سیر تصاعدی کرونا در آمریکا ادامه دارد و میانگین ابتلای روزانه از رکورد ماه آوریل بالاتر رفت.

 

به گزارش جماران، خبرگزاری فرانسه گزارش داد در آمریکا تعداد بیمارانی که به تازگی به کووید19 مبتلا می ‌شوند، به رکوردی تازه نزدیک می‌ شود. روز پنجشنبه دستکم 39 هزار و 818 مورد جدید ابتلا در این کشور ثبت شد. این بالاترین میزان ابتلا در یک روز از زمان شیوع کرونا است. تاکنون این رکورد به 24 آوریل تعلق داشت. در آن روز 36 هزار و 426 مورد بیماری شناسایی شده بود.

در هفته جاری ایالت ‌های «آلاباما، آریزونا، کالیفرنیا، فلوریدا، آیداهو، می‌ سی‌ سی ‌پی، میسوری، نوادا، اوکلاهما، کارولینای جوبی و وایومینگ» از رکورد مبتلا شدن شهروندان به کرونا خبر داده ‌اند. 

فرماندار تگزاس برای متوقف کردن اپیدمی، به توقف روند خروج از قرنطینه تصمیم گرفته است.

«رابرت ردفیلد» مدیر مرکز مراقبت و پیشگیری از بیماری در وزارت بهداشت آمریکا برآورد می‌ کند که آمار  واقعی مبتلایان می‌ تواند 10 برابر ارقام اعلامی باشد. او در یک تله ‌کنفرانس گفت: «به ازای هر یک موردی که ثبت می‌ کنیم، احتمالا 10 مورد ابتلای ثبت نشده وجود دارد.»

آمریکا در حال حاضر 2,504,676 مورد ابتلا به کرونا را شناسایی و ثبت کرده که بیشترین رقم در سراسر دنیاست. 126,785 نفر نیز طبق اعلام مرکز مراقبت و پیشگیری از بیماری ‌ها درگذشته ‌اند.

بیشترین موارد ابتلای جدید به ویروس، نزد جوان‌ ها دیده می ‌شود؛ جمعیتی که به گفته ردفیلد، پیش از این تحت کنترل و تشخیص قرار نداشت.

رابرت ردفیلد می ‌گوید در حال حاضر حدود 110 منطقه آمریکا، نقاط خطر محسوب می ‌شوند. او با تاکید بر ضرورت توجه به همه این مناطق، ابراز نگرانی می‌ کند که ایالات جنوبی بیش از سایر مناطق، در معرض همه‌ گیری باشند: «شرایط هشداردهنده است و باید مراقب باشیم. مقررات بهداشتی و فاصله‌ گذاری باید اکیدا رعایت شوند؛ به‌ خصوص از سوی افراد آسیب‌ پذیر و کسانی که بیماری‌ های زمینه‌ ای دارند.»

 

بلاتکلیفی در استفاده از اپلیکیشن

«جی باتلر» مسئول بیماری‌ های عفونی در مرکز مراقبت و پیشگیری از بیماری آمریکا می ‌گوید هنوز هیچ یک از مقامات درباره اپلیکیشن هشداری کرونا، تصمیمی نگرفته‌ اند. او عنوان می‌ کند که چنین تدابیری، فواید و چالش ‌هایی دارند و تصمیم ‌گیری در این زمینه به فرمانداران و نهادهای ایالتی و محلی واگذار شده‌ است.

در حال حاضر در بسیاری از کشورهای جهان برای جلوگیری از شیوع کرونا از اپلیکیشن ‌های هشداردهنده استفاده می ‌شود که با آن زنجیره‌ های ابتلا قابل ردگیری و مدیریت است. اگر پاسخ تست کرونای یک کاربر مثبت باشد و آن را در اپلیکیشن وارد کرده باشد، به دیگر کاربرانی که اپلیکیشن را نصب کرده ‌اند، خبر داده می‌شود که در نزدیکی کسی به سر برده‌ اند که آلوده به ویروس بوده است. به این ترتیب زنجیره ‌های عفونی، سریع ‌تر شناسایی می ‌شوند.

در آلمان بیش از 8 میلیون نفر از این اپلیکیشن هشدار استفاده می ‌کنند. اپوزیسیون و همچنین مراکز و نهادهای حمایت از حقوق مصرف ‌کننده در آلمان می ‌گویند، دولت باید اختیاری ‌بودن استفاده از این اپلیکیشن را تضمین کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.