با باز شدن صندوق ‌های رای ‌گیری در برخی ایالات، انتخابات ریاست ‌جمهوری 2020 آمریکا رسماً آغاز شده است.

 

به گزارش جماران، اسپوتنیک گزارش داد روند رای گیری در ایالت های شمال شرقی آمریکا مانند «نیویورک»، «ویرجینیا»، «نیوهمپشایر»، «ایندیانا»، «کنتاکی» و «کنتیکات» نیز آغاز شد.

اولین صندوق ‌های رای ‌گیری ساعت 5 صبح به وقت محلی (13:30 به وقت تهران) در ایالت ورمونت باز شدند تا انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا رسما کلید بخورد.

صندوق‌ ها در زمان‌ های متفاوتی در ایالت ‌های مختلف سراسر آمریکا بسته خواهد شد. آلاسکا آخرین ایالتی خواهد بود که صندوق‌ های خود را می‌ بندد و انتخابات در آن پایان می ‌یابد.

در اغلب ایالت‌ ها، ساعت 6 صبح به وقت شرقی (14 به وقت تهران) صندوق ‌های رای ‌گیری باز و در دیرترین زمان تا 21 به وقت شرقی (5:30 بامداد چهارشنبه به وقت تهران) بسته خواهد شد.

«جو بایدن» کاندیدای دموکرات‌ ها توانست تمام 5 رای مردمی را در روستای کوچک «دیکسویل ناچ» در ایالت «نیوهمپشایر» در مرز آمریکا و کانادا به دست بیاورد.

20 کیلومتر آن‌ طرف ‌تر، دونالد ترامپ موفق شد با 16 رای در مقابل 5 رای بایدن در روستای کوچک دیگری به نام «میلزفیلد» به پیروزی برسد.

«کامالا هریس» معاون جو بایدن در توئیتی مردم را به رای دادن تشویق کرد و نوشت: «روز انتخابات است و مراکز رای دهی در سراسر کشور آغاز به کار کرده اند. ماسک هایتان را بزنید و در سایت  IWillVote.com مرکز رای دهی تان را بیابید.»

در انتخابات امروز، علاوه بر انتخاب رئیس‌جمهور چهار سال آینده آمریکا، تکلیف 435 کرسی مجلس نمایندگان و 35 کرسی از 100 کرسی سنا مشخص خواهد شد.  

آمارهای سی‌ ان ‌ان حاکی است 99،521،000 نفر در انتخابات زودهنگام شرکت کرده‌اند که از این میان 63،760،000 نفر به صورت پستی رای داده‌ اند و 35،761،000 رأی با حضور در مراکز اخذ رای به صندوق ‌ها ریخته شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.