تاکنون 244 هزار نفر در سراسر جهان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده ‌اند. در آمریکا بیش از 67 هزار نفر جان خود را از دست داده ‌اند که از این نظر بیشترین مرگ و میر بر اثر کرونا را جهان دارد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، سازمان جهانی بهداشت کل تعداد ابتلا به کرونا در آمریکا را 1,160,774 و تعداد فوت شدگان را 67،444 و تعداد بهبود یافتگان را 173،725 اعلام کرد.

دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا از ثبت 1435 مورد جدید مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته در این کشور خبر داد.

با وجود قرنطینه بیش از نیمی از جمعیت جهان در مجموع تاکنون 3,484,567 نفر از زمان ظهور این بیماری در ماه دسامبر به کرونا مبتلا شده اند.

 

Untitled

 

همچنین 244 هزار و 787 نفر در سراسر جهان بر اثر ابتلا به کووید19 جان باخته ‌اند. شمار بهبودیافتگان هم امروز به یک میلیون و 123 هزار و 212 نفر رسید.

اخبار مرتبط با شیوع کرونا را در بخش زیر می خوانیم:​

حملات هکری به سازمان جهانی بهداشت

بسیاری از جنایتکاران فضای مجازی شیوع ویروس کرونا را فرصتی مناسب برای گسترش دامنه تخلفات و کلاهبرداری ‌های خود تصور کرده‌ اند و به اقداماتی همچون جمع آوری پول با ادعای کمک به مبتلایان به کرونا، فروش کالاهای تقلبی درمان کرونا، تبلیغ تجهیزات ضدعفونی و بهداشتی بی کیفیت، طراحی حملات فیشینگ با سوء استفاده از ترس مردم از کرونا، حمله به شبکه‌ های وی پی ان کارمندان دورکار و غیره روی آورده‌ اند.

در همین راستا حملات هکری علیه کارکنان این سازمان پنج برابر شده و به طور همزمان طراحی حملات فیشینگ و ارسال ایمیل ‌های فریبنده برای فریب مردم نیز رشد چشمگیری یافته است.

 

رقم واقعی مرگ و میر در آمریکا خیلی بالاتر است

در آمریکا آمار مرگ در اثر ابتلا به کرونا از 67 هزار نفر بالاتر رفته، هرچند برخی کارشناسان می گویند که رقم واقعی می تواند خیلی بالاتر باشد.

داده های تازه سازمان مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا نشان می دهد که کل آمار درگذشتگان در هفت ایالتی که بیشترین ابتلا را داشته اند از 8 ماه مارس تا 11 آوریل 50 درصد بالاتر از میانگین سال های پیش بوده است.

به این ترتیب محققان می گویند شاید بتوان درگذشت حدودا 9 هزار نفر دیگر در این مدت را به کرونا نسبت داد.

همزمان بیش از نیمی از فرمانداران ایالتی در آمریکا محدودیت های مربوط به این اپیدمی را کاهش داده اند که همزمان با ادامه اعتراضات علیه دستور «ماندن در خانه» است.

با این حال بسیاری از مقام های بهداشتی نسبت به کاهش سریع مقررات فاصله گیری اجتماعی ابراز نگرانی می کنند.

از سوی دیگر در نیویورک به عنوان کانون بزرگ شیوع در آمریکا، فرماندار این ایالت گفت که آمار روزانه مرگ نسبت به چند روز اخیر کمی افزایش یافته است. 299 نفر دیگر در 24 ساعت اخیر در این ایالت جان باخته اند.

 

محبوبیت ترامپ به پایین‌ ترین حد رسید

در همین حال محبوبیت ترامپ هم به پایین‌ ترین حد رسیده است.  طبق نظرسنجی جدید مشترک «ای بی سی و ایپسوس» فقط 42 درصد از مردم آمریکا از ترامپ رضایت دارند.

 

 ثبت 4970 مورد جدید ابتلا در برزیل

وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد طی 24 ساعت گذشته 4970 مورد جدید ابتلا به کرونا و 421 مورد مرگ و میر دیگر به آمار این کشور اضافه شده است. به این ترتیب، تعداد کل موارد آلودگی در برزیل به 95559 مورد و تعداد کل موارد مرگ بر اثر این ویروس در برزیل به 6750 مورد رسید.

