در این دوره همه گیری کرونا، گفته می‌ شود بیشتر مردم آمریکا چندان دل خوشی از رئیس جمهورشان ندارند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، وال استریت ژورنال  گزارش داد این روز‌ها تنها تکیه گاه رئیس جمهور آمریکا، ترشرویی، تندخویی و رویارویی است. «دونالد ترامپ» در وضعیت بحرانی کنونی با «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پرخاشگری می‌ کند، به فرمانداران دموکرات حمله می‌ کند و به خبرنگارانی هجوم می‌ برد که به خود جرات می‌ دهند و او را در زمینه واکنش دولتش به همه‌ گیری کرونا به چالش بکشند.

بر همین اساس، گفته می‌ شود بیشتر مردم آمریکا این روز‌ها چندان دل خوشی از رئیس جمهورشان ندارند. نتایج این نظرسنجی که از سوی شبکه تلویزیونی ان بی سی با همکاری روزنامه‌ وال استریت ژورنال انجام شده‌، نشان می‌دهد 52 درصد از آمریکایی‌ ها از شیوه‌ مدیریت ترامپ بر همه گیری ویروس کرونا ناراضی هستند. چهار درصد از آنها نظری ندارند و تنها 44 درصد از مردم آمریکا، مدیریت ترامپ را می‌ پسندند.

در این نظرسنجی همچنین از مردم آمریکا خواسته شد میزان اعتمادشان را به رئیس جمهور بیان کنند. تنها 36 درصد از آمریکایی‌ها به سخنانی که از زبان رئیس جمهورشان می‌ شنوند اعتماد دارند. این در حالی است که 69 درصد از مردم به هر آنچه که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ های واگیر بگوید اعتماد دارند.

بر این اساس آمریکایی ها بسیار بیشتر به «آنتونی فاوچی» متخصص کاخ سفید در بیماری‌ های مسری و «اندرو کومو» فرماندار ایالت نیویورک درباره بحران بهداشت کنونی اعتماد دارند تا به آنچه دونالد ترامپ می‌ گوید.

از هر 5 آمریکایی، 3 نفر گفتند که به گفته‌ های دکتر فاوچی درباره ویروس کرونا اعتماد دارند. تنها 8 درصد به اظهارات علنی فاوچی که مشاور دیرینه کاخ سفید در زمینه بیماری‌ های مسری است و در کابینه‌ های دموکرات و جمهوری‌ خواه خدمت کرده است، اعتماد ندارند.

46 درصد پاسخ‌ دهندگان این نظرسنجی گفتند که به اظهارات علنی فرماندار دموکرات ایالت نیویورک درباره کرونا اعتماد دارند و در مقابل، تنها 17 درصد گفتند به او اعتماد ندارند.

فرمانداران احتمالا بزرگترین نفع سیاسی را از ویروس کرونا برده‌ اند، چرا که 2 نفر از هر 3 پاسخ دهنده گفته است که به فرماندار ایالت خود اعتماد دارد. در قیاس با اینها، 20 درصد از پاسخ دهندگان به فرمانداران ایالات خود بی‌ اعتماد بودند.

در این نظرسنجی «جو بایدن» هنوز در سطح کشور با 49 درصد پیشتاز آرای 42 درصدی ترامپ است.

روند کاهشی میزان محبوبیت ترامپ و افزایش نارضایتی از عملکرد او، از جمله عواملی است که زمینه را برای خشم و عصبانیت وی فراهم می‌ آورد. ترامپ حتی با آن دسته از هم پیمانان تجاری و سیاسی خود نیز دعوا دارد که می‌ گویند فرایند بازگشایی کسب و کار‌ها و بازگشت به وضعیت عادی در آمریکا ماه‌ ها طول می‌ کشد.

همچنین‎ مرکز پژوهشی «پیو» هفته گذشته نتایج تازه‌ ترین نظرسنجی خود را منتشر و تاکید کرد: دو سوم آمریکایی‌ ها بر این باورند که ترامپ در واکنش به همه گیری کرونا خیلی دیر دست به کار شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.