شیوع بیماری کووید19 در آمریکا با سرعت ادامه دارد و موج دوم کرونا پس از برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی شروع شده است.

 

به گزارش جماران، همزمان با افزایش بی ‌سابقه موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا، تعداد مرگ و میر در این کشور به 132 هزار نفر رسید. این وضعیت باعث شده که روند کاهش محدودیت‌ های قرنطینه در بسیاری از ایالت‌ ها متوقف شود.

با وجود افزایش بی‌ سابقه موارد ابتلا طی روزهای اخیر، در مجموع تعداد مرگ و میر رو به کاهش بوده است. ولی کارشناسان بهداشت عمومی هشدار می دهند که مرگ افراد مبتلا یکی از شاخص‌ های بحران کرونا است که معمولا چندین هفته یا حتی چند ماه پس از افزایش انتقال ویروس خود را نشان می ‌دهد.

موارد ابتلای شناسایی شده در آمریکا مرز 3 میلیون نفر را رد کرده و به 3,040,833 رسیده که بالاترین رقم در جهان و تقریبا دو برابر موارد ابتلا در برزیل، دومین کشور در این رده بندی است.

وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد 620 نفر دیگر از مبتلایان به کووید 19 در 24 ساعت گذشته جان خود را از دست دادند که به این ترتیب شمار کلی تلفات در این کشور به 65 هزار و 478 نفر افزایش یافت. این وزارتخانه همچنین اعلام کرد، از زمان شیوع کرونا در برزیل تاکنون یک میلیون و 623 هزار و 284 نفر نیز به این ویروس آلوده شده اند. حدود 927 هزار و 292 نفر از بیماران نیز بهبود یافته اند.

طبق آمارهای جمع آوری شده موارد ابتلا در 39 ایالت آمریکا در حال افزایش است.

تعداد ابتلا در 16 ایالت طی روزهای اخیر به رکورد جدیدی رسیده است. در فلوریدا موارد ابتلا طی روز گذشته به 11 هزار نفر رسید که بالاتر از رقم ابتلا در هر یک از کشورهای اروپایی در هفته‌ های اوج بحران کرونا در ماه های مارس و آوریل است.

همزمان با هشدار نهادها و مسئولان بهداشت عمومی به مردم برای پرهیز از اجتماع به مناسبت روز استقلال آمریکا (چهار ژوئیه) دونالد ترامپ بدون ارائه شواهد ادعا کرد 99 درصد از موارد ابتلا به ویروس در آمریکا «کاملا بی‌ خطر» هستند.

حداقل 5 ایالت روند کاهش محدودیت‌ ها را متوقف کرده و دوباره مقررات قرنطینه را به اجرا گذاشته اند.

شمار بیماران کرونایی در ایالت آریزونای آمریکا در حالی از 100 هزار نفر فراتر رفته است که بیمارستان‌های این ایالت با کمبود کارکنان پزشکی رو به رو هستند.

در آریزونا طی ماه ژوئن موارد ابتلا به ویروس کرونا 300 درصد افزایش یافت که بالاترین رقم در کل آمریکاست. تعداد مرگ و میر در این ایالت در نیمه اول ماه ژوئن 259 نفر بود ولی در نیمه دوم ماه به 449 نفر رسید.

شهردار آتلانتا که شهرش یکی از کانون های تنش های نژادی شده است، به همراه همسرش کرونا گرفته است.

در این شرایط، آزمایش کرونای 137 دانشجوی دانشگاه واشنگتن نیز مثبت شده است. آنها دانشجویانی هستند که به علت نگرش‌ های مشابه در خانه ‌های مشترک نزدیک دانشگاه زندگی می ‌کنند.

«استیو آدلر» شهردار دموکرات شهر آستین در ایالت تگزاس از اظهار نظر دونالد ترامپ گفت ویروس کرونا اساسا بی ‌خطر است٬ انتقاد کرد.

