مقام‌ های بهداشتی آمریکا در مورد جهش نگران‌ کننده موارد ابتلا به کرونا در این کشور هشدار دادند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هیاتی از مقام های بهداشتی از جمله دکتر «آنتونی فائوچی» در جلسه یک کمیته مجلس نمایندگان آمریکا هشدار دادند برخی ایالات این کشور شاهد جهش نگران کننده موارد ابتلا به کرونا هستند.

مدیر موسسه ملی بیماری های مسری و آلرژی  و کارشناس ارشد بیماری های واگیردار در آمریکا به قانونگذاران گفته است از آنجا که برخی ایالات این کشور شاهد جهش نگران کننده موارد ابتلا به کرونا هستند، چند روز آینده برای جلوگیری از موارد تازه شیوع اهمیت حیاتی خواهد داشت.

شمار موارد ابتلا در برخی ایالات آمریکا به سرعت درحال صعود است. سه شنبه وضعیت شیوع کرونا در چند ایالت از جمله «آریزونا، کالیفرنیا، می سی سی پی، نوادا و تگزاس» بدتر شد و از نظر تعداد مبتلایان جدید در یک روز رکورد تازه ‌ای را ثبت کردند.

برخی از فرمانداران گفته ‌اند در نظر دارند تا بار دیگر محدودیت ‌ها را اعمال کند یا کاهش محدودیت ‌ها را به تعویق بیاندازند.

در ایالت آریزونا تنها در روز سه شنبه در حدود 3600 نفر مبتلای جدید به کرونا ثبت شده است. در ایالت تگزاس نیز پنج هزار مورد ابتلای جدید به این ویروس ثبت شده است.

چهار کارشناس ارشد امور بهداشتی دولت همچنین شهادت دادند که «دونالد ترامپ» هرگز به آنها نگفته از سرعت انجام تست کرونا در کشور بکاهند.

ترامپ در پایان هفته در یک تجمع انتخاباتی در «اوکلاهما» گفت که او از تیم خود خواسته است تست کمتری انجام دهند تا آمارهای رسمی بالا نرود.

کاخ سفید بعدا گفت که او «شوخی کرده بود».

دکتر فائوچی در این جلسه گفت: تا جایی که من می دانم، هرگز به هیچ یک از ما گفته نشده تست کمتری انجام دهیم. واقعیت این است که ما تست بیشتری خواهیم داشت.

او گفت: دو سه روز پیش 30 هزار مورد تازه ابتلا ثبت شد. این برای من خیلی نگران کننده است. چند هفته آینده برای رسیدگی به این جهش ها که در تگزاس، فلوریدا، آریزونا و سایر ایالات شاهدشان هستیم حیاتی خواهد بود.

فائوچی ادامه داد طی 40 سال گذشته با شیوع بیماری های ویروسی مقابله کرده ام. اما تاکنون یک ویروس واحد را ندیده ام که بین 20 تا 40 درصد از افراد آلوده هیچ علامتی نداشته باشند.

 به گفته وی، این تنها یکی از مشاهدات گیج کننده کرونا است.

این متخصص بیماریهای عفونی تاکید کرد: برخی از افراد آلوده علائم خفیف دارند، برخی هفته ها در رختخواب می گذرانند و بعد از بهبودی باز هم علائم را دارند.  برخی به بیمارستان می روند. برخی به اکسیژن احتیاج دارند.

وی گفت: با توجه به اشکال مختلف روند بیماری، تعدادی از هموطنان عدم رفتار مسئولانه در محیط خارج از خانه را نشان می دهند، زیرا ممکن است ناقل باشند.

دکتر فائوچی گفت: محتاطانه خوشبین هستم تا پایان 2020 واکسنی برای کرونا آماده شود.

سه مقام دیگر حاضر در این جلسه - مدیران مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، سازمان مواد غذایی و دارویی و وزارت بهداشت و خدمات انسانی - هم گفتند که هرگز دستوری در ورد کاهش تست به آنها داده نشده است.

دکتر «رابرت ردفیلد» مدیر مرکز پیشگیری از بیماری ها تست کردن را پایه حیاتی واکنش سازمان های بهداشتی توصیف کرد، اما گفت که تدابیر فاصله گیری اجتماعی در جلوگیری از گسترش ویروس موثرتر هستند.

او همچنین مردم را تشویق کرد امسال واکسن آنفلوآنزا بزنند و گفت: همین یک کار باعث نجات جان مردم می شود.

بیش از 123 هزار نفر در آمریکا به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌ ند. شمار موارد ابتلا به کرونا در جهان از 9 میلیون و 300 هزار نفر گذشته و آمار رسمی جان ‌باختگان در حال رسیدن به نیم میلیون تن است.

این در حالیست که دبیرکل سازمان ملل ضمن آن ‌که از «نبود هرگونه هماهنگی» بین کشورها در روند مقابله با همه ‌گیری کووید19 شدیدا انتقاد کرده، می‌گوید این شرایط «مایوس‌ کننده است».

«آنتونیو گوترش» در گفت ‌و گو با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته لازم است دولت‌ ها و کشورها درک کنند با تک ‌روی «شرایطی را ایجاد می ‌کنند که کنترل ‌ناپذیر خواهد شد».

گوترش افزود کشورها نه تنها در رون مقابله با همه‌ گیری فعلی باید همکاری و هماهنگی داشته باشند، بلکه باید در روند دستیابی به درمان، مکانیزم آزمایش ‌ها و کارآزمایی بالینی، واکسن و دسترسی همگانی نیز به تعامل برسند.

او بار دیگر تاکید کرد که جهان در میانه بدترین چالش بین ‌المللی از زمان جنگ دوم جهانی قرار گرفته‌است و باید یک آتش ‌بس عمومی در تمام کشمکش ‌ها و درگیری ‌های نظامی برپا شود.

او همچنین افزود با وجود آن‌که بین دولت‌ ها هماهنگی وجود ندارد، اما صدای جوامع محلی و مردم، بیش از هر زمان دیگری شنیده می ‌شود، و آنها از جمله خواستار دسترسی همگانی به واکسن احتمالی هستند: «واکسنی برای مردم، نه واکسنی که به نزاعی بین کشورها تبدیل شود، نه واکسنی که ثروتمندها را ثروتمندتر کند و مردم فقیر را به حال خود رها کند.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.