ترامپ٬ راتکلیف را برای بار دوم به عنوان مدیر جدید اطلاعات ملی آمریکا معرفی کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، نیویورک تایمز گزارش داد رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار پیامی توییتری، نماینده جمهوری‌ خواه کنگره را کاندیدای پست مدیریت سازمان اطلاعات ملی آمریکا معرفی کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت: «خوشحالم که کاندیداتوری راتکلیف (جان راتکلیف عضو جمهوری خواه کنگره) را به عنوان مدیر اطلاعات ملی (DNI) اعلام کنم. این روند می‌ توانست زودتر به اتمام برسد، اما جان خواست تا پایان گزارش بازرس کل صبر کند.»

این دومین بار است که جان راتکلیف برای تصدی این پست معرفی می شود. این نماینده جمهوری‌ خواه ایالت تگزاس در مجلس نمایندگان، سال گذشته کمی پس از معرفی به عنوان کاندیدای «مدیر اطلاعات ملی» انصراف خود را اعلام کرد.

رسانه‌ های خبری آمریکا گزارش داده بودند که جان راتکلیف درباره سوابق خود بزرگ نمایی کرده است.

رئیس‌ جمهور آمریکا روز اول اسفند ماه، با انتشار توئیتی خبر داد که «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان را به عنوان سرپرست اطلاعات ملی آمریکا منصوب کرده است.

دونالد ترامپ در ژوئیه 2019، «دن کوتس» مدیر سابق اطلاعات ملی آمریکا را برکنار کرد و طبق روال معمول با انتشار یک پیام توئیتری اعلام کرد که کوتس در اوت 2019 از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد و در همان زمان نیز اعلام کرد که راتکلیف نماینده جمهوری‌ خواه ایالت تگزاس در کنگره، جایگزین وی خواهد شد.

مدیر اطلاعات ملی آمریکا از سوی رئیس‌ جمهور کاندید می‌ شود و باید به تائید سنا برسد. اکثریت سنای آمریکا در دست جمهوری‌ خواهان، یعنی هم‌ حزبی‌ های دونالد ترامپ قرار دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.