افزایش موارد ابتلا و پر شدن بیمارستان ‌ها در ایالت تگزاس باعث شده که برخی از شهرداران و مقامات محلی اجرای مجدید مقررات قرنطینه را بررسی کنند. استیو آدلر افزود شهرهای مختلف به فرماندار ایالت تگزاس فشار می آورند تا مجددا در این ایالت مقررات قرنطینه را اعلام کند.

«مارک میدوز» رئیس دفتر رئیس جمهور آمریکا از سخنان دونالد ترامپ در روزهای شنبه و یکشنبه دفاع کرد و گفت هدف او کم اهمیت جلوه دادن تعداد مرگ و میر نبوده است.

او در یک نشست خبری در کاخ سفید گفت:«هدف او این بود که میزان خطر این ویروس را از نظر آماری برای کل جمعیت، فرزندان ما و نوه‌های ما توضیح دهد.»

«کایلی مک‌ انانی» سخنگوی کاخ سفید هم مدعی شده که به دلیل رویکرد مطلوب مقام های آمریکا، نرخ مرگ ‌ومیر ناشی از کرونا در این کشور پایین ‌تر از سایر کشورها به ویژه اروپا است.

مک ‌انانی در نشست خبری خود در پاسخ به این سوال که رئیس جمهور در آخر هفته گذشته اظهار کرد 99 درصد موارد ویروس کرونا به طور کامل بی خطر هستند، آیا مقامات پزشکی هم این گفته را تایید می‌ کنند؟ این مطلب را مطرح کرد.

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد اظهارات ترامپ «مبنای علمی» دارد و افزود: واقعیت این است که روند مرگ و میر در آمریکا بسیار پایین است. در نمودارهایی که ترسیم شده‌ اند هم روند مرگ ‌ومیر ناشی از کرونا را در آمریکا کم نشان می ‌دهد و هم اینکه نسبت به اروپا در وضعیت پایین‌ تری قرار دارد. اینها به دلیل استفاده از رمدیسیور و دگزامتازون بوده است. این چیزی است که رئیس جمهور به آن اشاره کرده است.

این در حالیست که مرکز مقابله با بیمایهای عفونی و مسری بر اساس 24 پژوهش مستقل پیش بینی کرده که تعداد تلفات در آمریکا تا 25 ماه ژوئیه (5 مرداد) به 140 تا 160 هزار نفر خواهد رسید.

«اندرو کومو» فرماندار نیویورک هم رئیس جمهور آمریکا را متهم کرد با اظهارات گمراه کننده و دروغین درباره کووید19 و تاثیرش بر مردم، باعث قدرت گرفتن این ویروس شده است.

در هندوستان بر اساس اعلام وزارت بهداشت و رفاه خانواده هند از آغاز تاکنون تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به 719 هزار و 665 نفر رسید. از این افراد تاکنون 439 هزار و 948 نفر از بیمارستان مرخص شدند. در 24 ساعت گذشته نیز 22 هزار و 252 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا شناسایی شدند.

وزیر بهداشت پاکستان اعلام کرد به کرونا مبتلا شده است. ظفر میرزا در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: برخی از علائم خفیف این ویروس را احساس کرده، آزمایش داده و نتیجه آزمایشش نیز مثبت شده و به توصیه پزشکان خود را در خانه قرنطینه کرده و اقدامات لازم را انجام داده است.

وزیر بهداشت پاکستان از فالورهایش خواست برایش دعا کنند. او از تلاش های کادر درمان مبارزه با ویروس کرونا نیز تشکر کرد.

ظفر میرزا چهارمین وزیر دولت پاکستان است که به کرونا مبتلا می شود. 

تاکنون در جهان 11 میلیون و 747 هزار و 823 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده، 6 میلیون و 741 هزار و 839 نفر بهبودیافته و 540 هزار و 840 نفر نیز جان باخته اند. حال 57 هزار و 882 نفر نیز وخیم گزارش شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.