مکان: نیویورک، آمریکا/ منبع: دیلی میل

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، یک خودروی وانت شب گذشته با ورود به خط ویژه دوچرخه سواران و حرکت در مسیر مخالف به عابران پیاده و دوچرخه‌ سواران در شهر «منهتن» نیویورک برخورد کرد و شماری را کشت و زخمی کرد. مهاجم در نوشته‌ ای مدعی شده که این حمله را به نام گروه داعش انجام داده است.

«بیل دبلازیو» شهردار نیویورک ساعاتی پس از این حادثه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که در این حادثه دستکم هشت نفر کشته شده اند. در این راستا مقامات آرژانتین از کشته شدن پنج تن از اتباع خود در حمله نیویورک خبر دادند.

«جیمز اونیل» کمیسر ارشد پلیس نیویورک نیز گفته است در این حادثه مردی که وانت اجاره ای فروشگاه «هوم دیپو» را رانندگی می کرد به عابران و در مسیر خط ویژه به دوچرخه سواران زد.

کمیسر ارشد پلیس نیویورک می گوید راننده پس از برخورد خودرو با اتوبوس، در حالی که ظاهرا دو اسلحه در دست داشت از این وانت پیاده شد.

وی افزود: این حادثه «تروریستی» است. راننده فردی 29 ساله و ازبک است که به هنگام پیاده شدن از وانت شعار سر داده است که نشان می دهد این حادثه تروریستی است.

با این حال اف‌ بی‌ آی هنوز رسما این حمله را «تروریستی» ندانسته است، اما می گوید با آن به عنوان حملات تروریستی برخورد خواهد شد و تحقیقات در این مسیر ادامه خواهد یافت.

به گفته جیمز اونیل، راننده زخمی است و هم اکنون در یکی از بیمارستان های نیویورک بستری شده است.

طبق این گزارش، 15 نفر در این حادثه نیز به شدت زخمی شده اند. نیویورک تایمز شمار زخمی ها را 20 تن اعلام کرده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز در پیامی با خانواده های قربانیان این حمله ابراز همدردی کرده است.

ترامپ در این پیام تاکید کرده است: «ما به یاد قربانیان حمله تروریستی امروز در شهر نیویورک هستیم و برای آنها و خانواده هایشان دعا می کنیم. دولت من، پشتیبانی کاملی شامل یک تحقیقات مشترک با اداره اف بی آی، در اختیار نیروی پلیس شهر نیویورک قرار خواهد داد.»

وی در توییتی دیگر نوشته است: «ما از امدادگران و نیروهایی که مظنون را متوقف کرده و کمک های فوری به قربانیان این حمله بزدلانه ارائه کردند، سپاسگزاریم. این زنان و مردان شجاع نشانگر روحیه واقعی شجاعت و استقامت آمریکایی هستند. من همچنان از نزدیک تحولات را پیگیری خواهم کرد.»

دونالد ترامپ همچنین در توییتر خود نوشته است که در واکنش به حمله نیویورک دستور سختگیرى ها بیشتر برای ورود افراد به آمریکا را صادر کرده است.

به گزارش سی‌ ان‌ ان، پلیس نیویورک راننده این وانت سفید رنگ اجاره‌ ای را به ضرب گلوله از ناحیه پا زخمی کرده و او هم اکنون در بازداشت است. گفته می شود، این خودرو پس از برخورد با یک اتوبوس مخصوص دانش آموزان متوقف شده است.

رسانه های آمریکا می گویند، دو دانش آموز و دو نفر دیگر از سرنشینان اتوبوس زخمی شده اند.

شاهدان عینی گفته اند که راننده این خودرو که دست کم یک سلاح در دست داشته، پس از پیاده شدن از خودرو فریاد می زده است: «الله اکبر.» شاهدان همچنین گفته اند، که صدای شلیک هفت یا هشت گلوله را شنیده اند.

فروشگاه لوازم ساختمانی و خانگی «هوم دیپو» در ایالت «نیوجرسی»  نیز ضمن تایید این که وانت را اجاره داده، اعلام کرده است که در حال همکاری با پلیس فدرال در این زمینه است.

گزارش رسانه های آمریکا حاکی است که راننده این خودرو «سیف‌ الله حبیب‌ الله‌ ویچ صاحب‌ اف» شهروند ازبکستان است و در سال 2010 وارد آمریکا شده است. گفته می شود وی از ایالت «فلوریدا» به نیویورک سفر کرده است.

 

مکان: نیویورک، آمریکا

منبع: دیلی میل

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.