در همین راستا پاسخ «جائیر بولسونارو» رئیس جمهور راستگرای تندرو که اعتقاد چندانی به خطرناک بودن کرونا ندارد، جنجالی بزرگ آفریده است. وی در پاسخ به این پرسش که آمار و مرگ در کشورش از پنج هزار نفر گذشته است، گفت: «خب که چه؟! از آن موقع تا الان به بیش از 6300 نفر رسیده است.»

 

1349 مورد جدید در مکزیک

وزارت بهداشت مکزیک از 1349 مورد جدید آلودگی به کرونا در این کشور خبر داد. به این ترتیب، شمار موارد آلودگی در مکزیک به 22088 مورد رسید.

این وزارتخانه همچنین از 89 مورد جدید مرگ بر اثر کرونا در مکزیک خبر داد. به این ترتیب، شمار موارد مرگ در مکزیک به 2061 مورد رسید.

رئیس آژانس حمایت از مصرف کنندگان در مکزیک در توییترش اعلام کرد آزمایش کرونای وی مثبت شده است.

 

370 مورد جدید آلودگی در پاناما

وزارت بهداشت پاناما اعلام کرد این کشور 370 مورد جدید آلودگی به کرونا را ثبت کرد. به این ترتیب، شمار موارد آلودگی به کرونا در پاناما به 7090 مورد رسید.

وزارت بهداشت پاناما همچنین تعداد کل جان باختگان در این کشور را 197 نفر اعلام کرد.

 

کاهش تدریجی محدودیت ‌ها در کشورهای اروپایی

از فردا دوشنبه با کاهش تدریجی مقررات شدید منع تردد در اسپانیا، پوشیدن ماسک در شبکه حمل و نقل عمومی این کشور اجباری خواهد شد.

دولت اسپانیا 6 میلیون ماسک، عمدتا در ورودی شبکه حمل و نقل عمومی، توزیع خواهد کرد و7 میلیون ماسک دیگر برای توزیع در اختیار مقام های محلی خواهد گذشت.

بزرگسالان در اسپانیا برای اولین بار بعد از چندین هفته اجازه پیدا کردند برای ورزش بیرون بروند. مقررات منع تردد برای کودکان زیر 14 ساله یک هفته پیش کاهش یافته بود.

آمار کل مرگ در اسپانیا اکنون 24824 مورد است اما شمار روزانه قربانیان در حال کاهش بوده است.

بالاترین آمار مرگ در اروپا به ایتالیا مربوط می شود و پس از آن انگلیس و اسپانیا قرار دارند.

مقررات منع تردد در سایر کشورهای اروپایی هم درحال تسهیل بوده است، هرچند مقررات فاصله گیری اجتماعی به قوت خود باقیست. برخی کشورها پوشیدن ماسک در فروشگاه ها و شبکه حمل و نقل عمومی را الزامی کرده اند.

فرانسه اعلام کرد که تدابیر اضطراری ملی که هم اکنون برقرار است را تا 24 ژوئیه تمدید خواهد کرد. 

در اتریش فروشگاه های کوچک دو هفته پیش باز شدند اما حالا کلیه فروشگاه ها مجوز شروع کار را خواهند داشت. آرایشگاه ها هم باز خواهند شد.

مجارستان برای اولین بار بعد از چند هفته اجازه سفرهای تجاری از سایر کشورها را خواهد داد و در آلمان کلیساها، موزه ها و زمین های بازی کودکان از فردا دوشنبه باز خواهد شد.

در نروژ سینماها از روز 7 مه با ظرفیت 50 نفر در هر سالن باز خواهد شد و در جمهوری چک از روز 11 مه با ظرفیت 100 نفر در هر سالن.

 

مرگ 621 بیمار کرونایی در انگلیس 

تازه ‌ترین گزارش ‌های رسمی نشان می‌ دهد شمار جان باختگان کرونا در انگلیس با 621 نفر افزایش طی 24 ساعت به 28131 نفر رسید. شمار مبتلایان به بیماری کووید19 هم در این کشور با 4806 نفر افزایش طی 24 ساعت اخیر به 182260 نفر رسیده است.

