اوضاع شیوع کرونا در آمریکا به حد بحرانی و بسیار وخیمی رسیده است.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا طی یک روز به بالاترین حد خود از زمان آغاز همه‌ گیری یعنی به 40 هزار و 173 مبتلای جدید رسیده است. این در حالیست که «مایک پنس» معاون ترامپ در یک کنفرانس خبری تلویحا ارتباط سرعت گرفتن سرایت بیماری و بازگشایی ایالت‌ ها را منکر شد و گفت ایالت‌ های جنوبی مدت زیادی است که کسب و کار را از سرگرفته‌ اند و آمار بیماری در آنها تازه روی داده است.

در همین حال ایالات‌ تگزاس و فلوریدا با موج تازه‌ ای از شیوع ویروس کرونا مواجه شده‌ اند.

فرماندار تگزاس گفته تدابیری هدفمند را برای کاهش نرخ ابتلا در این ایالت پیش خواهد گرفت.

دانشگاه جان هاپکینز در آمریکا می ‌گوید بیشترین تعداد مبتلای جدید به کرونا در 24 آوریل (دو ماه پیش) به 36 هزار و 400 مورد رسیده بود. اما تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا طی دو هفته گذشته در آمریکا 60 درصد رشد داشته است.

فرمانداران تگزاس و فلوریدا دستور داده ‌اند که فرآیند کاهش محدودیت های مربوط به ویروس کرونا متوقف شود و بازگشایی کار کسب را در این دو ایالت به تعویق انداخته اند.

«گرک آبوت» فرماندار تگزاس دستور داده است که تمامی «بارها» و مشروب فروشی ها تعطیل شود و رستوران ها فقط با نیمی از ظرفیت حق فعالیت خواهند داشت. در فلوریدا نیز فروش مشروب در بارها ممنوع شد.

گرک آبوت گفته، واضح است که دلیل افزایش مبتلایان به ویروس کرونا تا حد زیادی به انواع خاصی از فعالیت ‌ها از جمله بارها مرتبط است که شهروندان در این مکان‌ ها تجمع می‌ کنند.

تا پیش از این گرک آبوت برنامه بازگشایی کامل کار و کسب در تگزاس را دنبال می‌ کرد.

طی سه روز اخیر بیش از 17 هزار مورد ابتلای جدید به کرونا در ایالت تگزاس شناسایی شده است. روز پنجشنبه این ایالت تقریبا شش هزار مورد ابتلای جدید داشت.

شمار مبتلایان جدید در ایالت فلوریدا نیز به 9 هزار نفر در یک روز رسید و تقریبا نسبت به دو روز پیش دو برابر شد.

آریزونا نیز یکی دیگر از کانون ‌های شیوع در آمریکاست. تحقیقات محلی نشان می‌دهد دولت این ایالت مهار همه‌ گیری را از دست داده است. فرماندار آریزونا به صاحبان کسب و کار برای بازگشایی «چراغ سبز» داده بود اما حالا می ‌گوید «چراغ زرد» است و از اهالی این ایالت خواسته «با احتیاط پیش بروند.»

در شهر هالیود در ایالت فلوریدا پوشیدن ماسک اجباری شده است.

تعداد موارد تازه ابتلا در ایالت‌ های دیگر مانند «آلاباما، کالیفرنیا، آیداهو، می سی ‌سی پی، میسوری، نوادا، اوکلاهما، کارولینای جنوبی و وایومینگ» نیز بی‌ سابقه بوده است. نیویورک و نیوجرسی از مسافرانی که از هشت ایالت فلوریدا، آلاباما، آرکانزاس، آریزونا تگزاس، یوتا، کارولینای جنوبی و شمالی می آیند خواسته ‌اند دو هفته در قرنطینه بمانند.

دکتر «آنتونی فائوچی» مدیر موسسه آلرژی و بیماری‌ های عفونی آمریکا و یکی از مقامات ارشد ستاد مبارزه با کرونای کاخ سفید هم هشدار داده است در صورتی که محدودیت‌ ها و مقررات برای فاصله گذاری اجتماعی با جدیت رعایت نشوند، کشور شاهد اوج گیری دوباره همه‌ گیری خواهد بود.

وی در اولین کنفرانس خبری مربوط به کرونا در دو ماه گذشته تاکید کرده است در چنین صورتی حتی مناطقی که وضعیت با ثباتی دارند، ممکن است دچار مشکل شوند.

دکتر فائوچی گفته است آمریکایی هایی که مسئولیت اجتماعی دارند، نگذارند که به بیماری کووید19 مبتلا شوند و بخشی از چرخه این همه‌ گیری باشند.

آمریکا بیش از هر کشور دیگری در جهان مبتلا به کرونا و قربانی از این ویروس داشته است. تعداد رسمی بیماران در این کشور تاکنون بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر و تعداد قربانیان بیش از 127 هزار نفر بوده است.

این در حالی است که مرکز مهار و مقابله با بیماری ‌ها در آمریکا اعلام کرده است آمار واقعی ابتلا در این کشور احتمالا حدود 20 میلیون نفر است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.