کشورهای حاشیه خلیج فارس از این می ترسند که بایدن سیاست هایی را در خاورمیانه در پیش بگیرد که بر خلاف سیاست های ترامپ است.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، برخی مسئولان اماراتی و بحرینی گفتند که امیدوارند «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا بار دیگر رئیس جمهور آمریکا شود و اقلیت های مسلمان در آمریکا را تشویق می کنند که به نفع ترامپ رأی بدهند.

روزنامه صهیونیستی «یسرائیل هیوم» راستگرای هوادار ترامپ در گزارشی نوشت که یک دیپلمات اماراتی که این روزنامه وی را بلندپایه توصیف کرد گفت:« چشم ما به انتخابات ایالات متحده آمریکاست و امیدواریم ترامپ برنده شود ولی باید خودمان را برای ورود رئیس جمهور جدید به کاخ سفید هم آماده کنیم».

این مسئول اماراتی گفت که ستاد انتخاباتی ترامپ میلیون ها دلار از هواداران مسلمان ترامپ و سیاست هایش که در خاورمیانه در پیش گرفته، دریافت کرده است.

این روزنامه صهیونیستی همچنین سخنانی از یک مسئول بلندپایه در منامه که وی را «نزدیک به حاکمان ریاض و ابوظبی» توصیف کرد در این زمینه نقل کرد. این مسئول بحرینی گفت:« محور کشورهای (به اصطلاح) میانه رو از شکست ترامپ می ترسد و از این می ترسد که پیروزی جو بایدن کاندیدای دموکرات ها باعث تغییر سیاست (آمریکا) در خاورمیانه شود».

این مسئول بحرینی افزود:«آمادگی هایی برای احتمال تغییر سیاست دولت آمریکا در خاورمیانه وجود دارد.به رغم آن در هر دو  حالت(شکست یا پیروزی ترامپ) ترسی برای تغییر توافقنامه هایی که با اسرائیل امضا شده است تا کنون وجود ندارد. پیروزی بایدن می تواند راه را برای تقویت ائتلاف با اسرائیل باز کند با درک این مساله که ما به همدیگر وابسته هستیم و دیگر نیازی به حمایت پیوسته آمریکا در این زمینه نداریم».

این مسئول بحرینی در ادامه گفت که انتظار نمی رود که توافقنامه های عادی سازی روابط دیگری میان کشورهای عربی و اسرائیل تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که روز سه شنبه برگزار می شود امضا شود.

این مسئول بحرینی در ادامه مدعی شد که« اگر ترامپ در انتخابات برنده شود سیلی از کشورهای عربی و اسلامی به اصطلاح میانه رو  متمایل به مشارکت در فرایندی که در خارومیانه در جریان است به راه می افتد ولی پیروزی پیروزی بایدن باعث می شود که تعدادی از دولت ها که اکنون در تماس برای امکان عادی سازی روابط خود با رژیم اسرائیل هستند گامی به عقب بردارند و به دلیل خطراتی که این اقدام دارد در آن بازنگری کنند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.