن پاسخی صریح به سوالی درباره اینکه درباره تغییر اقلیم چه فکر می کند طفره رفت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.