شمار جان باختگان کرونا در انگلیس در دو هفته اخیر بیش از 13 هزار نفر و شمار مبتلایان قطعی به بیماری کرونا حدود 70 هزار نفر افزایش یافته است.

 

تظاهرات در انگلیس

شماری از مخالفان محدودیت ‌های کرونایی در انگلیس با نقض مقررات منع تجمع و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مرکز لندن و نزدیکی پارلمان این کشور تظاهرات کردند.

آنان با درآغوش گرفتن یکدیگر توصیه‌ های بهداشتی درباره ضرورت رعایت فاصله اجتماعی حدود دو متر از یکدیگر را به سخره گرفتند که شماری از آنان به دست پلیس بازداشت شدند.

 

جانسون با مردم انگلیس صحبت می ‌کند

انتظار می‌رود «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در سخنرانی اش با مردم کشورش در یکشنبه درباره اقدامات کاهش قرنطینه صحبت کند.

 

افزایش تعداد فوتی ‌ها در ایتالیا با مرگ 474 نفر 

ایتالیا از مرگ 474 نفر بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد که این آمار طی هفته های اخیر بیشترین رقم فوت شده‌ ها طی 24 ساعت می ‌باشد.

این افزایش آمار قربانیان تنها دو روز قبل از شروع کاهش قرنطینه خانگی در ایتالیا روی می‌ دهد. نزدیک به 29 هزار نفر تا امروز در ایتالیا بر اثر ابتلا به کووید19 جان خود را از دست داده اند. با این حال تعداد بهبود یافتگان هم افزایش یافته است.

 

فوتی ‌ها در فرانسه به بیش از 24 هزار نفر رسید

طی 24 ساعت گذشته، کووید19 موجب مرگ 166 نفر دیگر در فرانسه شد.

بر اساس بیانیه وزارت بهداشت، از این تعداد متوفی، 15487 نفر در بیمارستان‌ ها و 9273 نفر در مراکز اجتماعی به خصوص خانه‌ های سالمندان فوت کرده اند.

تعداد کل بیماران بستری شده در فرانسه در روز شنبه به 25827 نفر رسید. طی 24 ساعت گذشته 453 نفر به تعداد بیماران بستری شده افزوده شد.

 

بحران غذا در فرانسه

توزیع مواد غذایی برای اقشار آسیب پذیر در فرانسه هر روز در حال افزایش است.

در منطقه «کلیشی-سو-بواَ» در حومه شهر پاریس، صف‌ های طولانی انتظار برای دریافت مواد غذایی تشکیل شده است.

با بحران سلامتی که فرانسه با آن دست و پنجه نرم می ‌کند، شمار بسیاری از خانواده‌ ها دیگر توان تامین مایحتاج خود را ندارند.

 

793 مورد جدید آلودگی در آلمان 

موسسه روبرت کخ اعلام کرد شمار موارد تایید شده آلودگی به کرونا در آلمان با 793 مورد افزایش به 162496 مورد رسید.

این موسسه همچنین اعلام کرد شمار جان باختگان بر اثر کرونا در آلمان با 74 نفر افزایش به 6649 نفر رسید.

 

مرکل: برای توسعه واکسن کرونا به حدود 8 میلیارد یوروی دیگر نیاز داریم

صدراعظم آلمان گفت: برای توسعه واکسن بیماری کرونا به حدود 8 میلیارد یوروی دیگر نیاز داریم.

 

شیوع بی سابقه کرونا در روسیه 

سازمان جهانی بهداشت، تعداد کل مبتلایان به کرونا در روسیه را 124054، فوت شدگان را 1222 و بهبودیافتگان را 10513 نفر اعلام کرد.

روسیه هم گفت که آمار مبتلایان 9623 نفر افزایش یافته است که جهش بی سابقه دیگری از زمان آغاز شیوع کرونا در این کشور است.

شهردار مسکو گفت تخمین می زند که حدود 2 درصد جمعیت پایتخت - یعنی بیش از 250 هزار نفر - مبتلا شده باشند.

