بولسونارو هم تهدید به خروج برزیل از سازمان جهانی بهداشت کرد.

 

به گزارش جماران، «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهور برزیل تهدید کرد که کشورش به دلیل آنچه او «پیش داوری های ایدئولوژیک» سازمان جهانی بهداشت خواند، از این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد خارج خواهد شد.

تهدید رئیس جمهور برزیل در حالی مطرح می شود که «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی او خروج کشورش از سازمان جهانی بهداشت را رسما اعلام کرده است.

ژائیر بولسونارو از ابتدای شیوع بیماری همه گیر کووید 19 تلاش کرد که خطر این بیماری را کم اهمیت جلوه دهد. او همچنین مانند رئیس جمهور آمریکا از مصرف داروی «هیدروکسی کلروکین» برای پیشگیری از ابتلا به ویروس جدید کرونا و معالجه بیماری کووید 19 دفاع می کند.

دانشمندان در مورد تاثیر داروی هیدروکسی کلروکین در پیشگیری از ابتلا به نوع جدید کرونا یا معالجه کووید 19 اتفاق نظر ندارند.

رئیس جمهور راست افراطی برزیل از مخالفان اجرای قرنطینه و دیگر محدودیت های اعمال شده برای جلوگیری از شیوع کرونا در این کشور است. او بارها از فرمانداران و شهردارهایی که دست به اجرای قرنطینه زده اند انتقاد کرده است. از ژائیر بولسونارو به عنوان «ترامپ استوایی»، «ترامپ کوچک» یا «ترامپ برزیل» یاد می شود.

از سوی دیگر وزیر بهداشت برزیل در آخرین آماری که جمعه شب از شیوع  کرونا در این کشور ارائه کرد اشاره ای به شمار کل جان باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس در برزیل نکرد.

بررسی ها نشان می دهد که شمار قربانیان شیوع این بیماری همه گیر در برزیل از 35 هزار نفر فراتر رفته است. برزیل اکنون پس از آمریکا و انگلیس بیشترین خسارت جانی را از شیوع کرونا دیده است.

تعداد افرادی که نتیجه تست کرونای آنها در برزیل مثبت اعلام شده بیش از 645 هزار نفر است. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان صحت این رقم را به دلیل عدم وجود تست کافی در برزیل زیر سوال می برند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.