حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار شامگاه یکشنبه در هجدهمین نشست ستاد استانی کرونای استان ایلام اظهارداشت: در اولین نماز جمعه بعد از کرونا به یاد درگذشت غریبانه متوفیان بیماری کرونا و تمام کسانی که در این بازه زمانی فوت شدند و خانواده های آنها به خاطر کرونا نتوانستند مراسم فاتحه بگیرند، مراسم ختمی برگزار خواهد شد.

وی در مورد پویش های عمومی کمک به نیازمندان هم افزود: در شهرستان ایلام با همکاری مردم و دستگاه های مختلف، چهار هزار نفر در رزمایش کمک مومنانه و پویش امید و همدلی مشارکت کردند و در قالب این پویش یک هزار و ۴۰۰ بسته اقلام خوراکی ضروری اهدا شد.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: از طرف بنیاد علوی نیز یک هزار بسته خوراکی به استان ایلام اهدا شد و ستاد اجرایی فرمان امام نیز سهم استان ایلام از دریافت اقلام خوراکی ضروری را از هشت هزار بسته به ۱۷ هزار بسته افزایش داد.

استاندار ایلام: شهرستان های سفید باید بیشتر از قبل موازین بهداشتی را رعایت کنند

استاندار ایلام گفت: انجام مناسک مذهبی از جمله برگزاری نماز جماعت و شب های قدر در شهرستان های با وضعیت سفید از فردا بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا با رعایت تمام موازین بهداشتی آزاد است.

قاسم سلیمانی دشتکی گفت: مناسک مذهبی با رعایت فاصله گذاری های اجتماعی و هوشمند و با حضور کمترین افراد جامعه باید برگزار شد.

 وی افزود: مردم شهرستان های بدره، دهلران، ملکشاهی و هلیلان در این استان که وضعیت آنها سفید و کم خطر  اعلام شده است باید بیشتر از قبل در رعایت موازین بهداشتی اهتمام داشته باشند تا به شرایط زمان کرونا باز نگردند.

سلیمانی دشتکی یادآور شد:  بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا مراسم شب های احیا با رعایت فاصله گذاری اجتماعی حتی الامکان در مکان های روباز و محدود و با حداقل جمعیت و به صورت مدیریت شده از طریق صدا و سیما برگزار می شود و مدارس در این نقاط هم از ۲۷ اردیبهشت ماه بازگشایی می شود.

وی در ادامه به روند کرونا در استان اشاره و اضافه کرد:  بالا رفتن آمار تعداد مبتلایان به خاطر افزایش تست ها و گسترش طرح های غربالگری است و در صورت شناسایی زودهنگام یک فرد مبتلا از ابتلای اطرافیان وی جلوگیری می شود.

استاندار ایلام گفت: عملیات ضد عفونی شهرها و معابر عمومی از کارها و اقدام های خوب صورت گرفته در استان بود که توسط نیروهای نظامی و انتظامی، سپاه و بسیج و ارتش و دیگر ارگان ها و نهادها و گروه های مردم نهاد به طرز شایسته ای انجام شد و باتوجه به اثرگذاری مثبت، این طرح باید ادامه پیدا کند. 

وی در خصوص پویش های مردمی کمک به اقشار و مشاغل آسیب دیده از کرونا اشاره کرد و افزود: ادارات، مردم، خیرین نهادها و ارگان ها کمک های نقدی و غیرنقدی بسیار خوبی داشتند و سامانه ای برای ثبت کمک های مردمی به افراد اسیب دیده از کرونا ایجاد شده است و از طریق این سامانه در بحث پرداختی ها به افراد آسیب دیده از کرونا ساماندهی درست صورت می پذیرد.

وی در ادامه از همکاری و همراهی اصناف و بازاریان در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند تشکر کرد و گفت: در عین حال باید در این شرایط اصناف و بازاریان که از کرونا آسیب دیده اند حمایت شوند و در نظارت ها و بازرسی ها با کسبه مماشات و برخورد یا تخلف ها تا حد امکان در قالب تذکر و ارشاد صورت بگیرد. 

سلیمانی دشتکی یادآور شد: ادارات باید با دو سوم نیروها اداره شوند و هیچ کارگاه و کارخانه و دستگاه اداری حق اخراج یا تعدیل نیروهای خود از جمله طرحی و شرکتی را ندارند و باید تا حد امکان به نیروها مرخصی و دورکاری بدهند.

وی گفت: باید هرچه زودتر مشکل آموزشی روستاهای دورافتاده که فاقد اینترنت یا شبکه های دیجیتال هستند مرتفع شود و همچنین دفاتر پیشخوان باید همچون نانوایی ها شماره گذاری اجتماعی را برای مراجعین انجام دهند و برای آنها نوبتدهی و تقسیم بندی تعریف کنند که هر مراجعه کننده چه روزی و چه ساعتی به دفاتر پیشخوان بروند تا از ایجاد اجتماع در این اماکن خودداری شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.