به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسین صومی شامگاه دیروز در جلسه مجمع سلامت و ستاد شهرستانی مقابله با کرونای میانه، میزان ابتلای کم و کاهش فوتی‌ها را سبب بهبود هر چه بیشتر اوضاع خواند.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصدد فوتی‌های ناشی از کرونا افراد ۵۰ سال به بالا هستند گفت: ۹۵ درصد از این فوتی‌ها نیز بیماری زمینه‌ای داشتند و تنها ۵ درصد بدون بیماری زمینه‌ای فوت کردند.

صومی میانگین مبتلایان به بیماری کرونا در سطح استان را ۵۰ سال و در شهرستان میانه ۵۳ سال اعلام کرد و افزود: میانگین سنی افراد فوت شده ناشی از کرونا در استان ۷۰ سال در استان و ۷۳ سال در شهرستان میانه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تراکم جمعیت را یکی از عوامل مهم در انتشار بیماری ذکر و اظهار کرد: خوشبختانه در شهرستان میانه با تراکم بالای جمعیت بنا بر مراودات بالا با سایر استان‌ها و شهرستان‌ها شاهد کنترل شیوع این ویروس هستیم که این امر با همت و تلاش اعضای ستاد مقابله با کرونا و مردم و خیرین حاصل شده است.

وی در پایان از جامعه روحانیت، هیئات مذهبی، فعالان فضاهای مجازی و رسانه‌ها در تنویر افکار عمومی و جلب و جذب کمک‌های مردمی و نیز آگاه سازی و اطلاع رسانی به مردم قدردانی کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.