ایالت واشنگتن نخستین مورد جان باختن در آمریکا در اثر ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرد.

 

به گزارش جماران، خبرنگار المیادین در آمریکا گزارش داد که نخستین مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا ثبت شد.

این خبرنگار تأکید کرد که ایالت واشنگتن نخستین مورد جان باختن در آمریکا در اثر ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرد.

این در حالی است که نگرانی‌ها در آمریکا از شیوع این بیماری بالا گرفته است. بعد از آنکه در «سانفرانسیسکو» در ایالت «کالیفرنیا» وضعیت اضطراری اعلام شد، حالا سه مورد ابتلا به ویروس کرونا در ایالت‌های کالیفرنیا، واشنگتن و «اورگان» گزارش شده‌است.

 این سه نفر سابقه خروج از آمریکا در هفته‌های اخیر را نداشته‌اند. بر همین اساس متخصصان احتمال می‌دهند این ویروس از سوی افراد دیگری به این سه نفر منتقل شده است. وضعیت به خاطر فردی مبتلا به کرونا در ایالت اورگان نگران کننده است. با توجه به اینکه این فرد در مدرسه مشغول به کار است، احتمال ابتلای گسترده دانش‌آموزان آن مدرسه به کرونا بالا گرفته است. مسئولین محلی نیز تا اطلاع ثانوی مدرسه مذکور را تعطیل کرده‌اند.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا جمعه 28 فوریه با شوخی در خصوص کرونا گفت: «شما باید با ویروس کرونا همانطوری برخورد کنید که وقتی آنفولانزا گرفته‌اید.» وی سپس خطاب به پزشکانی که اطراف او ایستاده بودند از گفت: «آیا اینطور نیست؟»

او همچنین خاطره‌ای را برای خبرنگاران تعریف کرد و گفت: «هفته پیش باید یک نفر را می‌دیدم. خیلی وقت بود که او را ندیده‌ بودم. به او گفتم چه می‌کنی؟ گفت خوبم، مرا بغل کرد و بوسید. به او گفتم خوبی؟ او پاسخ داد خیر و ادامه داد که بدترین تب زندگی‌ام را داشتم. من به او گفتم باید بروم و دست‌هایم را بشویم.» او همچنین در ادامه به مردم توصیه کرد مدام دست‌های خود را بشورند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.