 

ترکیه همچنان مقام نخست تعداد مبتلایان در آسیا  را ثبت کرده است  

موارد کل ابتلا به کرونا در ترکیه 124375 و تعداد فوت شدگان 3336 و تعداد بهبود یافتگان 58259 ثبت شده است.

 

چینی‌ ها که عملا دیگر مورد جدیدی را گزارش نمی‌ کنند

چینی ‌ها که عملا دیگر مورد جدیدی را گزارش نمی‌ کنند، جمعه نخستین تعطیلات واقعی خود را از آغاز بحران، شروع کردند.

شهر ممنوعه(ووهان) بازگشایی شد هر چند به صورتی محدودتر از معمول.

در هنگ کنگ، پارک‌ های شهر در تعطیلات آخر هفته و به لطف هوایی آفتابی مملو از جمعیت شدند.

 

تایلند

تایلند قصد دارد رستوران ها، سالن‌ های آرایش و ورزشگاه‌ ها را دوباره باز کند.

تایلند امروز یکشنبه از سه مورد جدید آلودگی به کرونا در این کشور خبر داد. به این ترتیب، شمار موارد آلودگی در تایلند به 2969 مورد رسید. از آغاز شیوع کرونا در تایلند تاکنون 54 نفر بر اثر این ویروس جان باخته اند.

 

وضعیت در هند

در هند هم مقام ها درحال بررسی این موضوع هستند که آیا شمار بی سابقه ابتلا که جمعه گزارش شد فقط جهشی موقتی بود یا بخشی از یک روند نگران کننده تازه است.

نیمی از 2293 مورد تازه که در این کشور گزارش شد مربوط به ایالت «ماهاراشترا» بود. این ایالت شامل شهر «بمبئی» پایتخت تجاری هند می شود.

هند تاکنون از ابتلای 37336 نفر و مرگ بیش از 1100 نفر در طول این اپیدمی خبر داده است.

مقررات شدید منع تردد برای بیش از پنج هفته در سراسر هند برقرار بوده است. وزیر کشور هند می گوید بخش عمده این مقررات حداقل تا 17 مه ادامه می یابد.

 

پاکستان

پاکستان هم از تایید 1300 مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور خبر داده است. شمار مبتلایان در پاکستان به طور رسمی 18 هزار نفر اعلام شده است.

 

عراق

وزارت بهداشت عراق از ثبت 66 مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور و افزایش شمار مبتلایان به این بیماری به 2219 نفر خبر داد.  

 

سوریه ممنوعیت تردد بین استانی را تمدید کرد

وزارت کشور سوریه امروز یکشنبه در راستای اجرای تصمیم گروه دولتی راهبرد مبارزه با کرونا، ممنوعیت تردد بین استانی را تا اطلاع ثانوی تمدید کرد.

تیم رسیدگی به کرونا در اواخر آوریل برای نخستین بار به مدت 3 روز برای مردم امکان سفر بین استانی را فراهم کرده بود.

دولت سوریه در اوایل فروردین اعلام کرد که اقدامات جدیدی همچون منع سفرهای داخلی را برای مقابله با گسترش شیوع ویروس کرونا در کشور به اجرا درآورده است.

 

محمدعلی الحوثی: متجاوزان مسئول هر مورد ابتلا به کرونا در یمن هستند

«محمدعلی الحوثی» عضو شورای سیاسی یمن گفت کشور‌های متجاوز مسئول هر مورد ابتلا به کرونا در یمن هستند.

الحوثی افزود: ائتلاف متجاوز به جای حرف زدن درباره نقض ادعایی آتش بس توهمی که هیچ پایه و اساسی ندارد، باید آنچه را به صورت یک طرفه اعلام کرده اند اجرا کنند.

 

بازگشایی مدارس در سرزمین های اشغالی

مدارس در سرزمین های اشغالی نیز قرار است از امروز یکشنبه به صورت تدریجی بازگشایی شوند.

 

افزایش شمار مبتلایان به 1009 نفر در تونس

وزارت بهداشت تونس از ثبت 11 مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور و افزایش شمار مبتلایان به 1009 نفر خبر داد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.