طوفان کرونا بار دیگر متوجه جامعه آمریکا شده است. کارشناسان هشدار می دهند اگر روند تغییر نکند، این کشور به ابتلای 100 هزار نفر در روز می رسد.

 

به گزارش جماران، سی ان ان گزارش داد هر ساعت بر شمار جان باختگان و موارد ابتلا به بیماری کووید19 در آمریکا افزوده می ‌شود. 

بررسی ‌ها نشان می ‌دهد موارد ابتلا به بیماری کووید19 در 36 ایالت آمریکا در حال افزایش است و موج جدید ابتلا به کرونا در این ایالت ‌ها شکل گرفته است. در آمریکا نیز 127 هزار و 258 نفر به علت ابتلا به کرونا جانشان را از دست داده اند. شمار افراد آلوده به کرونا نیز در آمریکا به 2 میلیون و 623 هزار و 217 نفر رسیده است.

این در حالیست که «آنتونی فائوچی» مشاور ارشد بیماری ‌های واگیردار دولت آمریکا هشدار داد که در صورت جدی گرفته نشدن هشدارها از سوی مردم، احتمال ابتلای روزانه 100 هزار نفر به ویروس کرونا در این کشور وجود دارد.

دکتر فائوچی مدیر موسسه آلرژی و بیماری ‌های عفونی آمریکا با حضور در جلسه استماع مجلس سنا با انتقاد از وضعیت مدیریت بیماری و بی‌ ملاحظگی شهروندان گفت که موارد جدید شیوع ویروس کرونا «تمام کشور را با خطر» مواجه کرده است.

وی همچنین گفت که نیمی از موارد تازه ابتلا به چهار ایالت بزرگ در جنوب و غرب یعنی فلوریدا، آریزونا، تگزاس و کالیفرنیا مربوط می شود.

او گفت: «خیلی واضح است که فعلا بر اوضاع کنترل کاملی نداریم و «من خیلی نگرانم، چون می‌ توان بسیار بد شود.»

روز سه شنبه آمار روزانه ابتلا برای چهارمین بار در پنج روز گذشته بیش از 40 هزار مورد افزایش پیدا کرد. این جهش حداقل 16 ایالت را وادار به متوقف کردن یا معکوس کردن برنامه های بازگشایی کرده است.

وی تاکید کرد: کشور در مسیر اشتباهی قرار دارد. اگر روند تغییر نکند من متعجبم نخواهم شد که به ابتلای 100 هزار نفر در روز برسیم.

مشاور ارشد کاخ سفید آمریکا در روند مقابله با کووید19 می ‌گوید هم اکنون روزانه شمار مبتلایان جدید 40 هزار نفر است و اگر تدابیر گسترده در سراسر کشور برای جلوگیری از همه گیری اتخاذ نشود، شمار مبتلایان روزانه به 100 هزار نفر خواهد رسید.

وی تاکید کرد نباید همه توجه را بر مناطقی که هم اکنون با افزایش سریع شمار مبتلایان مواجه اند، متمرکز کنیم. چنین رویکردی کل کشور را به مخاطره می‌ اندازد.

مشاور ارشد کاخ سفید آمریکا در روند مقابله با کووید19 خواستار رعایت کامل مقررات از جمله پوشیدن ماسک و فاصله اجتماعی برای مقابله شیوع این بیماری همه ‌گیر شده است.

دکتر فائوچی همچنین گفت که هیچ تضمینی نیست که به زودی واکسن به دست خواهد آمد، اما دانشمندان براساس اطلاعات و داده با احتیاط خوش بین هستند که واکسن در سال 2021 در دسترس خواهد بود.

او تصریح کرد: در اوایل سال جدید دوزهای واکسن مهیا خواهد شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در این اوضاع باید به فکر رهبری مردم باشد زیرا طوفان بار دیگر متوجه جامعه آمریکا شده است. از روز گذشته در 15 ایالت آمریکا، بالاترین رقم ثبتی موارد ابتلا به بیماری کووید19 ثبت شده است. در 25 ایالت دیگر نیز موارد ابتلا به بیماری کووید19 بین 10 تا 50 درصد افزایش یافته است. با این اوصاف می‌ بینیم که آمریکا در زمینه درگیر بودن با این بحران، وضعی شبیه هم پیدا کرده است.

با این اوصاف سوال مطرح این است که کاخ سفید چه موقع برای مقابله با این بحران فراگیر وارد عمل جدی خواهد شد.

عملکرد دولت ترامپ و به‌ ویژه شخص رئیس جمهور برای مدیریت «بد» مبارزه با بیماری کووید19 به شدت محل انتقاد سیاست ‌مداران و رسانه‌ های آمریکایی بوده است.

در یکی از تازه‌ ترین موارد «لامر الکساندر» ، سناتور جمهوری خواه «تنسی» و رئیس کمیته بهداشت، آموزش، کار و بازنشستگی مجلس سنا از دونالد ترامپ خواست تا در انظار عمومی ماسک بزند تا الگویی برای هواداران پرشمارش باشد.

لامر می ‌گوید مساله ماسک زدن آن چنان سیاسی شده است که هواداران ترامپ، برخلاف مخالفانش، ماسک نمی ‌زنند.

پیشتر فرماندار نیویورک گفته بود که تقریبا نیمی از آمریکایی هایی که به این ایالت سفر می کنند باید خود را قرنطینه کنند.

«اندرو کومو» اکنون ساکنان 16 ایالت را در فهرست قرنطینه قرار داده است که در صورت سفر به نیویورک باید اجرا شود.

«کالیفرنیا، جورجیا، آیووا، آیداهو، لوئیزیانا، می سی سی پی، نوادا و تنسی» ایالاتی هستند که نام آنها تازه به فهرست اضافه شده است. قبلا «آلاباما، آرکانزا، آریزونا، فلوریدا، کارولینای شمالی، کارولینای جنوبی، تگزاس و یوتا» در این فهرست قرار داشتند.

این دستور در مجموع شامل 48 درصد جمعیت آمریکا می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.