دو کاندیدای اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به پیروزی خود اطمینان دارند!

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، همزمان با رای گیری در آمریکا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور در گفت و گو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت که او از اقبال بسیار مستحکمی برای پیروزی در انتخابات برخوردار است.

اگر چه بر اساس نظرسنجی ها «جو بایدن» کاندیدای حزب دموکرات، بخت بالاتری برای پیروزی در این انتخابات دارد، اما دونالد ترامپ با اشاره به حضور گسترده مردم در تجمعات انتخاباتی او گفته است که این حضور گسترده خود را در شمار بالای آرایی که به سود وی شمرده خواهد شد، نشان خواهد داد.

دونالد ترامپ ابراز اطمینان کرده که او بیشترین آرا را در ایالات تگزاس، فلوریدا، آریزونا، کارولینای شمالی و همچنین پنسیلوانیا به دست خواهد آورد.

او در این مصاحبه گفته است 306 رای الکترال به دست خواهد آورد. (تعیین‌ کننده واقعی این انتخابات مجمع گزینندگان یا «الکترال کالج» است که در مجموع تعداد آن 538 تن خواهد بود. رای دهندگان آمریکایی امروز اگر چه نام ترامپ یا بایدن را در برگه ‌های اخذ رای می ‌نویسند اما در عمل مجمع گزینندگان را انتخاب می ‌کنند. رای ‌دهندگان هر ایالت عملا کسانی را انتخاب می‌ کنند که آنها بعدا رئیس ‌جمهور را انتخاب می‌ کنند.)

انتخابات ریاست جمهوری امروز آمریکا تاریخی است زیرا این انتخابات در جامعه ای قطبی شده برگزار می شود.

دیروز دونالد ترامپ در آخرین تجمع انتخاباتی خود در میشیگان نسبت به پیروزی خود در انتخابات امروز ابراز اطمینان کرد و گفت که بار دیگر صفحه تازه ای از تاریخ را خواهد نوشت.

پیشتر اما جو بایدن رقیب او در اظهاراتی مشابه گفته بود : احساس می کنم به سمت یک پیروزی بزرگ گام برمی داریم.

کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شدیدا تحت الشعاع ویروس کرونا قرار گرفته که تاکنون به مرگ بیش از 230 هزار آمریکایی منجر شده است. نگرانی از ناآرامی های بعد از انتخابات موضوع دیگری است که کارزار انتخاباتی آمریکا را تحت تاثیر خود قرار داده است.

دونالد ترامپ طی ماه ها نگرانی خود را از «خطر تبدیل شدن آمریکا به ونزوئلایی بزرگ و پیروزی چپ رادیکال در انتخابات ریاست جمهوری» آمریکا اعلام کرده است، در حالی که جو بایدن و باراک اوباما نسبت به نتایج ویرانگر پیروزی مجدد ترامپ برای نهادهای دموکراتیک آمریکا هشدار داده ‌اند.

حدود 100 میلیون آمریکایی از هفته ها پیش به طور حضوری یا با ارسال نامه در انتخابات شرکت کرده اند. بعد از ناکامی در انتخابات 1988 و 2008 جو بایدن این بار موفق شد به عنوان نماینده گرایش میانه رو حزب دموکرات و با شعار شکست دادن دونالد ترامپ به عنوان «بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا» رسما کاندیدای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری شود. او توانست به مرور انتخابات آمریکا را به یک همه پرسی درباره مدیریت کرونا در آمریکا توسط رقیب خود، تبدیل کند.

میزان مشارکت در انتخابات امروز بی سابقه اعلام شده؛ با توجه به اینکه بیش از 70 درصد شمار کل رای دهندگان انتخابات سال 2016 پیش از شروع رسمی انتخابات در رای گیری شرکت کردند. باید دید که این مشارکت تاریخی پیش از موعد به سود کدامیک از کاندیداها تمام خواهد شد و آیا اعلام نتیجه نهایی انتخابات را با تأخیر و پیچیدگی روبرو نخواهد ساخت.

دونالد ترامپ که از مدت ها قبل اعلام کرده که نتیجه انتخابات را به راحتی نخواهد پذیرفت، هشدار داده است که با پایان یافتن انتخابات امروز، وکلای وی آماده خواهند بود تا نتیجه انتخابات را بررسی کنند.

پیروزی در انتخابات آمریکا نیازمند اکثریت آرای شمارش شده در سطح ملی نیست. پیروزی در انتخابات آمریکا نیازمند کسب اکثریت رای دهندگان بزرگ یعنی آرای ایالت های آمریکا است. به همین دلیل در پایان انتخابات امروز همه توجه ها به فلوریدا یکی از محوری ترین ایالات آمریکا جلب خواهد شد که گفته بلافاصله پس از پایان انتخابات، رای و تصمیم خود را اعلام خواهد کرد.

ایالت کالیفرنیا با بیشترین جمعیت 55 نفر، تگزاس 38 نفر و فلوریدا 29 نفر آرای الکترال کالج را خواهند داشت. بایدن یا ترامپ اگر حداقل 270 رای الکترال کالج را کسب کنند پیروز این انتخابات خواهند بود.

بدون پیروزی در این ایالات، پیروزی ترامپ در انتخابات امروز تقریبا ناممکن خواهد بود. اگر او بتواند به پیروزی در این فلوریدا دست یابد، توجه ها سپس به سمت ایالت پنسیلوانیا جلب خواهد شد که از لحاظ تاریخی زادگاه دموکرات ها به شمار رفته است. در ایالت پنسیلوانیا نظرسنجی ها تا حدودی به سود کاندیدای حزب دموکرات است، هر چند درصد پیروزی او در این ایالت به حدی کم برآورد شده که بیشتر به درصد خطا در نظر سنجی شباهت دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.